Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

AtlaideIzdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,99
Ietaupījums:
0,44 (11%)
Cena ar atlaidi*:
3,55
Pirkt
Identifikators:121249
Vērtējums:
Publicēts: 13.10.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Dabiskas vērtēšanas metodes ir gluži pretējas, jo ar tām cenšas noskaidrot galvenokārt izglītojamā perspektīvas. Izmantojot šīs metodes, vērtētāji mēģina saprast
izglītojamā sniegumu gan mācību iestādē, gan ārpus tās. Dabiskais vērtētājs vēro, klausās un apdomā visu, ko dara un saka izglītojamie, viņš iesaistās gan iepriekš plānotās intervijās, gan improvizētās sarunās, viņš veic pierakstus (Prets, 2000).
Vērtēšana bieži var veikt vairākas funkcijas vienlaikus. Vērtēšanas raksturs mainīsies atkarībā no nolūka, kādam tā kalpo, un nolūks savukārt būs atkarīgs no indivīda. Tālāk D.Prets minēja dažus no galvenajiem vērtēšanas nolūkiem, kas attiecas gan uz formālajiem, gan uz neformālajiem vērtēšanas paņēmieniem:
1. Vērtēšana kā mācību procesa integrāla daļa – patstāvīga vērošana, vadīšana un sadarbošanās.
2. Vērtēšana, lai iegūtu informāciju par programmas panākumiem – izglītības programma un mācību process var pilnveidoties tikai tad, ja cilvēkiem, kas ir atbildīgi par programmas pilnveidošanu un īstenošanu, ir pieejama nemitīga un plaša informācija par to, kā šī programma darbojas.
3. Vērtēšana, lai sniegtu ziņas par individuālu izglītojamo sasniegumu – ir cilvēki un iestādes, kuras interesē izglītojamo sekmes, un likuma noteiktajā kārtībā tām ir
jāsaņem precīza, atbilstoša un savlaicīga informācija.
4. Vērtēšana, lai diagnosticētu skolēnu mācīšanos – parasti nepietiek vienkārši zināt, vai skolēns ir sasniedzis noteiktu standartlīmeni, ir jāzina arī izglītojamā stiprās un
vājās puses, lai vārētu plānot mācību procesu.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties