Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko priekšstatu veidošanās rotaļās

     

    Diplomdarbs99 Pedagoģija

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:870697
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.10.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 67 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze par tikumisko priekšstatu veidošanos rotaļās    7
1.1.  Tikumības jēdziens vēsturiskā skatījumā    7
1.2.  Tikumiskās vērtības - vienas no pamatvērtībām    10
1.3.  Tikumiskās audzināšanas raksturojums vecākā pirmsskolas vecuma bērniem    14
1.4.  Rotaļu veidi, īpašības un funkcijas    18
1.5.  Tikumisko priekšstatu veidošanās rotaļās    26
2.  Vecākā pi rmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanās rotaļās izpēte    33
2.1.  Pētījuma metodoloģiskais raksturojums    33
2.2.  Pētāmās grupas raksturojums    35
2.3.  Pedagoģiskais process bērnu tikumisko vērtību izpratnes sekmēšanai    42
  Secinājumi    69
  Literatūras un avotu saraksts    71
  Pielikumi    75
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Analizējot pedagoģisko un psiholoģisko literatūru, var secināt, ka pirmsskolas vecuma laikā sāk veidoties personība un tieši šajā vecumā ir tik svarīga tikumiska audzināšana, jo tā veido nepieciešamo morālo īpašību pamatus. Tikumiskajā audzināšanā jābūt pēctecībai, bet balstīties tikai uz veco arī nevar, jo dzīve rit tālāk, aug jauna paaudze un rodas jaunas vērtības. Tikumība ir saistīta ar tikumiskām jūt am un ar pienākuma izpildi pret vecākiem, skolu un sabiedrību.
2. Bērna tikumiskā audzināšana tiek plānveidīgi realizēta ikdienas dzīvē, ko organizē pieaugušie bērna spēkiem atbilstoša darba procesā, rotaļās un mācībās. Pirmsskolas vecuma bērniem rotaļas ir g alvenais dzīves saturs un veidošanas pamats. Rotaļa ir bērnības pavadonis, pašrealizācijas un pašizteikšanās līdzeklis, kas ietekmē bērnu
attīstību kopveselumā. Rotaļā bērns atspoguļo visu vēroto un pārdzīvoto pasaulē ap viņu.
Rotaļājoties bērnam uzkrājas praktiskā pieredze. Rotaļas iedarbība uz bērna attīstības procesu būs rezultatīva vienīgi tad, kad pats bērns reāli darbojas, jo attīstības procesu nosaka tas, cik aktīvs ir pats bērns, kāds ir viņa darbīgums .
3. Pedagogs var plaši izmantot rotaļu kā metodi bērnu dzīves pieredzes organizēšanā, nostiprināt uzvedības noteikumus, aktualizēt vērtības, kā arī pievērst uzmanību tikumisko jautājumu un morāles normu realizācijai. Pieaugušo vadītās rotaļas māca bērnus ne tikai atdarināt, bet arī pareizi vērtēt sabiedr ības parādības, ieaudzina tajos
noteiktu attieksmi pret šīm parādībām un pozitīvas rakstura īpašības, lai vispārpieņemtās uzvedības normas bērnam kļūtu par pašsaprotamām un viņš tās turpinātu ievērot savā dzīvē arī bez vecāku, skolotāju vai kādas citas per sonas aizrādījuma.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −10,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1388076
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties