Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,65 (17%)
Cena ar atlaidi*:
17,83
Pirkt
Identifikators:804287
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 32 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2006.g. - 2010.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  TABULU SARAKSTS    5
  ATTĒLU SARAKSTS    6
  DARBĀ LIETOTO SAĪSINĀJUMU, SIMBOLU SKAIDROJUMI    7
  IEVADS    9
1.  DARBA TEORĒTISKAIS UN JURIDISKAIS PAMATOJUMS    11
1.1.  Vadīšanas un organizēšanas būtība, to teorētisks skaidrojums    11
1.2.  Plānošana un kontrole    14
1.3.  Personāla vadīšana, motivācija un komunikācijas nozīme    15
1.4.  Uzņēmuma juridiskais aspekts    16
2.  UZŅĒMUMA RAKSTUROJUMS UN DARBĪBAS ANALĪZE    21
2.1.  Uzņēmējdarbības veids un sfēra, kurā darbojas SIA x    21
2.3.  SIA x saimnieciskās darbības analīze    27
3.  VADĪŠANA UZŅĒMUMĀ    37
3.1.  Uzņēmuma organizatoriskā struktūra un vadīšanas metodes    37
3.2.  Lēmumu pieņemšanas process uzņēmumā; informācijas plūsmas izpēte vadīšanas procesā un lēmumu pieņemšanā    40
3.3.  Pakalpojumu sniegšanas procesa organizācija, darbības principi, to vadīšana un kontrole    41
3.4.  Plānošanas nozīme, vieta un loma uzņēmumā; uzņēmuma resursu un to izmantošanas līmeņa novērtējums    44
3.5.  Komercdarbības procesa atspoguļojums uzņēmumā    48
3.6.  Personāla vadīšana un motivācija konkrētajā veikalā    51
3.7.  X veikalu tīkla Vadības procesu izcilības programma    56
  SECINĀJUMI    61
  PRIEKŠLIKUMI    63
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    64
  PIELIKUMI    66
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
1. Veikals xx ir sabiedrības ar ierobežotu atbildību x mazumtirdzniecības struktūrvienība, kas veic komercdarbību, nodarbojoties ar pārtikas un rūpniecības preču mazumtirdzniecību. Veikals xx ir mazumtirdzniecības uzņēmuma struktūrvienība, kurā uz šo brīdi paredzētas 24 patstāvīgas darbavietas. Kopš veikala atvēršanas personāla sastāvs skaitliski ir pieaudzis no 12 līdz 24, tātad dubultojies.
2. Tāpat kā visiem saimnieciskās darbības veicējiem tirdzniecības nozarē, arī konkrētajā uzņēmumā komercdarbība tiek veikta saskaņā ar to vispārējo tiesību normu kopumu, kas ir noteikts saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un veido komercdarbības vides tiesisko regulējumu.
3. Kopumā 2009. gadā mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā ir sarucis par 28% attiecībā pret iepriekšējo gadu. Kritumu veido pārtikas preču tirdzniecības apgrozījuma samazinājums par 20,6%, bet nepārtikas par 31,5%
4. SIA x veikalu apgrozījumam procentuāli vislielākās izmaiņas pozitīvā virzienā bijušas 2007. gadā, kad apgrozījums cēlies par 27% attiecībā pret 2006. gadu. Savukārt sākot ar 2008. gadu redzama tendence pārdošanas apjomam samazināties. 2008. gadā pieaugums ir tikai par 18% pret 2007. gada pārdošanas apjomu, bet 2009. gadā redzams jau pārdošanas apjoma samazinājums par -13,2% attiecībā pret 2008. gada pārdošanas apjomu.
5. Izvērtējot xx organizatorisko struktūru, secinu, ka pēc mehāniskā (birokrātiskā) organizācijas modeļa veidota organizatoriskā struktūra, lieliski piemērota konkrētajam uzņēmumam, kur ierobežotā laika un darba intensitātes dēļ, konkrēta, noteikta darba dalīšana un katram darbiniekam precīza un detalizēti noteikta vieta un uzdevumi ir tieši tas, kas veicina darba efektivitāti un izslēdz haotiskas darbības iespējamību.
6. Arī sociāli psiholoģisko vadīšanas metožu pielietojums tik nelielā kolektīvā kāds ir konkrētajā veikalā – 24 cilvēki, darbojas ļoti veiksmīgi, jo vadītājs lielāko laika daļu ir tiešā saskarē ar darbiniekiem un nepiespiesti un dabīgi veidojas neformāla gaisotne kolektīvā, kas savukārt veido pozitīvu vispārējo noskaņojumu un darba atmosfēru.
7. Vadības stils, kas tiek pielietots konkrētajā veikalā, ir demokrātiskais vadīšanas stils, jo lai pieņemtu kādu lēmumu, vadītāja konsultējas ar padotajiem, apspriež iespējamās rīcības sekas, iesaista savus darbiniekus diskusijās.
8. Kā pozitīvu apstākli informācijas nodošanas procesā vērtēju uzņēmuma darbinieku avīzes „xxxxs” pieejamību darbiniekiem ik mēnesi, tādējādi darbinieki nedzīvo tikai instrukciju, pavēļu vai rīkojumu kontekstā, bet iepazīstoties ar jaunāko informāciju un notikumu atspoguļojumu uzņēmumā, var katrs personīgi spriest un izvērtēt kolēģu veikumu un uzņēmuma attīstību kopumā.
9. Preču pasūtīšana un pārdošanas apjomu prognozēšana konkrētajā veikalā faktiski nerada nekādas problēmas, jo šis process ir datorizēts un pasūtāmo preču apjomu ir viegli izskaitļot. Papildus vērība un lielākas korekcijas pasūtījumos jāizdara vienīgi tuvojoties nedēļas nogalēm vai svētku laikā, kad gaidāms lielāks klientu pieplūdums.
10. Pakalpojumu sniegšanas procesa organizācija konkrētajā xx veikalā notiek pēc specializētas darba dalīšanas, katram kasierim-pārdevējam specializējoties kādas noteiktas preču grupas apkalpošanā, protams, neizslēdzot visas komandas kopēju darbu nepieciešamības gadījumā lielas pircēju plūsmas vai intensīvāka darba apstākļos.
11. Konkrētajā xx veikalā plānošana notiek vairākos virzienos un pārsvarā tā ir operatīvā plānošana:
12. Vadīšanas procesu kontroli xx veikalos ļoti atvieglo uzņēmuma iekšējā audita speciālistu sagatavota xx veikalu darbības novērtējuma forma
13. xx veikals ir viens no SIA x veikaliem, kurš jau vairākus gadus saglabā augstu apgrozījumu, mēneša ietvaros ieņemot 1.-5. vietu pārējo uzņēmuma veikalu vidū un rezultātā strādā ar peļņu.
14. Strukturāli izmainot xx reklāmas bukletus, ievērojami uzlabojusies akcijas preču tirdzniecība, kā arī klientu pieplūdums veikalā.
15. Vadības Izcilības programma jau divus gadus tiek veiksmīgi izmantota ikdienas darbu plānošanā un organizēšanā un joprojām nav zaudējusi savu aktualitāti.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Vadīšanas procesa organizēšana SIA "X" veikalā "XX"”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/804287

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties