Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,44 (16%)
Cena ar atlaidi*:
18,04
Pirkt
Identifikators:113926
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 28 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000.g. - 2008.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Analītiskā daļa    9
1.1.  Tirgus apgabals    9
1.2.  Kvantitatīvie parametri    10
1.3.  Kvalitatīvie parametri    11
1.3.1.  Klienti un piegādātāji, tas noliktavas saimniecība    12
1.3.2.  Ieguldījumi tirgū ienākšanai    14
1.4.  Nozares raksturojums    16
1.4.1.  Autoceļi    19
1.4.2.  Autotransports saskaņā ar pieņemtu klasifikāciju    21
1.4.3.  Satiksmes drošība    22
1.5.  Tranzīts    25
1.6.  Tirgus stiprās un vajās puses, iespējas un draudi    30
1.7.  Krāvu transporta efektivitātes paaugstināšanas problēmas    33
2.  Letišķa pētījumu daļa    35
2.1.  Kravu pārvadājumu efektivitātes modelis (KPEM)    35
2.2.  Pakalpojuma raksturojums un dzīves cikls    35
2.2.1.  Nosūtītāja un pārvadātāja pienākumi, pieņemot un nododot kravu pārvadāšanai    39
2.2.2.  Kravas daudzuma noteikšana, marķēšana un iesaiņošana    40
2.2.3.  Ekspeditora un pārvadātāju atbildība    41
2.2.4.  Norēķini par kravas pārvadājumiem    43
2.3.  Nozares jauno tendenču atklāšanas pētīšana    44
2.4.  Kravas pārvadājumu problēmu no ekonomikas viedokļa noteikšana un tas iespējamas atrisināšanas ceļi    48
2.4.1.  Loģistikas un transporta politikas ciešāka sasaiste efektivitātes jautājuma risināšanā    50
2.4.2.  Informācijas un komunikāciju tehnoloģijas    52
2.4.3.  Apmācība loģistikas jomā    53
2.4.4.  Infrastruktūras izmantojums    53
2.4.5.  Pakalpojumu izpildes kvalitātes apliecinājums    54
2.4.6.  Digitālie tahogrāfi, iekraušanas standarti un kravas mašīnu ekspluatācija    55
2.4.7.  Autovadītāju deficīts    56
2.4.8.  Regulu ievērošanas sekas    60
2.5.  Uzņēmumu atkarība no pieprasījuma un pakalpojumu sniegšanas nosacījumi    61
2.6.  Pakalpojumu cenu salīdzinājums    62
2.7.  Pakalpojumu realizēšanai nepieciešamie izdevumi    63
2.8.  Kravu pārvadājumu uzņēmumu problēmu atrisināšanas nepieciešamība    65
3.  projekta daļa    67
3.1.  Uzņēmuma raksturojums    67
3.1.1.  Uzņēmuma vēsture un darbības veids    67
3.1.2.  Uzņēmuma organizācijas struktūra    68
3.1.3.  Uzņēmuma neto apgrozījums    70
3.1.4.  Uzņēmuma aktīvu summa    70
3.1.5.  Uzņēmuma pakalpojumu sortimenta analīze    71
3.1.6.  Uzņēmuma resursu raksturojums    73
3.1.7.  Jauna projekta nepieciešamība    76
3.1.8.  Rentabilitātes analīze    77
3.2.  Pārvadājumu maršrutu analīze    81
3.2.1.  Starptautiskie kravu pārvadājumu maršruti    81
3.2.2.  Iekšzemes pārvadājumu maršruti    82
3.3.  Optimālā darbības varianta izvēle    84
3.4.  Uzņēmuma efektivitātes paaugstināšanas iespēju realizēšana    88
3.5.  Kravu pārvadājumu efektivitātes modeļa aprēķināšana (KPEM)    98
  Secinājumi un priekšlikumu    100
  Bibliogrāfiskais saraksts    104
  PIELIKUMI    107
Darba fragmentsAizvērt

Transporta sektoram mūsdienu ekonomikā piemīt dinamika un asa konkurence, un šie faktori pilnībā attiecas arī uz šā sektora sastāvdaļu - kravu autopārvadājumiem. Latvijā kravu autopārvadājumi ir nozīmīga un veiksmīgi attestējošā nozare.
Efektīva un konkurētspējīga transporta sistēma ir viens no būtiskākajiem priekšnoteikumiem valsts ekonomiskās un sociālās attīstības nodrošināšanai.
Ilgstošā periodā valstī ir izveidojies relatīvi sabalansēts transporta tīkls, kas kopumā nodrošina kravu un pasažieru plūsmu. Straujas izmaiņas transporta infrastruktūrā parasti pavada ekonomisko aktivitāšu un daudzos gadījumos iedzīvotāju dzīves līmeņa paaugstināšanās vai pazemināšanās.
Transporta sfēra ir ļoti plaša. Tā aptver auto, dzelzceļa, gaisa un jūras transportu. Ļoti plašs un daudzveidīgs ir arī tajā strādājošo un nepieciešamo speciālistu klāsts, turklāt strādāt transporta sfērā nenozīmē sēdēt pie stūres un vadīt kādu transporta līdzekli. Ir nepieciešami izglītoti speciālisti, kuri organizē un vada transporta kustības sistēmu, pārzina un pārvalda noliktavu, ekspeditoru darbu, orientējas jaunākajās mūsdienu tehnoloģijās, pārvalda mūsu un citu valstu likumdošanu.
Runājot par transporta nozari, jāņem vērā tās nozīme biznesa procesā kopumā. Galvenā transporta loma ir ātri, kvalitatīvi un par optimālām izmaksām nogādāt produktu no ražotāja līdz patērētājam. Tas nebūt nenozīmē tikai tīri mehānisku kravas transportēšanu, kā tas bija agrāk. Šodien katra krava ir specifiska un katrai no tām nepieciešams atbilstošs un piemērots transports, kur vērā ņemts arī kravas iepakojums un vēlamais transportēšanas veids. No tā izriet, ka šajā nozarē strādājošajiem nepieciešamas zināšanas gan transporta tehnoloģiju, gan kravas specifikas un noformēšanas, gan informātikas jomā. Transports nav izolēta vienība, tas ir saistīts ar kopējā, vienotā biznesa procesa atsevišķajām sastāvdaļām.
Transporta pārvadājumi ietekmē turpat vai katru uzņēmumu pasaulē. Riski šajā sektorā rada nozīmīgas raizes biznesā iesaistītajiem. Benzīna cenu celšanās, darbinieku mainība, kredītriski, tirgus konkurence – šiem un citiem riskiem ir būtiska ietekme uzņēmumu pamatdarbībā un ietekmē transporta uzņēmumu kopējo darbību.
Uzņēmumam jāanalizē riskus un to nozīmību, meklējot risinājumus, kas palīdz izvairīties no risku iestāšanās, samazina risku nozīmību vai pārnes risku.
Ir iespēja nepieciešamības gadījumā iesaistīt Transporta un Loģistikas prakses apdrošināšanas ekspertus un Risku Vadības konsultāciju prakses, kuriem ir liela pieredze darbojoties visā pasaulē. Speciālistu sagatavotie risinājumi riskiem ietver ne vien apdrošināšanu, bet arī programmas, ko sagatavo Risku Vadības speciālisti.
Runājot par perspektīvām atsevišķās transporta nozarēs, tuvākajā nākotnē dominējošais acīmredzot paliks autotransports, kas ir vispieņemamākais kravu pārvadāšanas veids. Tā galvenā priekšrocība ir kravas nogādāšana no vienām durvīm līdz otrām, kā rezultātā iespējami minimāli laika zudumi. Taču jāpiebilst – tas nav pats lētākais kravu pārvadāšanas veids.
Galvenie uzdevumi, kas tuvākajā nākotnē jārisina autotransporta nozarē, ir pilnveidot tiesisko bāzi, kas veicinātu pasažieru un kravu pārvadājumu attīstību, pārvadājumu kvalitātes uzlabošanu, vienlīdzīgu konkurenci, kā arī Latvijas pārvadātāju konkurētspējas palielināšanos starptautisko pārvadājumu tirgū.
Latvijas iestāšanās ES pārvadātājiem nodrošināja brīvu piekļuvi ES tirgum, paaugstina pārvadājumu efektivitāti, jo saīsinājušās muitas un robežšķērsošanas procedūras. Taču, lai izpildītu ES prasības, ievērojami ir palielinājušās izmaksas pārvadājumu uzņēmumiem, pārvadājumam kā pakalpojumam un autovadītājiem (akcīzes nodoklis, transportlīdzekļu nodevas, tehniskās apskates, licencēšanas izdevumi, atļaujas).
Pieaugušas arī virkne ar robežšķērsošanas kontroli saistītās formalitātes uz ārējām robežām un ostās (obligātās maksas par veterināro tranzīta kravu kontroli, atzīto veterināro robežpunktu un pārkraušanas vietu izbūve; stingrāki ierobežojumi kravu pārkraušanas un uzglabāšanas jomā). …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Transporta uzņēmumu darbības efektivitātes nodrošināšana”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/113926

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties