Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,65 (17%)
Cena ar atlaidi*:
17,83
Pirkt
Identifikators:499735
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 33 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2004.g. - 2006.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    7
1.  Mazo un vidējo uzņēmumu loma uzņēmējdarbības attīstībā    8
1.1.  Mazo un vidējo uzņēmumu būtība    8
1.2.  Valsts un ES atbalsts mazajiem un vidējiem uzņēmumiem    11
1.3.  Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības iespējas    13
2.  SIA “Kārumiņš G.R.” vispārējs apraksts    18
2.1.  Uzņēmuma izveidošanās un attīstība    18
2.2.  Uzņēmējdarbības vide    19
2.3.  Uzņēmuma tiesiskais regulējums    20
3.  Uzņēmuma mārketinga raksturojums    23
3.1.  Mārketinga stratēģijas plānošana    23
3.2.  Uzņēmuma produkcija    24
3.3.  Cenu veidošanas politika    26
3.4.  Tirgus un konkurence konditorejas nozarē    28
3.5.  SVID analīze    29
4.  SIA “Kārumiņš G.R.” vadības raksturojums    33
4.1.  Organizatoriskā struktūra un vadības līmeņi    33
4.2.  Uzņēmuma misija un mērķi    35
4.3.  Personāla vadība uzņēmumā    38
4.3.1.  Darbinieku amata apraksti    39
4.3.2.  Kvalifikācija    39
4.3.3.  Motivācija    40
5.  Uzņēmuma finanšu analīze    42
5.1.  Bilances posteņu analīze    43
5.2.  Bilances analīzes metodes    47
5.2.1.  Dinamiskā jeb horizontālā analīze    47
5.2.2.  Struktūras jeb vertikālā analīze    50
5.3.  Peļņas un zaudējumu aprēķina analīze    53
5.3.1.  Peļņas un zaudējumu aprēķina dinamikas analīze    54
5.3.2.  Peļņas un zaudējumu aprēķina struktūras analīze    56
5.4.  Rādītāju sistēma    59
6.  Attīstības perspektīvas konditorejas nozarē    64
  Secinājumi    67
  Priekšlikumi    69
  Izmantotā literatūra    70
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS

Izvēlētā bakalaura tēma ir “SIA “Kārumiņš G.R.” saimnieciskās darbības analīze un attīstības iespēju izpēte konditorejas nozarē”.
Uzņēmums nodarbojas ar pārtikas produktu – maizes un konditorejas izstrādājumu ražošanu, vairum- un mazumtirdzniecību. Pēc rādītājiem to var pieskaitīt Mazo un vidējo uzņēmumu kategorijai, kas veido lielāko daļu Latvijas uzņēmumu un būtībā ir svarīgākais tautsaimniecības attīstības dzinējs, tāpat mazie un vidējie uzņēmumi ir darba vieta lielai daļai valsts iedzīvotāju un tie veido lielu daļu iekšzemes kopprodukta. Tomēr jāatzīst, ka tieši šī uzņēmumu grupa ir visjūtīgākā pret dažādām izmaiņām likumdošanā un uzņēmējdarbības vidē vispār. Līdz ar to ir nenovērtējams gan valsts, gan Eiropas Savienības atbalsts mazo un vidējo uzņēmumu attīstībai un darbībai.
Konditorejas nozarē Latvijā pastāv diezgan sīva konkurence – tirgū ir daudz ražotāju, visi piedāvā līdzīgu produkciju. Lai veiksmīgi darbotos šādā tirgū, uzmanīgi jāseko līdzi produkcijas kvalitātes līmenim, kā arī pastāvīgi jāmeklē iespējas, kā izcelties starp konkurentiem. Viens no iemesliem darba tēmas izvēlē ir vēlme noskaidrot, kā salīdzinoši neliels uzņēmums ir kļuvis par vienu no līderiem nozarē, kurā ir diezgan sīva konkurence, un kā dažu gadu laikā uzņēmuma vadībai ir izdevies uzlabot finanšu rādītājus. Tāpat interesanti šķita izpētīt, kādas ir attīstības iespējas uzņēmumam tirgū, kurā patērētāji ir skaita ziņā vairāku nelielu Latvijas pilsētu iedzīvotāji.
Kā darba mērķis ir izvirzīts – SIA “Kārumiņš G.R.” saimnieciskās darbības analīze un attīstības iespēju izpēte uzņēmuma darbības nozarē.
Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, ir jāizpilda šādi darba uzdevumi:
- Jāapzin Mazo un vidējo uzņēmumu, pie kuriem pieder arī pētāmais uzņēmums, loma uzņēmējdarbības attīstībā,
- Jāiepazīstas ar uzņēmuma darbību, attīstības vēsturi, tiesisko regulējumu un darbības vidi,
- Jāraksturo uzņēmuma mārketinga un vadības stratēģija, kā arī finanšu rādītāji pēdējos gados,
- Jānosaka problēmas un trūkumi esošajā uzņēmuma darbībā un jāizstrādā priekšlikumi darbības uzlabošanai.
Atbilstoši izvirzītajiem darba uzdevumiem ir veidota darba struktūra.
Darbā izmantotas nepilnās novērošanas un analītiskā metodes, Latvijas Republikas (turpmāk tekstā – LR) likumdošana, zinātniskā literatūra, organizācijas nepublicētie materiāli un interneta resursi.

1. MAZO UN VIDĒJO UZŅĒMUMU LOMA UZŅĒMĒJDARBĪBAS ATTĪSTĪBĀ

Uzņēmējdarbība ir ne tikai savu personīgo vajadzību apmierināšana, parasti tās mērķis ir pēc iespējas lielākas peļņas gūšana. Uzņēmējdarbības pamatā ir personīgās intereses, kuras realizējot neapzināti tiek apmierinātas visas sabiedrības vajadzības. Uzņēmējdarbība ir īpašs domāšanas un dzīves veids, netradicionālu risinājumu meklēšana, jaunu tehnoloģiju ieviešana un jaunu tirgu meklēšana. Uzņēmējdarbība ir ilgstoša vai sistemātiska, pašiniciatīvas ierosināta saimnieciska darbošanās un kapitāla ieguldīšana, kas vērsta uz preču ražošanu, pārdošanu vai pakalpojumu sniegšanu, lai gūtu peļņu. Uzņēmējdarbība ir jebkuras valsts tautsaimniecības pamats, tās aktivitāte un veiksme nosaka dzīves līmeni. Katra sekmīga peļņu nesoša uzņēmuma izveidošana dod sabiedrībai vismaz četrus pozitīvus labumus:
- uzņēmuma īpašnieki gūst peļņu (kā ienākumu no savām uzņēmējspējām), kuru izmanto savām personīgajām vajadzībām un sava uzņēmuma attīstībai,
- uzņēmums nodrošina ar darba vietām zināmu skaitu iedzīvotāju, līdz ar to samazina bezdarba līmeni,
- uzņēmums maksā nodokļus, līdz ar to palielina valsts budžeta ieņēmumu daļu,
- palielinās iekšzemes kopprodukts, līdz ar to valstī ceļas dzīves līmenis.
Uzņēmējdarbības būtība ir tāda , ka uzņēmējs organizē un apvieno visus nepieciešamos ražošanas faktorus, uzņemas saimnieciskās darbības risku un kā atalgojumu par savām pūlēm saņem peļņu. [31]

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −19,92 €
Materiālu komplekts Nr. 1126066
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „SIA "Kārumiņš G.R." saimnieciskās darbības analīze un attīstības iespēju izpēte konditorejas nozarē”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/499735

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties