Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Tēmas "Veselīgs dzīvesveids" apguve dabaszinībās 3.klasē-
Tēmas "Veselīgs dzīvesveids" apguve dabaszinībās 3.klasē
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | MĀCĪBU PROCESS SĀKUMSKOLĀ | 6 |
2. | JAUNĀKĀ SKOLAS VECUMA BĒRNA ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAS | 8 |
2.1. | Jaunākā skolēnu vecumposma psiholoģiskais raksturojums | 9 |
2.2. | Jaunākā skolēnu vecumposma fiziskās īpatnības | 12 |
2.3. | Jaunākā skolēnu vecumposma sociālās īpatnības | 15 |
3. | VESELĪGA DZĪVESVEIDA IETEKMĒJOŠIE FAKTORI | 17 |
4. | FIZISKĀ STĀVOKĻA PILNVEIDOŠANAS METODISKIE PAŅĒMIENI | 23 |
5. | MĀCĪBU ORGANIZĀCIJA TĒMAS „VESELĪGS DZĪVESVEIDS” APGUVĒ | 28 |
5.1. | Mācību darba organizācijas formas dabaszinībās | 28 |
5.2. | Mācību satura apskats tēmas „Veselīgs dzīvesveids” ietvaros | 33 |
7. | PEDAGOĢISKAIS PĒTĪJUMS | 44 |
7.1. | Dabaszinību stundu konspekti tēmas „Veselīgs dzīvesveids” apguvei 3.klasē | 44 |
7.2. | Mācību stundu pašanalīze | 51 |
7.3. | Pārbaudes darba rezultātu analīze | 52 |
7.4. | Anketēšanas apkopotie dati un rezultāti | 54 |
Kopsavilkums | 59 | |
Summary | 61 | |
Nobeigums | 63 | |
Secinājumi un priekšlikumi | 64 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 65 | |
PIELIKUMI | 69 |
Secinājumi un priekšlikumi
Analizējot diplomdarba teorētisko un praktisko daļu, izveidojās šādi secinājumi:
• skolēnu un skolotāja nepārtraukta mijiedarbība mācību procesā ietekmē arī personības vispārēju attīstību, kas ietver gan skolēnu psiholoģiskās, gan fiziskās un sociālās īpatnības;
• iepazīstot jaunākā skolas vecuma bērnu attīstības īpatnības, veidojas priekšstats par to, kā pareizi audzināt konkrētus skolēnus un organizēt mācību procesu, nepieļaujot kļūdas. Arī veselīga dzīvesveida ietekmējošie faktori lielā mērā izkopj un pilnveido skolēnu personiskās īpašības;
• stundās, kurās tiek pielietotas sadarbības prasmju veicinošas metodes, skolēni iesaistās daudz aktīvāk, līdz ar to klases kolektīvs ir saliedētāks, un mācību vide pozitīvāka. Arī dabaszinībās apdāvinātākie skolēni spēj parādīt piemēru vājākajiem un palīdzēt sasniegt augstākus rezultātus;
• sadarbības prasme sākumskolā tiek attīstīta ar dažādu interaktīvo metožu pielietojumu: dialogs, prātavētra, situāciju analīze, spēles, darbs pāros un grupās. Teorētiski tika izpētīta katra no šīm metodēm, un autore secina, ka katra no nosauktajām metodēm veicina sadarbības prasmes un aktīvu iesaistīšanos mācību procesā arī dabaszinību stundu ietvaros;
• sadarbības prasmju veicinošas metodes nostiprina teorētiskās zināšanas praksē, māca dalīties ar savu pieredzi un strādāt komandā;
• tradicionālās mācību metodes skolēniem liekas garlaicīgas, nespēj ilglaicīgi noturēt to uzmanību un nepiešķir vēlmi aktīvi līdzdarboties;
• pirms sadarbības prasmju veicinošo metožu izmantošanas skolotājam pašam ir jāveic liels sagatavošanās darbs – jāpievērš uzmanība rūpīgai katras stundas daļas izplānošanai un jārod uzdevumi, kas spētu aizraut skolēnus, stimulētu radošumu, informācijas apmaiņas interesi un jaunu zināšanu gūšanu;
• skolotājam jāprot atrast individuālo pieeju katram, lai mācību rezultāti būtu pēc iespējas vienlīdzīgāki, kā arī jāpielāgojas jaunāko skolēnu vecumposma psiholoģisko īpatnību izpausmēm.
…
- Efektīvākās macīšanās metodes angļu valodas apguvē 9.klasē
- Tēmas "Veselīgs dzīvesveids" apguve dabaszinībās 3.klasē
-
Veselīgs dzīvesveids
Prezentācija15 Anatomija, veselība, medicīna, higiēna, Pedagoģija
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Tēmas "Fiziskā veselība" aktualitāte veselības mācībā 5.klasē
Diplomdarbs augstskolai55
Novērtēts! -
Tēmas "Latvijas pilsētas" apguves iespējas 3. klasē
Diplomdarbs augstskolai67
Novērtēts! -
Burtu apguve 5 - 6 gadus veciem bērniem
Diplomdarbs augstskolai59
-
Angļu valodas alfabēta apguve interešu izglītības programmā "Angļu valodas pulciņš"
Diplomdarbs augstskolai45
-
Pusaudžu mācību motivācija un tās analīze vēstures apguvē
Diplomdarbs augstskolai42