Secinājumi un priekšlikumi
Balstoties uz teorētisko materiālu par mārketinga stratēģiju izstrādāšanu, kā arī balstoties uz iegūto informāciju par pašu uzņēmumu, autors uzskata, ka bez mārketinga stratēģijas interneta veikals ebs.lv nespēs konkurēt vietējā tirgū.
Diplomdarba ietvaros autors formulēja šādus secinājumus:
1. Galvenie faktori uzņēmuma vadībai, kas ir jāņem vērā attīstot interneta veikalu ebs.lv un kopējo mārketinga stratēģiju, ir tādi, ka interneta veikala stiprās puses ir produkti, darbinieku kompetence un izmaksas, bet vājās puses, kurām ir nepieciešams pievērst uzmanību, ir organizatoriskā struktūra, pasūtījumu apstrāde.
2. Gan darbiniekiem, gan vadībai ir grūti noteikt uzņēmumam nepieciešamos preču krājumus konkrētam laika periodam, parasti mēnesim. Tā kā preču iepirkšanas laiks nesakrīt ar preču pārdošanas laiku, tad, lai spētu apmierināt klientu vajadzības un lai nezaudētu uzņēmuma pozīcijas būvmateriālu tirgū, uzņēmuma iepirkuma speciālistam nākas veidot ievērojamus preču krājumus savā noliktavā.
3. Uzņēmums ir izveidojies preču sortimentu, kurš tiek turēts atlikumā noliktavā un klients preci var iegādāties uzreiz, bet ir noteiktas preču grupas, kuras ir pieejamas tikai pēc pasūtījuma, kas ne vienmēr ir pozitīvais faktors uzņēmumam.
4. Uzņēmums piedāvā preces pēc pasūtījuma, kas ne vienmēr ir labākais un efektīvākais izvēles veids, jo celtnieki bieži vien nevar gaidīt 2-3 mēnešus, lai varētu saņemt pasūtīto preci.
5. Uzņēmums palielina savu apgrozījumu vietējā tirgū, pieaug arī uzņēmumā strādājošo darbinieku skaits.
…