Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Sauzemes transporta līdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas attīstība Latvijā

     Novērtēts!

    Diplomdarbs67 Apdrošināšana

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,65 (17%)
Cena ar atlaidi*:
17,83
Pirkt
Identifikators:887600
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.11.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 34 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2003.g. - 2006.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācijas    3
  Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts    6
  Ievads    7
1.  Apdrošināšanas raksturojums    9
1.1.  Apdrošināšanas vēsture    9
1.2.  Apdrošināšanas definīcija un ekonomiskais raksturojums    10
1.3.  Apdrošināšanas klasifikācija un mehānisms    17
2.  Transportlīdzekļu apdrošināšanas tirgus un juridiskais aspekts    19
2.1.  OCTA koncepcija, tās raksturojums    19
2.2.  Eiropas Savienības konteksts    26
2.3.  Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana    32
2.4.  Transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības brīvprātīgā apdrošināšana    36
2.5.  Apdrošināšana nelaimes gadījumiem transportā    37
2.6.  Bonus-Malus sistēma    43
3.  Latvijas auto apdrošināšanas tirgus analīze    49
3.1.  Auto apdrošināšanas tirgus raksturojuma    49
3.2.  Obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas priekšrocības un trūkumi    56
  Secinājumi un priekšlikumi    64
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    68
  Galvojums    71
  Pielikumi    72
Darba fragmentsAizvērt

Ņemot vērā Latvijas virzību līdz Eiropas valstu līmenim būtu jāpalielina apdrošināšanas firmu atlīdzība par satiksmes negadījumā iegūtajiem zaudējumiem. Tāpēc par apdrošināšanu atbildīgais Satiksmes birojs pirms diviem gadiem nolēma, ka piecu gadu laikā, ik gadu palielinot zaudējumu izmaksu apjomu, ir jāsasniedz citu valstu līmenis. Šādi apdrošināšanas izmaksu galējās summas ir pieaugušas jau divas reizes — 2004. un 2005.gadā.
Polises cenu vairs nenosaka likumdošana, bet to nosaka apdrošinātāji paši. Taču negribas piekrist domai, ka, augot apdrošinātāju atbildības limitiem, polises cena būtiski palielināsies. Turklāt jāuzsver, ka sāka efektīvi darboties atlaižu sistēmas. Polises cena ir atkarīga no klienta apdrošināšanas vēstures. Piemēram, cik bieži viņš ir izraisījis ceļu satiksmes negadījumus, cik viņa kontā ir rupju satiksmes noteikumu pārkāpumu, cik reižu viņš pieķerts pie stūres reibumā. Ārzemēs šie faktori ir izdalīti vēl sīkāk. Kaut vai apdrošinātājs apskata auto nobraukumu — kam tas mazāks, tam arī polise lētāka, jo viņš ceļu satiksmē parādās reti.
Būtisks jautājums ir polises darbību termiņš. Nav noslēpums, ka, tagad automašīnu apdrošinot uz gadu, polise uz gadu ir izdevīgāka nekā polise uz dažiem mēnešiem tikpat ilgā laika posmā. Diemžēl ar šādu ideju visvairāk neapmierināti varētu būt tā dēvētie sezonas braucēji, kuri ar savu automobili izbrauc vien vasaras mēnešos. Taču jāatzīst, ka likumdošana pieļaus samaksu sadalīt vairākos maksājumos. Tātad pirmo reizi cilvēks nopērk polisi un līdzīgi kā līzinga darījumos samaksā vien daļu apdrošināšanas cenas.
Jāmin tas, ka, ja klients vēlas ne tikai ietaupīt savu laiku, bet arī maksimāli ātri izvēlēties starp vairākām apdrošināšanas sabiedrībām, neaizpildot neskaitāmas pieteikuma anketas un nemeklējot īstos speciālistus, tad ir īstais darbs apdrošināšanas brokerim – brokera pienākums vienā apdrošināšanas veidā ir piedāvāt (piemēram, apdrošinot ēku vai mašīnu) vairāku apdrošināšanas sabiedrību piedāvājumus, izskaidrot apdrošināšanas noteikumus, kā arī atšķirības starp apdrošināšanas sabiedrībām, atgādināt par tekošajiem maksājumiem, kā arī sniegt informāciju par jauniem apdrošināšanas produktiem, ko piedāvā apdrošinātāji.
Darba mērķis ir izanalizēt transportlīdzekļu civiltiesiskās apdrošināšanas būtību, nepieciešamību Latvijā un sniegt iespējamos uzlabojumu priekšlikumus.
Lai sasniegtu darba mērķi, tiks risināti šādi uzdevumi:
aprakstīt apdrošināšanas vispārējo raksturojumu, tās būtību un veidus;
analizēt transportlīdzekļu civiltiesiskās apdrošināšanas juridiskā pusi, izmaiņas saistībā ar ES likumdošanu;
analizēt transportlīdzekļu civiltiesiskās apdrošināšanas priekšrocības;
raksturot apdrošināšanas tirgu Latvijā, saistībā ar transportlīdzekļu civiltiesisko apdrošināšanos;
uz akadēmiskās literatūras, likumu, preses u.c. materiālu analīzes pamata, izdarīt secinājumus un dot priekšlikumus.
Darba pamatā tika izmantota zinātniskā literatūra, Internet datubāzes, kā arī dažādi nepublicētie materiāli.
Diplomdarba pētījuma periods ir 2003. - 2006.gads, tas ir, četri gadi, kas ļauj raksturot un izpētīt procesa attīstību Latvijā un citviet pasaulē.
Darbā izmantotas statistiskās, salīdzinošās, analītiskās un grafiskās metodes, ar kuru palīdzību autors sniedz savu vērtējumu, salīdzinājumu un analīzi par konkrēto jautājumu.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −34,45 €
Materiālu komplekts Nr. 1165981
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Sauzemes transporta līdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas attīstība Latvijā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/887600

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties