Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,65 (17%)
Cena ar atlaidi*:
17,83
Pirkt
Identifikators:776706
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 21 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Ievads    3
1.  Vadītājs un vadīšana    6
1.1.  Vadīšanas stilu raksturojumi    7
1.2.  Vara kā galvenais motivātors    10
2.  Motivācijas būtība    14
2.1.  Motivācijas teoriju analīze    17
2.1.1.  A.Maslova vajadzību hierarhija    20
2.1.2.  F.Hercbergera divfaktoru teorija    24
3.  Apmierinātības ar darbu nozīme    27
3.1.  Apmierinātības ar darbu ietekmējošie faktori    29
3.2.  Apmierinātība ar dzīvi    31
4.  Pētījums par darbinieku apmierinātību ar darbu valsts un privātajā uzņēmumā    34
4.1.  Pētāmo grupu apraksts    37
4.2.  Pētījuma datu analīze un interpretācija    38
  Secinājumi    57
  Priekšlikumi    58
  Izmantotās literatūras saraksts    59
  Pielikumi    60
Darba fragmentsAizvērt

Motivācija un darbinieku motivēšana ir viens no svarīgākajiem veiksmīgas uzņēmējdarbības virzītājspēkiem, jo nav iedomājams veiksmīgs uzņēmums bez apmierinātiem un uz panākumiem orientētiem darbiniekiem. Lai darbinieki būtu ne tikai darbinieki, bet labi un teicami darbinieki, tie ir jāievirza pareizajā gultnē un to ir iespējams izdarīt ar motivāciju.
Labus, atsaucīgus un profesionālus darbiniekus atrast nav viegli. Kad darbinieks ir atrast, par svarīgāko uzdevumu kļūst tā noturēšana. Ir nepieciešams pielietot dažādas motivēšanas metodes. Tas nozīmē pievērst uzmanību tam, kā katru darbinieku vislabāk motivēt, ar tādiem līdzekļiem kā stimulēšana, atlīdzība, vadība, bet, vissvarīgākais, ar darbu, ko viņi veic un organizāciju, kurā viņi šo darbu veic.
Cilvēkiem ir svarīgi apzināties savu vietu darba procesā, savu sociālo lomu, iepazīt apstākļus determinējošos faktorus. Tie var būt gan subjektīvi, gan objektīvi (intereses, izglītības līmenis, profesionālā kompetence, pieredze, darba organizācija u.c.)[5;5].
Cilvēkam kā sociālai būtnei ir raksturīgas gan fizioloģiskās, gan sociālā vajadzības, kuras var tikt daļēji apmierinātas. Ne vienmēr liels atalgojums radīs cilvēkā motivācijas sajūtu. Motivācijas radīšanai tāpat ir nepieciešama arī darbinieka nopelnu atzīšana un veicināšana. Darba procesā cilvēks sevi realizē kā personību. Tāpēc vadītājam svarīgi ir ne tikai viņu stimulēt, bet arī novērtēt viņa darba svarīgumu. Nepieciešams panākt cilvēka apmierinātību ar darbu, tas ir radīt apstākļus, kas virzīti uz pilnu motivāciju.
Biroja administratora pienākums ir rūpēties, lai kolektīvā būtu labvēlīga psiholoģiskā vide, bet viņam nav obligāti jāveido kolektīva saliedētība un vienotība. Kā arī darba grupā nevar cilvēkiem uzspiest, lai viņi būtu saliedēti un vienoti personīgā līmenī.
Organizācijas dvēsele, labais gariņš nereti ir biroja administrators, jo šis cilvēks vienmēr ir birojā un ir informēts par organizācijā notiekošo. Ideālā variantā biroja administratoram jāspēj izprast un pārraudzīt darba grupā notiekošais, lai neciestu individualitāte, tomēr katra personība būtu toleranta pret darba kolēģi. Ļoti iespējams, ka kādam daļa savas individualitātes jācenšas neizpaust, lai būtu tolerants pret pārējiem darba kolektīva locekļiem, jo organizācijā strādā cilvēki, kurus vieno saprotami un skaidri formulēti kopīgi darba mērķi un uzdevumi.
Biroja administratoram jābūt atbildīgam par savu kolektīvu kopumā un par katru darbinieku atsevišķi, tas ļauj izveidot saliedētu grupu, jo jebkuram cilvēkam patīk, ja interesējās par viņa domām, rūpēm un problēmām. Padotajiem savukārt ir svarīgi, lai vadītājs būtu atklāts, taisnīgs, godīgs: tikai tāds vadītājs var prasīt no saviem padotajiem to pašu. Vadītāja pakļautībā esošajiem darbiniekiem visu laiku jāizjūt ne tikai augstas prasības par darba rezultātiem, bet arī rūpes par viņu interesēm un to īstenošanu.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −32,65 €
Materiālu komplekts Nr. 1123999
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Salīdzinošā analīze darbinieku apmierinātībai ar darbu valsts un privātajā uzņēmumā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/776706

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties