Pirmajos dzīves gados bērnam sāk veidoties pirmie priekšstati par uzvedību, par attieksmēm, jo vecāki un citi ģimenes locekļi ir viņa paraugs, atdarināšanas objekti. Bērnam pamazām veidojas saskarsmē ne tikai ar mammu, bet arī ar citiem ģimenes locekļiem, bērniem, pieaugušajiem.
Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt jaunākās pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības rotaļu procesā
Hipotēze: 2-3 gadus vecu bērnu saskarsmes veicināšana būs veiksmīga, ja:
• pedagoģiskajā procesā tiks izmantotas vecumam atbilstošas kustību rotaļas;
• ja tiek izvēlētas daudzveidīgas, interesantas un emocionālas kustību rotaļas
Darbs sastāv no teorētiskā un praktiskā daļas. Teorētiskā daļā autore veica metodiskās, pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras izpēti, kurā analizē agrīnās bērnības vecumposma attīstības likumsakarības, analizē bērna attīstības rādītājus, un faktorus, kā arī raksturo rotaļu lomu agrīnās bērnības bērnu attīstības veicināšanā.
Darba praktiskajā daļā veikts empīriskais pētījums, kura bāze ir Rīgas X pirmsskolas iestādes divas 2-3 gadīgo bērnu grupas 28 bērni. Tika izstrādāts pētījuma plāns, bērnu prasmju novērošanas kritēriji un rādītāji, veikts bērnu sākotnējais vērojums. Tiek atlasītas kustību rotaļas, kuras iesaista 2-3 gadīgu bērnu dienas ritā, lai uzlabotu pamatkustību attīstību, lai uzlabotu bērnu prasmi sadarboties, ievērot elementārus rotaļas noteikumus Pēc rotaļu organizēšanas notiek atkārtotais prasmju vērojums, veikta rezultātu salīdzināšana un izdarīti secinājumi..
Empīriskajā pētījumā izvirzītā hipotēze apstiprinājās.…