Frontālā metode – tā ir metode, kuras pielietojuma laikā kustību izpilda vienlaikus visi bērni. Šo metodi visbiežāk pielieto nodarbību ievada un noslēguma daļā, liekot bērniem soļot, skriet, izpildīt vispārattīstošos vingrojumus un kustību rotaļas. Gandrīz vienmēr šo metodi pielieto sižetiskajās sporta nodarbībās.
Plūsmas metode – izmantojot šo metodi sporta nodarbībās, bērni izpilda kustības nepārtrauktā plūsmā citu aiz citas. Dažreiz šo paņēmienu izmanto nodarbības ievada daļā, kā arī nodarbības galvenajā daļā, atkārtojot, nostiprinot un pilnveidojot pamatkustības. Plūsmas metode prasa ļoti rūpīgu un pārdomātu pamatkustību izvēli un rīku izvietojumu telpā.
Grupu metode – tiek pielietota, kad bērnus sadala apakšgrupās un katra apakšgrupa patstāvīgi vai grupas skolotāja vadībā veic doto uzdevumu. Pēc zināma laika posma apakšgrupas mainās vietām.
Ikdienā strādājot ar pirmsskolas vecuma bērniem, plaši tiek izmantota kustību rotaļa. Tā palīdz veicināt bērnos morālo īpašību attīstību – drosmi, uzņēmību u.c.. Nosaukums „kustību rotaļa” liecina par to, ka to laikā bērni nepārtraukti kustas. Liela nozīme ir rotaļlietu un inventāra izvēlei, audzināšanas ziņā rotaļa ir iedarbīga tikai tad, ja skolotāja to pareizi vada, pati aktīvi piedalās tajā, reizē vērojot katra bērna individuālo attieksmi gan pret pašu rotaļu, gan arī citam pret citu.[10]
…