Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:742556
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.08.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 45 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Saīsinājumi    3
  Anotācija    4
  Ievads    5
1.  Reklāmas mārketinga komunikāciju kontekstā    8
2.  A/S “Rīgas Taksometru Parks” mārketinga komunikāciju darbības īstenošana    19
2.1.  Reklāma    25
2.1.1.  Reklāma uz taksometriem    32
2.1.2.  Reklāma uz maršruta taksometriem    33
2.2.  Noieta stimulēšana    37
2.3.  Tiešā pārdošana    40
2.4.  Sabiedriskās attiecības    43
3.  A/S “Rīgas taksometru parks” reklāmas veidošana    50
3.1.  Reklāmas auditorija un tās uztveres īpatnības    55
3.2.  Reklāmas vadīšanas procts    57
4.  “Rīgas Taksometru Parks” reklāmdarbības novērtējums    59
  Secinājumi un priekšlikumi    63
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    67
Darba fragmentsAizvērt

Ievads

Mūsdienās reklāma kļuvusi par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Tā mūs pavada it visur – braucot sabiedriskajā transportā vai ejot pa ielu. Reklāma redzama avīzēs un žurnālos, radio un televīzijā, uz preču iesaiņojumiem, apģērba gabaliem un reklāmu stabiem un transporta līdzekļiem. Reklamē visu – ne tikai preces un pakalpojumus (sākot ar higiēnas precēm un beidzot ar bankām), bet arī idejas, vērtības, dzīves stilu. Reklamē, informē, ietekmē un arī piespiež.
Reklāma (no grieķu vārda reclamo – izsaukt) nodrošina saskarsmi starp ražotāju un patērētāju, pārdevēju un pircēju. Tās mērķis ir virzīt preci pie patērētāja. Kur ir tirgus, tur ir reklāma. Reklāmu var definēt kā apmaksātu, pastarpinātu informēšanas veidu, kas parasti saistīts ar masu informācijas līdzekļiem. Tāds ir jebkurš informācijas līdzeklis, kurš vienlaikus sasniedz lielu cilvēku skaitu. Reklāmai visbiežāk izmanto televīziju, radio, avīzes, žurnālus, pastu, transporta līdzekļus, brīvdabas reklāmu, izdales materiālus, katalogus, u.c.
Reklāmas straujas attīstības posms sākās ar 19. gadsimta otro pusi, tomēr daudzi fakti liecina, ka reklāma bija izplatīta vēl sirmā senatnē. Pirmie uzņēmēji, komersanti izmantoja vienu no visefektīvākajām reklāmas formām – seno pilsētu laukumos un ielās varēja dzirdēt pārdevēju skaļās uzrunas, kuru mērķis bija piesaistīt pircēju uzmanību savām precēm.
Mūsu senčiem Senajā Grieķijā, Romā bija izveidojušies noteikti priekšstati par ārējo reklāmu. Tolaik ārējā reklāma bija izplatīta izkārtņu veidā uz mājām, kurās izvietojas tirdzniecības un sabiedriskas iestādes, dzīvoja amatnieki, kuri piedāvāja savus izstrādājumus vai pakalpojumus.
No 12. gs. līdz 15. gs. Rietumeiropā populāras bija amatnieku cunftes, tirgotāju ģildes. Šiem apvienojumiem bija arī savi atribūti – pārsvarā ģērboņi. Meistari iezīmēja savus ražojumus ar savām zīmēm, iniciāļiem. Bieži preci nevarēja pārdot, ja uz tās nebija “atšķirības zīmes”. Būtībā tās ir līdzīgas mūsdienīgām tirdzniecības zīmēm.
Anglijā 17. gs. parādījās pirmie afišu stabi. 1612. gadā, Parīzē, iznāca pirmais reklāmas sludinājumu žurnālos. Eiropā reklāma presē ieņēma stabilu vietu komercijas sfērā.
Reklāmas attīstības vēsturē liela nozīme bija 19. gs. Viens no svarīgākajiem notikumiem bija 1825. gadā, kad amerikāņu avīzes “Gazett” tipogrāfijā bija uzstādīta vācu prese, kura ļāva izdarīt līdz 2000 novilkumiem stundā. Presi vajadzēja pēc iespējas ātrāk atmaksāt, noslogot tā, lai maksimāli izmantotu kolosālu, pēc tā laika uzskatiem, apjomu. Izdevuma strauji pieaugušais metiens strauji samazināja abonēšanas cenu, kļuva iespējams pacelt cenu par reklāmas platību. 1824. gadā Londonā sāka izvietot reklāmu uz transporta līdzekļiem. Tieši 19. gs. daudzās pasaules valstīs sāka darboties vairākas profesionālas reklāmas aģentūras.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties