Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:323564
 
Vērtējums:
Publicēts: 22.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    2
1.1.  Rūpniecības nozares raksturojums    56
1.2.  Tirdzniecības nozares raksturojums    58
1.3.  Nozares pievilcīgums    61
2.  Uzņēmuma SIA „Skābardis    63
2.1.1.  Uzņēmuma apraksts    64
2.1.2.  Uzņēmuma produktu raksturojums    74
2.2.  Uzņēmuma ārējās vides raksturojums    91
2.3.  SIA „Skābardis    99
2.4.  Uzņēmuma mērķu hierarhija shēma    100
3.  Uzņēmuma SWOT analīze    102
4.  Uzņēmuma SIA “Skābardis    105
  Ievads    114
  Izmantotās literatūras saraksts    115
  Nozares un tirgus raksturojums    56
  Secinājumi un priekšlikumi    109
Darba fragmentsAizvērt

Preces (produkta) virzīšana tirgū ir viens no svarīgākajiem mārketinga kompleksa jeb mārketinga mix elementiem (prece, cena, vieta, virzīšana), kurš ir orientēts uz tirgu un pircējiem tirdzniecības apjoma palielināšanas nolūkā un izpaužas kā komunikācijas process starp uzņēmumu un tā esošajiem, kā arī potenciālajiem klientiem.1
Veicināšana, virzīšana (promotion) - tā ir ikviena uzņēmuma darbība, ko izmanto uzņēmums, lai informētu, pārliecinātu vai atgādinātu par savām precēm, pakalpojumiem vai par pašu uzņē­mumu.2
Ar preču virzību saprot jebkuru paziņojuma formu, ko izmanto pircēju informācijai, pārliecināšanai vai atgādināšanai par savām ražotajām un piedāvātajām precēm, pakalpojumiem, idejām, sabiedrisko darbību vai ietekmi uz sabiedrību.3
Tātad preču virzīšana ir darbību kopums, kas veicina preču kustību no ražotāja pie patērētāja.
Preču virzībai izmanto mārketinga kompleksu (promotion mix), kurā ietilpst:
reklāma (advertising)
sabiedriskās attiecības (public relation, RP)
personālā pārdošana (personai, face-to-fa.ce, selling)
pārdošanas stimulēšana, veicināšana (sales promotion)4
Reklāma ir pieskaitāma pie netiešās pārdošanas. Tā izceļ firmas preci vai pakalpojumu un ietekmē lielu cilvēku auditoriju. Reklāma parasti ir saistīta ar masu informācijas līdzekļiem.
Sabiedriskās attiecības jeb netiešā reklāma (sabiedriskās domas ietekmēšana) ir bezmaksas reklāma, ko sniedz avīzes, žurnāli, TV raidījumi, rakstot vai ziņojot par kādu firmu, preci vai pakalpojumu. Šāda veida informācijai cilvēki uzticas vairāk nekā reklāmai. Tāpēc daudzas lielas firmas pievērš uzmanību attiecībām ar presi un izveido speciālas nodaļas, kas ar to nodarbojas.5
Personālā jeb tiešā pārdošana (personal selling) atšķiras no iepriekšējiem veidiem, kas ir pieskaitāmi pie netiešās pārdošanas, ar to, ka pārdevējs tieši pārliecina pircēju izdarīt pirkumu. Var teikt, ka preci vai pakalpojumu ieliek tieši pircēja rokās.6
Pārdošanas stimulēšana, veicināšana ir īslaicīga pārdošanas aktivitāte, kas papildina reklāmu un tiešo pārdošanu. Pārdošanas veicināšanā saistīta ar paraugu izdalīšanu bez maksas, atlaižu kuponiem, preču izstādēm, preču lietošanas demonstrējumiem, sacensību vai spēļu organizēšanu.7
8Katram virzīšanas veidam ir priekšrocības un trūkumi. Parasti uzņēmumi kombinē dažādus virzīšanas veidus. Virzīšanas veidu salīdzinājums ir parādīts 1.1.tabulā.…

Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties