Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,44 (16%)
Cena ar atlaidi*:
18,04
Pirkt
Identifikators:464954
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.08.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Akadēmiskais
Literatūras saraksts: 74 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    2
1.  DARBAUDZINĀŠANAS SVARĪGĀKIE FAKTORI    5
1.1.  PIRMSSKOLAS VECUMPOSMA BĒRNU PSIHISKO PROCESU ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAs    9
1.2.  BĒRNU FIZISKĀ ATTĪSTĪBA PIRMSSKOLAS VECUMĀ    16
1.3.  PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNA DARBA ĪPATNĪBAS    19
1.4.  ĢIMENE    28
1.5.  PIRMSSKOLAS MĀCĪBU IESTĀDE    32
1.6.  DARBA VĒRTĒŠANA    38
2.  PIRMSSKOLAS BĒRNA DARBAUDZINĀŠANA    47
2.1.  ROTAĻU NOZĪME DARBAUDZINĀŠANĀ    49
2.2.  PAŠAPKALPOŠANĀS    53
2.3.  BĒRNU DARBS DABĀ    55
2.4.  ROKU DARBS    57
2.5.  KOLEKTĪVAIS DARBS    60
3.  PĒTĪJUMI PAR PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNU DARBAUDZINĀŠANU    64
3.1.  PĒTĪJUMA METODIKA    64
3.2.  VECĀKU APTAUJA UN TĀS REZULTĀTI    65
3.3.  BĒRNU NOVĒROŠANA UN TĀS REZULTĀTI    80
4.  IETEIKUMI JAUNAJIEM PEDAGOGIEM DARBAUDZINĀŠANAS PAMATJAUTĀJUMU RISINĀŠANAI    84
  SECINĀJUMI    86
  LITERATŪRA    87
  PIELIKUMS    90
Darba fragmentsAizvērt

DARBAUDZINĀŠANAS SVARĪGĀKIE FAKTORI

Kopš senseniem laikiem, mērķtiecīgi iedarbodamies uz apkārtējo dabu, cilvēki ir ieguvuši dzīvei nepieciešamos līdzekļus, mainījuši dabu un reizē pārveidojušies arī paši. Darbs sācies līdz ar darbarīku izgatavošanu.
Pirmatnējās kopienas iekārtā pastāvēja kolektīvs darbs, ko noteica ražošanas attiecības, kuru pamatā bija vāji attīstīts ražošanas līdzekļu kopīpašums. Vēsture un folkloras materiāli liecina, ka feodālisma laikmetā (IX – XII gs.) latviešu ciltīm bija attīstīta zemkopība un lopkopība, samērā augsta kultūra.
Minētie sociāli ekonomiskie apstākļi noteica arī tautas pedagoģijas veidošanos, dažādu sabiedrības slāņu uzskatu par darbu un darbaudzināšanu.
Folklora rāda, ka latviešu zemnieki gadsimtu gaitā ir pārliecinājušies, cik liela nozīme bērnu sagatavošanā darba dzīvei ir viņu mācībām un audzināšanai. Tāda doma dažos aspektos ir ietverta daudzos sakāmvārdos. Lūk daži piemēri.
Gudrība pati no sevis nenāk.
Gudra māte, čakli bērni.
Saimēs, bērnus sagatavojot darbam, stingri ievēroja pedagoģiskos padomus, morāles normas, kurus tēvi un mātes bija paši apguvuši no saviem vecākiem un vecvecākiem. Savus pēcnācējus viņi iemācīja veikt visus tos darbus, kurus paši prata, prasīja, lai ikviens sadzīvē ievērotu izveidojušās paražas. Tautas pedagoģija vecākiem, kurus bērni ievadījuši darbā, devusi sakāmvārdos iekļautas vērtīgas atziņas.
Darbam dzimu, darbam augu,
Darbam mūžu nodzīvoju.
Labs darbs visu mūžu dzīvos [40;6]*.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Pirmsskolas bērna darbaudzināšana”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/464954

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties