Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,65 (17%)
Cena ar atlaidi*:
17,83
Pirkt
Identifikators:288955
Vērtējums:
Publicēts: 12.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Akadēmiskais
Literatūras saraksts: 21 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    2
  Zusammenfassung    3
  Ievads    5
1.  Radošās domāšanas teorētiskais raksturojums    8
1.1.  Sākumskolas vecuma bērnu pasaules uztveres īpatnības    10
1.2.  Radošās domāšanas fizioloģiskie mehānismi    12
1.3.  Radošās domāšanas un darbības attīstība mācību procesā sākumskolā    15
2.  Mīklu jēdziens un to uzbūve    20
2.2.  Mīklu žanra paveidi    23
3.  Mīklu uzdevumu izmantošanas iespējas bērnu radošuma veicināšanā sākumskolā    27
4.  Bērnu radošās domāšanas īpatnības skolas 4.klasē    34
5.1.  Konspekts integrētajai dienai skolas 4.klasē    45
5.2.  Mīklu uzdevumu cikls    60
  Secinājumi    67
  Avoti un literatūra    70
Darba fragmentsAizvērt

Radoša domāšana un darbība nav iedomājama bez iztēles darbības. Ļ. Vigotskis uzver, ka tas, ko mēs nosaucam par jaunradīto vai jaunradi, ir ilgi iznēsāts radošās iztēles auglis (3, 57).
Jo bagātāka pieredze, jo plašākas iespējas iztēles darbībai. Iztēle balstās uz atmiņu un pārveido tās elementus jaunās kombinācijas. Iztēles darbība saistīta ar jaunu objektu un parādību raksturošanu, pārkāpjot iepriekšējās pieredzes fragmentus un sistēmas.
Ļ. Vigotskis norāda, ka fantāzija nav pretstats atmiņai, bet gan balstās uz to un pārveido tās elementus. Fantāzija “barojas” un izaug no atmiņā uzglabātajiem priekšstatiem (3, 57).
Agrā bērnībā priekšstati par apkārtējo pasauli veidojas no bērna paša pieredzējumiem – viņa sajūtām, uztvērumiem, psihiskiem pārdzīvojumiem un stāvokļiem.
Pamazām pasaules iepazīšanas loki paplašinās, sākas analīze, vispārināšana, pakāpeniska abstrahēšanās no konkrētā uz vispārīgo.
Priekšstatu veidošanos un bērna attieksmi pret īstenību ietekmē arī pieaugušo pieredze, ko tie pārnes uz bērnu – stāstot, rādot, izskaidrojot, darbojoties, uzturoties.
Pieredzes nodošana notiek arī ar tautas garīgās kultūras palīdzību – folkloru, dziesmām, rotaļām, mākslas darbiem, literatūru. Šo pieredzes daļu sauc par paaudžu pieredzi, un tā bērnam izskaidro viņa sajūtas, izjūtas un pieredzējumus, kas gūti no apkārtējās pasaules, tādējādi tieši ietekmēdama viņa priekšstatu veidošanos.
Tātad folklora ir viens no tiem līdzekļiem, kas bērnam sniedz pieredzi, palīdz to apjēgt un sakārtot viņa apziņā, tādējādi kļūstot par izejmateriālu bērna iztēlei (3, 57). …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Mīklu uzdevumu izmantošanas iespējas skolēnu radošās domāšanas attīstīšanā sākumskolā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/288955

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties