Diplomdarbs
Tehnoloģijas
Datori, elektronika, programmēšana
Pirkšanas lēmuma pieņemšanas process apģērba iegādē inter...-
Pirkšanas lēmuma pieņemšanas process apģērba iegādē internetā
Diplomdarbs51 Datori, elektronika, programmēšana, Mārketings, reklāma
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | patērētāju rīcības teorētiskie aspekti | 5 |
1.1. | Pircēju rīcības modelis patēriņa tirgū | 5 |
1.2. | Pircēju rīcību un lēmuma pieņemšanu ietekmējošie faktori | 8 |
1.2.1. | Ārējās vides faktori | 10 |
1.2.2. | Kultūras un personīgie faktori | 10 |
1.2.3. | Sociālie faktori | 11 |
1.3. | Pirkšanas lēmuma pieņemšanas process un to ietekmējošie faktori | 13 |
1.3.1. | Pirkšanas lēmuma pieņemšanas process | 13 |
1.3.2. | Pirkšanas lēmuma pieņemšanas procesa ietekmējošie faktori | 14 |
2. | Patērētāju rīcība internetā un to ietekmējošie faktori, interneta veikala novērtēšanas kritēriji | 17 |
2.1. | Iedzīvotāju interneta lietošanas paradumi | 17 |
2.2. | Interneta veikalu novērtēšanas kritēriji | 21 |
3. | Lēmuma pieņemšanas process apģērba iegādē internetā | 23 |
3.1. | Pētījuma metodoloģiskais pamatojums | 23 |
3.2. | Pētījuma rezultāti un analīze | 24 |
secinājumi un priekšlikumi | 39 | |
izmantotās literatūras saraksts | 43 | |
Pielikumi | 45 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Balstoties uz kursa darba mērķi un uzdevumiem, iegūti šādi secinājumi:
1. Pircēja rīcība ir produktu izvēles, pirkšanas un patēriņa process, lai apmierinātu savas vēlmes un vajadzības.
2. Pircēju rīcības modelis sastāv no 4 daļām: pircēja rīcību ietekmējošie iekšējie faktori, ārējie faktori, pircēju lēmumu pieņemšanas procesa un pircēja izvēles un lēmuma.
3. Pircēju rīcību ietekmē tādi faktori kā ārējās vides, sociālie, kultūras, personīgie un psiholoģiskie faktori.
4. Pircēja rīcību ietekmē tādi ārējās vides faktori kā ekonomiskie, politiskie, tehniskie un dabas faktori.
5. Pircēja rīcību ietekmē tādi ārējās vides faktori kā piederība sociālajam slānim/grupai, ģimenes stāvoklis un statuss sabiedrībā.
6. Pircēja rīcību ietekmē tādi kultūras faktori kā tautība, izglītība, reliģija un valoda.
7. Pircēja rīcību ietekmē tādi personīgie faktori kā dzimums, dzīves cikla posms, darbs un ienākumi, dzīvesveids, rakstura tips.
8. Pircēja rīcību ietekmē tādi psiholoģiskie faktori kā motivējums, uztvere, apguve un atmiņa.
9. Lēmuma pieņemšanas process sastāv no 5 posmiem: vajadzības rašanās, informācijas meklējumi, alternatīvu novērtējums, lēmums par pirkumu un rīcība pēc pirkuma.
10. Turpina pieaugt mājsaimniecību īpatsvars, kurās ir pieejams internets – 2018. gada sākumā tas bija 81,6 %.
11. Visbiežāk internetu regulāri lieto iedzīvotāji 16–24 un 25–34 gadu vecuma grupās. Abās šajās grupās 98,6% iedzīvotāju internetu lieto vismaz reizi nedēļā. …
Attīstoties digitālajām tehnoloģijām, arvien biežāk sastopamies ar dažādu produktu un pakalpojumu konverģenci jeb to pastāvēšanu vienlaicīgi gan fiziskā, gan arī digitālā veidā. Šī pakalpojumu konverģence pastāv arī iepirkšanās procesā, un jāsaka, ka pēdējo gadu laikā krasi mainījusi pircēju iepirkšanās paradumus. Ar katru brīdi iepirkšanās internetā kļūst ērtāka un arī drošāka, un, neizejot no mājas, iespējams iegādāties gandrīz visu kāroto. Nav noslēpums, ka internetā bieži vien iepirkšanās ir arī izdevīgāka, jo naudas līdzekļi nav nepieciešami fizisku veikalu un liela darbaspēka uzturēšanai. Atklāts, ka iepirkšanās internetā spēj labvēlīgi ietekmēt arī pircēja garastāvokli . Ir daudz faktoru, kuri nostājas par labu preču iegādei internetā, taču, neskatoties uz to, liela daļa cilvēku no šī procesa baidās, it īpaši ja runa ir par apģērbu pirkšanu internetā. Šajā nozarē novērojams interesants patērētāju paradums – mājas lapas/ aplikācijas tiek apmeklētas, kārotās preces tiek ieliktas grozā, taču maksājuma process netiek veikts. Latvijas Investīciju un Attīstības aģentūras mājas lapā pieejamā informācija vēsta, ka 60% no visiem apmeklētājiem, kuri ieliek vēlamās preces grozā, tā arī nepabeidz maksāšanas procesu.
- Patērētāju intereses paaugstināšana un personiskā iesaistīšana pirkšanas lēmuma pieņemšanas procesā
-
Pētījuma darbs. Apģērba iegādes faktori Latvijā 2018.gadā
Referāts16 Amatniecība, mājturība, Arhitektūra, dizains, Mārketings, reklāma
-
Pirkšanas lēmuma pieņemšanas process apģērba iegādē internetā
Diplomdarbs51 Datori, elektronika, programmēšana, Mārketings, reklāma
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Preču iepirkuma process un izpārdošanas politika apavu veikalu tīklā "Walkathon"
Diplomdarbs augstskolai70
Novērtēts! -
Vadīšanas procesa nozīme ēdināšanas servisa uzņēmumā
Diplomdarbs augstskolai76
Novērtēts! -
Reklāmas ietekme uz pirkuma lēmuma pieņemšanu Latvijas tirgū
Diplomdarbs augstskolai40
-
Tūristu motivācijas loma tūrisma mārketingā
Diplomdarbs augstskolai73
-
Biznesa procesu modelēšana un to iespējas dažādos rīkos
Diplomdarbs augstskolai65