Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,22 (15%)
Cena ar atlaidi*:
18,26
Pirkt
Identifikators:387944
Vērtējums:
Publicēts: 29.07.2000.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 24 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    4
DAĻA    6
1.  Kas ir internets? Būtiskākie jēdzieni    7
2.  Interneta psiholoģiskie aspekti    9
2.1.  Internets kā psiholoģiska vide    9
2.2.  Interneta kā psiholoģiskas vides īpatnības    9
2.3.  Interneta atkarība    14
3.  Kas ir personības vajadzības? Būtiskākie jēdzieni    18
4.  Personības vajadzību klasifikācijas    19
II  DAĻA    26
1.  Psiholoģiskie pētījumi internetā    27
2.  Pētījuma struktūra    29
2.1.  Pētījuma mērķis    29
2.2.  Pētījuma hipotēzes    29
2.3.  Pētījuma norises apraksts    29
3.  Pētījuma dalībnieki    31
3.1.  Vecumposma īpatnību raksturojums    34
3.2.  Pētījumu dati    36
4.  Pētījuma metode    37
5.  Pētījuma rezultāti, to analīze    39
5.1.  Sadalījums pēc interneta lietošanas biežuma    40
5.2.  Sadalījums pēc interneta lietošanas patikas    48
5.3.  Sadalījums pēc biežuma pašnovērtējuma    51
5.4.  Sadalījums pēc dzimuma    56
5.5.  Sadalījums pēc interneta lietošanas specifikas    59
5.6.  Sadalījums pēc sociālo vajadzību izteiktības    60
6.  Secinājumi    64
  NOBEIGUMS    65
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    66
Nr.1.  Pētījuma aptauja – izmainīts variants ilustratīviem nolūkiem    69
Nr.2.  Pētījumā izmantotā vizuālā reklāma    74
Nr.3.  Pētījuma aptauja – izprintēts interneta variants    75
Darba fragmentsAizvērt

Kas ir internets? Būtiskākie jēdzieni

Pēc Tildes Biroja Datorbibliotēkā atrodamā skaidrojuma internets ir “globāls datoru tīkls, kas ļauj miljoniem lietotāju kopīgi izmantot un apmainīties ar informāciju. Daudzi tūkstoši datoru šajā tīklā glabā lielu datu apjomu, ko jūs varat izmantot jebkurā laikā un vietā”. (5)
Internets radās 60-to gadu beigās, kad ASV militāristi finansēja projektu, kura mērķis bija izstrādāt datoru tīkla protokolus un arhitektūru, kas ļautu savā starpā savienot datorus, kurus šķir lieli attālumi. ASV universitātes internetu savienoja 70-ajos gados. Palēnām tas izplatījās visā pasaulē, bet īsts "sprādziens" notika sākot ar 1993. gadu, kad popularitāti guva vispasaules tīmekļa jēdziens (world wide web) un internets kļuva baudāms arī parastiem cilvēkiem. (5)
Vispasaules tīmeklis pasaulē veidojas par visdemokrātiskāko masu saziņas līdzekli - informācija ir pieejama neatkarīgi no informācijas patērētāja fiziskās atrašanās vietas, katrs indivīds informāciju var padarīt pieejamu plašai publikai, paveras iespējas eksperimentēt ar jauniem izpausmes veidiem. Tīkla pakalpojumus izmanto vairāk nekā 10 miljoni lietotāju. Kā vieni no galvenajiem pakalpojumu veidi tiek minēti - elektroniskais pasts, datņu pārsūtīšana, sarunas tiešsaistē, vēstkopas u.c. (5)
Savā darbā izmantošu arī jēdzienu “kibertelpa, kiberpasaule”. Kā izklāstīts Tildes Biroja Datorbibliotēkas Datorterminu vārdnīcās, šo terminu izmanto, “lai apzīmētu datoru tīklā (t.sk. internetā) veidoto diskrēto pasaules modeli (virtuālo realitāti)”. Ar “virtuālo realitāti”, savukārt, tiek saprasta datorā veidota mākslīga trīsdimensiju vide, kas rada realitātes ilūziju”. (5)
Ikdienā jēdziens “internets” neprasa paskaidrojumus. Tas ir ļoti izplatīts ne vien Rietumu valstīs, bet gan visur pasaulē, tostarp arī Latvijā. Plašā interneta izplatība pasaulē varētu būt saistīta ar straujo informācijas tehnoloģiju attīstību, kuras rezultātā arvien vairāk cilvēki gan sadzīvē, gan darbā lieto datorus. Varētu teikt, ka mūsdienās gandrīz katrā vietā, kur tiek lietots dators, ir pieeja arī internetam.
Latvijā pašlaik darbojas vairākas kompānijas, kuras piedāvā interneta pakalpojumus. Tādējādi gan privātpersonām, gan juridiskām personām ir iespēja par attiecīgu samaksu izmantot internetu, turklāt interneta izmantošana neprasa gandrīz nekādas priekšzināšanas un īpašu sagatavotību. Lielākajās Latvijas pilsētās darbojas t.s. interneta kafejnīcas, kur par attiecīgu samaksu apmeklētāji var izmantot internetu. Sakarā ar Latvijas mācību iestāžu datorizāciju, daudzās Rīgas un citu Latvijas pilsētu skolās un augstākajās mācību iestādēs skolēniem un studentiem ir pieeja internetam. Var teikt, ka lielākoties Latvijas lielāko pilsētu iedzīvotājiem internets ir viegli pieejams – mājās, mācību iestādē, darbā, interneta kafejnīcā vai citur. Tomēr Latvijas mazpilsētu un laukos dzīvojošo cilvēku pieeja internetam varētu būt ierobežota.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −34,68 €
Materiālu komplekts Nr. 1111836
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Personības vajadzības interneta lietotāju vidū vecuma grupā 18-26 gadi”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/387944

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties