Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
6,99
Ietaupījums:
1,05 (15%)
Cena ar atlaidi*:
5,94
Pirkt
Identifikators:539604
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads   
1.  Origami un māksla   
2.  Origami vēsture   
2.1.  Origami attīstība senajā Japānā   
2.2.  Origami vēsturiskā attīstība - modernās mākslas virziens   
2.3.  Origami mākslas meistars – Akira Ijošizava   
2.4.  Origami attīstība Spānijā - paharita   
3.  Papīra rašanās vēsture   
4.  Origami mākslā pielietojamie papīru veidi   
5.  Alternatīvo materiālu izmantošanas iespējas origami mākslā   
5.1.  Bižutērija un epoksīda līme   
5.2.  Metāla modeļi   
5.3.  Keramika un origami   
5.4.  Četrdimensiju modeļi no porolona   
5.5.  Mūžīgais kvadrāts no auduma un plastikāta   
6.  Origami nodarbību psiholoģiskie aspekti   
6.1.  Origami kā terapija   
6.2.  Origami un meditācija   
6.3.  Psiholoģisko problēmu risināšana ar origami palīdzību   
7.  Fridrihs Frebels un viņa atziņas   
8.  Origami nodarbību mērķis un uzdevumi   
9.  Locīt ātrāk nekā lasīt   
9.1.  Pasakas locīšanas process, kas īpašā veidā “iekodēts” tekstā   
9.2.  Pasakas, kurās tiek izmantotas figūriņas, kuras locīšanas procesā ir sadalītas vairākās daļās   
9.3.  Teātris uz galda   
9.4.  Pasaku ilustrēšana   
9.5.  Pirkstu lellīšu teātris   
10.  Origami un ģeometrija ir origametrija   
11.  Origami un deja   
  Secinājumi   
Darba fragmentsAizvērt

Origami. Kāds, jau, ne vienreiz vien ir dzirdējis šo vārdu, kāds pats nodarbojas ar šo brīnišķīgo mākslu, bet dažiem šis vārds ir dzirdams pirmoreiz. Origami ir tā vērts, lai par to parunātu. Tā ir unikāla nodarbe visiem un katram, trīsgadīgam mazulim un pensionētam matemātiķim, tētim brīvdienās un skolotājam stundās. Katrs atradīs to, kas viņam ir tuvs un interesants. Origami nekad neatstāj vienaldzīgu. Un vispār, jūs jau paši daudz zināt par origami. Atcerieties, tulpes, kuras salocījāt no butrnīcas lapas, vai “ūdens bumbiņas”? Jā, un vēl, lidmašīnītes, kuras lidinājāt tieši klasē, un kuģīšus, kurus peldinājāt peļķēs. Vai atcerējāties? Tad, lūk, tas arī ir origami.
Varētu teikt, ka origami, šobrīd pārdzīvo kārtējo intereses vilni. Praktiski visā pasaulē šī māksla attīstās atbilstoši tautas tradīcijām. Radušies jauni origami pielietošanas virzieni. Un tā, matemātiķi atklājuši neskaitāmas iespējas, lai risinātu ģeometriskos un telpiskos uzdevumus. Arhitekti un celtnieki ieraudzījuši origami konstrukcijās iespējas konstruēt daudzstūru struktūras transformējot plakni. Pat radies jauns termins – “origametrija”. Origami pedagogiem ir unikāla iespēja attīstīt bērnā smalko motoriku, kas vistiešākajā mērā ir saistīta ar intelekta attīstību. Psihologiem – tas ir viens no mākslas terapijas virzieniem, tā ir iespēja sniegt psiholoģisko palīdzību slimajiem ar mākslas palīdzību.
Cilvēkam, kurš pirmo reizi satiekas ar origami, liekas, ka šī lieta ir sarežģīta, un prasa daudz laika un obligātu pedagoga klātbūtni. “Man tas ir par sarežģītu! Tas nav priekš manis, lai bērns pats ar to nodarbojas!” – tā daudzreiz atrunājas pieaugušie uz priekšlikumu, kaut ko salocīt. Bet kāpēc mums rodas tāda reakcija?
Origami nav ierobežojams savās iespējās. Papīra lapa var attēlot visu, kas tikai var parādīties mūsu iztēlē. Nav nekādu problēmu! Brīnišķīgas kartiņas, dāvaniņas iepakojumu, papīra ikebanu, sarežģītu arhitektūras konstrukciju. Izmantojot seno origami tehnoloģiju no papīra lapas var izgatavot visu.
Atskatoties uz gandrīz piecpadsmit gadsimtu garo origami vēsturi, var tikai brīnīties, pa kādiem daudzveidīgiem ceļiem var attīstīties radošā doma! Un katram atrodas sev piemerotākais ceļš. Kādam patīk locīt lecošās vardītes, kādam interesantāk lūkoties uz papīra putniņa parodiskām kustībām. Kādam ir svarīgs rezultāts. Citiem interesants ir process. Un tas viss ir origami. Origami laika gaitā nav zaudējis savu austrumniecisko skanējumu un senās tradīcijas.
Origami mākslā mēs varam atrast visu: mīlestību, skumjas, ironiju, spēli, parodiju, poēziju, plastiku. Origami, mums, ļauj paskatīties uz sevi no malas, jo tas taču ir tik svarīgi: paskatīties uz sevi no malas un kļūt kaut nedaudz bērnišķīgākiem, vismaz tajā brīdī, kad lokām origami figūriņas.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,35 €
Materiālu komplekts Nr. 1355353
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Origami kā mākslas veida izpēte un tā integrācijas iespējas dažādās mācību jomās”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/539604

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties