Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Spēļu un rotaļu izmantošanas iespējas attieksmes pret dzīvo dabu veidošanā 5–7 gadu vecu bērnu grupā pirmsskolas izglītības iestādē

     

    Diplomdarbs52 Pedagoģija, Psiholoģija

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
4,08 (19%)
Cena ar atlaidi*:
17,40
Pirkt
Identifikators:136483
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 22 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  5 – 7 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības    8
1.1.  Uzmanības un izziņas attīstība    8
1.2.  Emocionālā attīstība    10
1.3.  Vajadzību, motīvu un attieksmju veidošanās    13
2.  Filozofiskie un zinātniskie priekšstati par spēles nozīmi    16
2.1.  Spēles jēdziens filozofijā    16
2.2.  Psiholoģiskie priekšstati par spēles nozīmi bērnu attīstībā    17
2.2.1.  Spēles skatījums 20. gs. Krievijas psiholoģijā    17
2.2.2.  Psihoanalītiskā spēles izpratne    19
3.  Spēles pedagoģiskā izpratne un nozīme    20
3.1.  Spēļu veidi, struktūra un funkcijas pedagoģiskā skatījumā    20
3.2.  Spēļu organizēšanas jautājumi    23
3.2.1.  Spēļu organizēšanas nosacījumi    23
3.2.2.  Spēļu organizēšanas metodoloģiskie aspekti    24
3.3.  Spēļu lietošanas iespējas dabas izpratnes attīstīšanai PII    26
4.  Spēļu un rotaļu izmantošanas iespējas attieksmes pret dzīvo dabu attīstīšanā 5 – 7 gadu vecumā PII    29
4.1.  Pētījuma dalībnieki    29
4.2.  Pētījuma norise    30
4.3.  Rezultātu apstrāde un analīze    41
  Nobeigums    43
  Izmantotā literatūra un avoti    44
  Pielikumi    46
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Cilvēkam jau no agras bērnības ir jāapzinās, ka viņš ir dabas daļa.
Bērniem vienmēr kaut kādā veidā ir saskare ar dabu. Viņus saista pļavas un meži, ziedi, tauriņi, vaboles, putni, zvēri, krītošas sniega pārslas, strautiņi un peļķes utt. Daudzveidīgā pasaule bērnos izraisa interesi, zinātkāri, rosina uz rotaļām, darbošanos, radošu darbu. Taču patstāvīgā saskarē ar dabu bērni ne vienmēr visu izprot, viņiem var arī veidoties nevēlama attieksme pret augiem, dzīvniekiem. Svarīgs pirmsskolas izglītības iestādes uzdevums ir ieaudzināt bērnos spēju saskatīt dabas skaistumu, kā mīlestību, saudzīgu un rūpīgu attieksmi pret to (9; 3).
Bērns ierodas pasaulē ar spēju visu uztvert emocionāli. Uztveres emocionalitāti bērnībā nosaka arī atmiņas un iztēles īpatnības. Ja bērns apkārtējo pasauli redz noraidošu, ļaunu, vienaldzīgu, tad tas var kaitēt arī bērna valodas apguvei, uzvedībai, spējai mācīties un kontaktēties ar citiem cilvēkiem. Tuvība dabai ir svarīgs faktors cilvēka pasaules uzskatu veidošanā. Mīlestība pret dabu palīdz izveidoties cilvēkam kā personībai.
Spēja uztvert skaisto nav dabas dāvana, tā ir jāizkopj. Ir jāpalīdz bērnam pirmskolas vecumā veidot skaistuma izjūtu, jo tā rada vēlmi aprūpēt, saudzēt, radīt. Bērns dabu uztver un pārdzīvo. Dabas skaistuma uztveršana ir ceļš uz cilvēka tālāku izaugsmi un pilnveidošanos.
Dabas unikālais raksturs paver pedagogam plašu iespēju spektru darbā ar bērniem. Pārdomāti piedāvāts dabas materiālu klāsts sekmīgi attīsta ne tikai bērna izziņas procesus, bet arī personību kopumā.
Tomēr mūsdienu apstākļos jautājums par bērna un dabas attiecībām izvirzās kā svarīga psiholoģiski pedagoģiska problēma. Daba bieži tiek aizstāta ar paša cilvēka radītajām lietām. Pastaiga un atpūta tiek aizstāta ar televīziju, videofilmām, datorspēlēm. Notiek cilvēka, tātad arī bērna attālināšanās no dabas.
Pirmsskolas vecumā jāveicina bērna spēja just līdzi, prasme priecāties par skaistumu dabā, prast saskatīt sakoptas vides skaistumu.
Bērni un spēle – arī šie jēdzieni šķiet neatdalāmi, jo, ja bērns ir vesels, viņš spēlējas. Tas liekas pats par sevi saprotams, tomēr teorētiski izprast bērnu spēles būtību nav vienkārši. Rodas jautājumi: vai bērnu spēle ir pastāvējusi vienmēr? Kā bērni spēlējušies sensenos laikos; kā pret to izturējās pieaugušie?
Tā varētu uzskaitīt daudzus līdz galam neatbildētus jautājumus. Šobrīd ir zināms, ka spēle ir neatņemama bērna dzīves sastāvdaļa, spēlē bērns izzina apkārtējo pasauli, izsaka savas izjūtas, apgūst visdažādākos uzvedības veidus un lomas, cilvēku savstarpējās attiecības. Spēle ir arī bērna morāliskās attīstības skola, nevien priekšstatos, bet arī uzvedībā, rīcībā.
Bērnu priekšstatu paplašināšanai par dabas parādībām un priekšmetiem plaši tiek izmantotas dažādas spēlēs, rotaļas un rotaļnodarbības. Tajās bērni uzkrāj juteklisko pieredzi, radoši apgūst zināšanas. Rotaļa rada bērnam emocionālu komfortu, līdzsvaru, apmierinājumu, prieka, brīvības un drošuma izjūtu. Rotaļājoties bērni attīsta domāšanu, iztēli, gūst plašu pārdzīvojumu spektru, var darboties radoši.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −37,45 €
Materiālu komplekts Nr. 1128671
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Spēļu un rotaļu izmantošanas iespējas attieksmes pret dzīvo dabu veidošanā 5–7 gadu vecu bērnu grupā pirmsskolas izglītības iestādē”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/136483

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties