Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:879798
 
Vērtējums:
Publicēts: 21.09.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 57 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Kopsavilkums    5
  Summary    6
  Περίληψη    7
  Ievads    9
1.  Lauku tūrisma nozares raksturojums Latvijā    11
1.1.  Lauku tūrisma vispārējs apskats    11
1.2.  Lauku tūrisma mītņu veidi    12
1.3.  Lauku tūrisma pieprasījuma analīze    13
1.4.  Lauku tūrisma piedāvājuma analīze    15
1.5.  Latvijas lauku tūrisma asociācijas Lauku ceļotājs darbība    18
1.6.  Viesu māju kvalitātes standarti    19
2.  Mārketinga koncepcijas izstrādes teorētiskie apsvērumi    22
2.1.  Situācijas analīze jeb mārketinga audits    22
2.2.  Mērķu noteikšana un alternatīvās stratēģijas    25
2.3.  Segmentēšana un pozicionēšana    26
2.4.  Ieviešana un realizēšana    30
2.5.  Monitoringa mehānismi    36
3.  Viesu mājas „Copes” mārketinga koncepcijas izveide    38
3.1.  Viesu mājas „Copes” darbības raksturojums    38
3.2.  Līdzšinējās darbības izvērtējums    41
3.2.1.  Makrovides analīze    41
3.2.2.  Tirgus segmenti    43
3.2.3.  Konkurences izvērtējums    45
3.3.  Mārketinga mērķu noteikšana    50
3.4.  Mēŗķtirgu prioritizēšana un pozicionēšana    51
3.5.  Produktu attīstības un cenu politika    53
3.6.  Izplatīšanas un komunikāciju politika    56
3.7.  Produktu veicināšanas plāns    62
3.8.  Kontrole un monitorings    63
  Nobeigums    65
  Izmantoto avotu saraksts    68
Darba fragmentsAizvērt

1.1. Lauku tūrisma vispārējs apskats

Tūrisms pasaulē pēc Otrā pasaules kara ir kļuvis par vienu no ekonomikas nozarēm, kas attīstās visstraujāk. Vairāk nekā 550 miljoni cilvēku katru gadu apmeklē citas valstis, kamēr desmit reizes vairāk tūristu ceļo savas valsts iekšienē. Tāpēc tūrismam ir liela nozīme katras valsts labklājības celšanā un jaunu darbavietu radīšanā. Ar katru gadu pieaug pieprasījums pēc nestandartizēta un individuāla piedāvājuma brīvdienām, reģionāliem un tipiskiem produktiem, ko raksturo lauku tūrisms. (LLTA -a 2004)
Eiropā ir reģistrēti ~200 000 lauku tūrisma uzņēmēji, kas piedāvā ~2 miljonus gultas vietas. Katru gadu tūristi naktsmītnēs visā Eiropā atstāj ~12 miljardus EUR, kas, ņemot vērā pievienoto vērtību, Eiropas lauku ekonomikā ienes ~30 miljardus EUR, bet ņemot vērā multiplikatora efektu (virs 2.2), pat ~67 miljardus EUR. Pateicoties lauku tūrismam, Eiropas lauku iedzīvotājiem tiek nodrošinātas ~500 000 darba vietas. (LLTA -a 2004)
Lauku tūrisma definīcija nav precīzi noteikta nevienā no Baltijas valstīm, kā arī nav izveidota vienota šī tūrisma veida definīcija visā Eiropā. Dokumenta Lauku tūrisma mārketinga stratēģija 2004-2010 ietvaros lauku tūrisms ir definēts kā tūrisms, kas norisinās lauku teritorijās vai mazpilsētās, kam pamatā ir naktsmītne ar tās piedāvājumā esošajām papildus aktivitātēm un pakalpojumiem, un tas balstās uz ģimenes uzņēmumu. (LLTA -a 2004)
Latvijas Lauku tūrisma resursi:
• vietējie iedzīvotāji - Latvijas lauku tūrisma attīstības pamats, kas, izmantojot dabas resursus un cilvēces radītās kultūrvēsturiskās vērtības un infrastruktūru, veido un piedāvā ceļotājiem tūrisma produktus. (LLTA -b 2004)
• daba un lauku vide - galvenais priekšnoteikums lauku tūrisma attīstībai. Kā nozīmīgākie resursi jāmin ainavu un bioloģiskā daudzveidība, ūdeņi (upes, ezeri, avoti, mitrzemes), meži, jūras piekraste, pļavas, purvi, īpaši aizsargājamās dabas teritorijas (IADT) – biosfēras rezervāts, nacionālie parki, dabas parki, aizsargājamo ainavu apvidi, dabas liegumi, kā arī atsevišķas savvaļas dzīvnieku un augu sugas. (LLTA –b 2004)
• kultūrvēsturiskais mantojums - senās kulta vietas (akmeņi, koki, alas, pauguri, birzis), senkapi, pilskalni, pilsdrupas, baznīcas, muižas, pilis, mākslas darbi, amatniecības izstrādājumi u.c. (LLTA –b 2004)
• lauku ikdienas dzīve – amatniecības darbnīcas un zemnieku saimniecības, kur tie var paši piedalīties darbos. Pasākumi laukos – novadu gadatirgi, arodu dienas, gadskārtu svinēšana, tradīciju un paražu atzīmēšana, kā arī tipiska lauku ikdiena, kas tiek atvērta tūristu interesei. (LLTA –b 2004)

Lauku tūrismam noteikti ir jāveicina ilgtspējīga attīstība, kas ir neatņemami saistīta ar dabas resursu izmantošanu un saglabāšanu. Ilgtspējīgu lauku tūrismu raksturo līdzsvarotas uzņēmējdarbības attīstība un tūristu plūsmas regulēšana, ņemot vērā vietējos tūrisma resursus, to kapacitāti un infrastruktūras attīstības pakāpi. Ilgtspējīgu lauku tūrismu var veicināt gan tūrisma organizatori, gan ceļotāji, kuri dod priekšroku atpūtai vidē, kur vienlaikus tiek ievēroti ilgtspējīgas saimniekošanas un resursu saglabāšanas principi. (LLTA –b 2004)

1.2. Lauku tūrisma mītņu veidi

Latvijas laukos pieejamie naktsmītņu veidi uzskaitīti, par pamatu ņemot LVS (Latvijas Valsts Standarts) minētās definīcijas. Standarts ir tas, kas norāda servisa līmeni. Standartu veido konkrētam darbam, par kura izpildi ir atbildīga noteikta persona. Konkurences apstākļos izdzīvo tā naktsmītne, kurai ir uzstādīti augstāki standarti. Veidojot standartus, ņem vērā klientu vēlmes, darbinieku iespējas, kā arī naktsmītnes tehniskās iespējas.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties