Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,36 (11%)
Cena ar atlaidi*:
19,12
Pirkt
Identifikators:567264
Vērtējums:
Publicēts: 11.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 62 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2003.g. - 2008.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācijas    3
  Ievads    6
1.  Līzinga darījumu attīstība    9
1.1.  Līzinga veidi un to darbības shēmas    9
1.2.  Līzinga priekšrocības un trūkumi salīdzinājumā ar bankas kredītu    13
1.3.  Līzinga attīstības tendences Eiropas valstīs    17
2.  Latvijas līzinga tirgus analīze 2003. – 2008. gados    22
2.1.  Latvijas līzinga tirgus dalībnieki    22
2.2.  Konkurence Latvijas līzinga tirgū    30
2.3.  Latvijas līzinga tirgus pakalpojumu klāsts un to attīstības tendences    39
3.  Latvijas līzinga tirgu ietekmējošie faktori    50
3.1.  Latvijas līzinga tirgus ārējās vides faktoru analīze    50
3.2.  Latvijas līzinga tirgus analīze pēc M. Portera modeļa    56
3.3.  Latvijas līzinga tirgus perspektīvas    61
  Secinājumi un priekšlikumi    73
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    77
  Galvojums    82
  Pielikumi    83
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienās ir ļoti daudz un dažādi veidi, kā varētu iegūt trūkstošos līdzekļus kādas preces, automašīnas, mājokļa iegādei vai arī kāda cita mērķa realizēšanai. Latvijas komercbankas un dažādi citi komercpakalpojumu sniedzēji piedāvā ļoti plašu finansējumu izvēli. Tie atšķiras gan pēc mērķa, pēc iegādes objekta, gan arī pēc termiņa. Kredīts parasti ir pirmais, kas ienāk prātā, kad kādai privātpersonai vai uzņēmumam aptrūkst savu līdzekļu un ir nepieciešams ārejais finansējums. Tomēr pēdējo gadu laikā Latvijā aizvien lielāku popuparitāti un atzinību gūst līzinga kompāniju pakalpojumi. Parasti cilvēkiem līzings asocējas ar automašīnu iegādi, taču līzings kā finasēšanas veids aptver daudz lielāku pakalpojumu spektru. Mūsdienu līzinga kompānijas piedāvā visdažādākās līzinga variācijas, kas ļauj katrai atbilstošai situācijai un klienta vēlmei piedāvāt vispiemērotāko līzinga veidu. Ir iespējama ne tikai automašīnas iegāde, bet arī patēriņa preces, kravas automašīnas, traktortehnikas un ražošanas iekārtu iegāde. Līdz 2004. gadam bija iespējama pat nekustamā īpašuma iegāde līzingā.
Ir aplams viedoklis par līzingu kā pavisam jaunu finansēšanas veidu. Eiropas Rietumvalstīs līzings sāka iekarot tirgu 19. gadsimta 70. gados, taču tā pirmsākumi ir meklējami pat pirms mūsu ēras. Šobrīd plaši izmantojams līzings ir arī Latvijā, taču tā jau sasniegtā popularitāte viennozīmīgi vēl tikai aug Latvijas iedzīvotāju vidū. Salīdzinājumā ar bankas kredītu, šim finansēšanas veidam ir vairāk priekšrocību nekā trūkumu un tas ir viens no iemesliem, kāpēc patērētāju izvēle krīt tieši par labu līzinga darījumiem. Neskatoties uz līzinga darījumu pieaugošo popularitāti, vēl liela daļa Latvijas iedzīvotāju, īpaši uzņēmēju nav informēti par līzinga izdevīgumu, kas izpaužas gan nodokļu administrēšanā, gan arī grāmatvedības uzskaitē, taču tieši šo iemeslu dēļ līzinga popularitāte strauji aug ne tikai Latvijā, bet arī Eiropā. Tas liecina par līzinga kā īpatnēju finansējuma veidu, ar ko tas ir interesants un piesaista daudzus zinātkārus. Līdz ar darījumu pieaugumu, pieaug arī līzinga kompāniju skaits Latvijā, kas ir labs pamatojums apgalvojumam par līzinga tirgus pievilcību. Ņemot vērā iepriekš minēto var secināt, ka interese par līzingu ir pamatota gan no līzinga ņēmēju, gan līzinga devēju puses. Šajā ziņā var droši apgalvot, ka līzings būs aktuāls arī nākotnē.
Šobrīd Latvija piedzīvo ekonomisko lejupslīdi, kura ir skārusi visas tautsaimniecības nozares un arī līzinga tirgus nebija izņēmums. Radusies situācija ļoti būtiski ir iespaidojusi līzinga tirgus dalībnieku darbību. Līzinga kompāniju jaunā pārdošana ir krasi kritusies un būtiski ir sarucis jauno potenciālo klientu skaits. Šobrīd katram līzinga devējam tirgus pozīciju saglabāšana ir milzīgs pārbaudījums, jo katrs neapdomīgs solis var pārvērsties par lieliem zaudējumiem uzņēmumam. Tas ir īstais brīdis, kad līzinga sabiedrībām „jāapbruņojas” un jāliek lietā visi esošie resursi un potenciāls. Pašreizējā situācija prasa no uzņēmumiem un to vadītājiem labas zināšanas par tirgu un tā iespējām. Svarīgas ir zināšanas arī par finanšu tirgiem un ārējā finansējuma iespējām, jo tikai šādi uzņēmums var nodrošināt savu konkurētspēju un noturēt savas pozīcijas tirgū. Mūsdienās ārējais finansējums ir ārkārtīgi svarīgs uzņēmumā vadībā un arī noteikta finansējuma izvēle liecina par prasmīgu saimniekošanu, tādēļ zināšanas par līzingu, tā būtību un īpatnībām ir nepieciešamas katram uzņēmējam, ar ko tiek pamatota dotā darba tēmas izvēle.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Latvijas līzinga tirgus no 2003. līdz 2008.gadam”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/567264

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties