Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:400626
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.09.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Ievads    4
1.  Komunikācijas procesa elementi    6
2.  Komunikāciju stili    9
3.  Personības īpašību loma saskarsmē    13
3.1.  Uztveres formu jeb maņu raksturojums un nozīme saskarsmē    13
3.2.  Temperamentu raksturojums saskarsmē    14
4.  Saskarsmes procesi komandā    24
4.1.  Komunikācijas modeļi komandā    26
4.2.  Komandas dalībnieku lomas    27
5.  Komunikāciju apgrūtinošie faktori    29
6.  Komunikatīvo barjeru pārvarēšana un veiksmīgas komunikācijas noteikumi    35
7.  Nevēlama un vēlama komunikācijas partnera modelis    45
  Secinājumi    47
  Literatūras saraksts    48
  Pielikums    49
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Mūsdienu ekonomiskās krīzes apstākļos sabiedrībā valda spriedze un saspīlējums, kas ietekmē ikvienu indivīdu, tātad arī indivīda komunikācijas stilu. Tas, savukārt, rada problēmas uzņēmējiem, jo mazinās nodarbināto darba kvalitāte, kā rezultātā cieš organizācijas ražīgums, kura dēļ vadība ir spiesta atlaist vainīgo darbinieku un pieņemt kādu, kas spēj prasmīgi kontrolēt savu komunikācijas stilu.
Šodien izdzīvošana ir atkarīga no darba komandā, kura ar apmācību un treniņu palīdzību ir apguvusi jaunas prasmes un pieredzi, lai spētu sekmīgi veidot saliedētu, elastīgu, radošu un uz mērķi orientētu kolektīva darbu.
Risināmie jautājumi meklē atbildes, kas spētu palīdzēt cilvēkiem pielāgoties pašreizējai situācijai, izprotot apkārtējos, pilnveidojot sevi un mijiedarbojoties grupā ar komunikācijas stilu teorijas un prakses ieteikumu palīdzību.
Sabiedrība sastāv no personībām ar dažādiem komunikāciju stiliem. Indivīdi atrodas nemitīgā savstarpējā mijiedarbībā. Konflikti rodas, ja saskaras dažādi komunikāciju stili. Taču, lai kā arī mēs vēlētos, mēs nespējam izmainīt apkārtējos cilvēkus, bet mēs spējam ļoti lēnām, bet paliekoši mainīt norises sabiedrībā, izzinot sabiedrību un sevi, un tad mainot sevi un savu komunikācijas stilu. Šo ideju vēsta arī kāda 2000 gadu veca pamācība no Bībeles, kas apliecina, ka jau gadu tūkstošus pirms mūsu attīstītās sabiedrības ir sniegta praksē pielietojama atbilde uz jautājumu „Kā uzlabot savstarpējo komunikāciju?”: „Liekuli, izvelc papriekš baļķi no savas acs un tad lūko izvilkt skabargu no sava brāļa acs.”(Mateja evaņģēlijs 7:5) Vai mūsdienu racionāli attīstītā un inteliģentā sabiedrība ir spērusi šo soli?!
Indivīda attiecības ar apkārtējiem ietekmē gan pagātne, ģimene, draugi, gan pārstāvētais sociālais slānis, nacionalitāte, reliģiskā piederība, kā arī ar vecumu, dzimumu u.c. saistītie stereotipi. Attiecības starp cilvēkiem tiek apgūtas atkarībā no konkrētajām saiknēm. Tā soli pa solim veidojas privileģēta, relatīvi nemainīga uzvedība- komunikācijas stils.
Autors šajā pētījumā vēlas noskaidrot, vai ir iespējams klasificēt unikālos komunikāciju stilus pēc to pazīmēm un vai, balstoties uz klasifikāciju, iespējams mainīt un ietekmēt indivīda personisko izaugsmi un attīstīt sekmīgu savstarpējo mijiedarbību grupā, kā arī apzināt komunikācijas stilu lomu cilvēka psiholoģiskajā un profesionālajā attīstībā.
Tādējādi šī pētījuma mērķis ir apzināt praktiskus ieteikumus katra indivīda komunikācijas personiskajā izaugsmē, apkopojot informāciju par komunikāciju stilu teoriju un praksi.

Pētījuma uzdevumi:
1. Izpētīt komunikācijas procesa elementus;
2. Izpētīt komunikācijas stilus;
3. Novērtēt personības īpašību lomu komunikācijā;
4. Izanalizēt saskarsmes procesus komandā;
5. Izzināt komunikāciju apgrūtinošos faktorus;
6. Izstrādāt komunikatīvo barjeru pārvarēšanas un veiksmīgas komunikācijas noteikumus;
7. Izpētīt vēlama un nevēlama komunikācijas partnera modeli;
8. Izstrādāt secinājumus.
Pētījumā izmantotās metodes:
• literatūras analīze;
• anketēšana.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties