Diplomdarba izvēlētā tēma ir klientu noturēšana, kā arī jaunu klientu piesaiste ir vissvarīgākais uzņēmuma uzdevums, jo klients ir katra uzņēmuma galvenā prioritāte, rūpes par klientu ir kā sarežģīta spēle, kurā ieguvēji ir abi spēles dalībnieki. Klients ir vissvarīgākā persona biznesā. No klienta ir atkarīga peļņa un veiksmīga biznesa attīstība. Svarīgi ir profesionāli apkalpot klientu, lai viņš justos apmierināts un būtu ieguvis maksimālu labumu no pakalpojuma. Klients ir uzņēmuma sadarbības partneris un domubiedrs, viņš ir tas, kuram uzņēmums sniedz pakalpojumus, klients ir vajadzīgs uzņēmumam, nevis uzņēmums klientam. Veidojot attiecības ar klientu ir svarīgi atcerēties, ka klients ir personība, ar savām īpašībām, prasībām un attieksmi. Lai sadarbība notiktu veiksmīgi, klienti ir jāiepazīst, jāanalizē, jāsaprot viņu vēlmes un vajadzības. Klienti kļūst arvien prasīgāki, tiek pieprasītas arvien jaunākas un inovatīvākas idejas un bez rūpīgākas klientu analīzes, kā arī bez stratēģijas un idejām kā šos klientus noturēt pastāv draudi uzņēmumam palikt konkurētnespējīgam, tātad klienti pārtrauktu sadarbību ar uzņēmumu.
Tādā veidā, diplomdarba tēma ir aktuāla.
Diplomdarba mērķis ir izstrādāt rekomendācijas SIA „XXX” vadībai stratēģijas pilnveidošanai, balstoties uz teorijas un prakses analīzi, ar mērķi piesaistīt jaunus klientus un noturēt jau esošos.
Diplomdarba mērķa sasniegšanai nepieciešams risināt šādus uzdevumus:
1. Apkopot profesionālo literatūru;
2. Apskatīt stratēģisko plānu un uzdevumus;
3. Izstrādāt SIA „XXX” darbības stratēģiskie pamatus, kas sniegs priekšstatu par nepieciešamajiem pasākumiem klientu piesaistīšanai;
4. Izanalizēt iekšējās un ārējās biznesa vides mijiedarbības faktorus;
5. Izpētīt personāla lomu SIA „XXX” attīstībā un darbā ar klientiem
6. Noformulēt rekomendācijas.
Diplomdarba loģika tiek noteikta ar uzdevumu risināšanas secīgumu. Darbs sastāv no trim daļām.
Pirmajai daļai ir teorētisks raksturs. Tā nepieciešama, lai izveidotu drošus pamatus diplomdarba praktiskajai daļai.
Otrā nodaļa ir veltīta tirgus analīzei. No tirgus perspektīvām ir atkarīga uzņēmuma darbības izvēle, piesaistot jaunus klientus.
Trešā daļa ir galvenā. Darba autors uzskata, ka nepieciešams atklāt un izveidot stratēģiskās sistēmas pamatus, kuri jau pastāv organizācijā tajā vai citā veidā, kas rezultātā nodrošinās jaunu klientu un esošo klientu piesaisti un noturēšanu. Pēc tam ir loģiski ieviest analīzē ārējās biznesa vides faktorus, ieskaitot konkurentu analīzi.
Gala rezultātā būs iespējams formulēt secinājumus un rekomendācijas.
Lai atrisinātu diplomdarba uzdevumus nepieciešams izmantot zinātnisko literatūru menedžmenta, mārketinga un finanšu menedžmenta jomas. Diplomdarba pētījuma objekts ir SIA „XXX”.