Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:244079
 
Vērtējums:
Publicēts: 08.12.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 90 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  KINO IZRĀDĪŠANA MADONAS RAJONĀ    6
1.2.  Kinoteātru darbība    9
1.2.  Ceļojošo kinoiekārtu attīstība    14
1.3.  Kino stacionāru izveide    20
2.  REKLĀMA UN REPERTUĀRS    24
2.1.  Filmu un seansu reklāma    25
2.2.  Propaganda kino seansu ietvaros    29
2.3.  Repertuāra izvēle    31
3.  TEHNISKĀ SEANSU KVALITĀTE    37
3.1.  Tehniskie resursi un to kvalitāte    37
3.2.  Raksturīgākās tehniskās kino izrādīšanas problēmas    40
4.  KINOMEHĀNIĶIS UN SKATĪTĀJS    45
4.1.  Kinomehāniķu kvalifikācija un profesionalitāte    46
4.2.  Kinomehāniķu nozīme, funkcijas un iesaistīšanās    53
4.3.  Kinomehāniķu darba apstākļi    56
4.4.  Skatītāju uzvedība un iniciatīva    58
  NOBEIGUMS    62
  KOPSAVILKUMS    63
  AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    65
  ANNOTATION    69
  PIELIKUMI    70
Darba fragmentsAizvērt

KOPSAVILKUMS
1. 1940. gadā Madonas rajonā bija 2 privārie kinoteātri, kuri pēc kino nacionalizācijas nonāca Kinofikācijas pārvaldes pakļautībā. Madonas kinodirekcijas pārraudzībā no 1940. līdz 1975. gadam regulāri darbojās seši kinoteātri, no kuriem visveiksmīgākais skatītāju, seansu un naudas plāna izpildē bijis kinoteātris Madonā – „Vidzeme.”
2. Ceļojošo kinoiekārtu skaits Madonas rajonā bija svārstīgs, un to darbības vietas – nepastāvīgas, tomēr 20. gs. 60. gadu beigās, kad kino tīkla attīstība sekmīgi nostabilizējusies, Madonas rajonā darbojās astoņas ceļojošās kinoiekārtas.
3. Augstākais skatītāju apkalpošanas līmenis, kad vairs netika saņemtas sūdzības par kino tīkla darbību, tika sasniegts periodā, kad Madonas rajonā darbojās 49 kino stacionāri, kas ir 20. gs. 70. gadu sākumā.
4. Pēc Otrā pasaules kara tika īstenota ne vien kino propaganda, lai popularizētu kino kā mākslas veidu, bet propaganda caur kino seansiem, kas sākotnēji izpaudās kinorepertuārā, bet vēlāk – kultūras aktivitātēs kinoseansu laikā.
5. No 1955. gada aizvien aktīvāk kinorepertuāru izveidē iesaistījās paši kinomehāniķi, kā rezultātā kinorepertuārs kļuva daudzveidīgāks un propagandas klātbūtne kinorepertuārā mazinājās. Ne vienmēr kinomehāniķi pakļāvās vadības dotajiem rīkojumiem par izpildāmo darbu, tas nereti mazināja propagandu kino seansu ietvaros – propagandējošie referāti un filmas bieži tika nolasīti vai izrādīti tad, kad auditorija jau bija pametusi kinozāli.
6. Galvenais kino reklamētājs bija pats kinomehāniķis, kuram bija jāatbild par kino seansu izziņošanu un reklāmu, atsevišķos gadījumos to darīja vietējie kultūras organizatori. Svarīgākie reklāmas pasākumi bija seansu izziņošana, ielūgumi uz seansiem, tikšanās ar māksliniekiem pirms seansiem, skatītāju izglītošana lektoriju veidā ar kino saistītos jautājumos, kinodraugu klubu izveide un reklāma presē.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −8,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1355479
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties