Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
1,85 (13%)
Cena ar atlaidi*:
12,35
Pirkt
Identifikators:450237
Vērtējums:
Publicēts: 18.06.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 23 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2010.g. - 2012.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija   
  Anotation   
  Аннотация   
  Ievads   
1.  Asinhronās mašīnas   
1.1.  Vēsture   
1.2.  Asinhrona dzinēja uzbūve   
1.3.  Asinhrona dzinēja darbības princips   
1.5.  Asinhronā dzinēja enerģētiskā bilance un lietderības koeficients   
1.6.  Asinhronais dzinējs ar īsslēgtu rotoru   
1.7.  Asinhrona dzinēja konstrukcijas   
2.  Gultņi   
2.1.  Gultņu konstrukcijas   
2.2.  Gultņu veidi   
2.2.1.  Rites gultņi   
2.2.2.  Slīdgultņi   
2.3.  Apkalpošana un remonts   
2.4.  Gultņu priekšrocības un trūkumi   
3.  Frekvenču pārveidotāji   
3.1.  Frekvenču pārveidotāja teorētiskais ieskats   
3.2.  Dzinēju griešanās frekvences regulēšana ar Tīkla sprieguma frekvences maiņu   
4.  Gultņu strāvas   
4.1.  Parazītisko strāvu rašanās iemesli   
4.1.1.  No inducētiem spriegumiem dzinēja elementos   
4.1.2.  No augstfrekvences strāvām   
4.2.  Inducēto gultņu strāvu identifikācija   
4.3.  Parazītisko strāvu novēršana   
4.4.  Papildus pasākumi parazītisko strāvu novēršanai   
5.  Eksperimentālā daļa   
5.2.  Asinhronā dzinēja tehniskie dati   
5.3.  Dzinēja pamat mērījumi   
5.5.  Sistēmas ADz-FP mērījumi   
5.5.1  Mērījumi pie nominālās tīkla frekvences – 50 Hz   
5.5.2.  Vārpstas spriegumi pie 3, 6 un 12 kHz frekvences dzinējam griežoties pie nominālajiem apgriezieniem   
5.5.3.  Vārpstas spriegumi pie 3, 6 un 12 kHz frekvences dzinējam griežoties pie 1250 apgriezieniem   
5.5.4.  Vārpstas spriegumi pie 3, 6 un 12 kHz frekvences dzinējam griežoties pie 1000 apgriezieniem   
  Secinājumi   
  Literatūras saraksts   
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Darba izstrādes gaitā izanalizēju pieejamos literatūras materiālus par gultņu strāvām un vārpstu spriegumiem asinhronam dzinējam darbojoties ar frekvenču pārveidotāju. Darbu veicot izdarīju secinājumus, ka iepriekšminētie faktori rodas dzinējam darbojoties pie noteiktām rotora griešanās frekvencēm, kā rezultātā rodas gultņu bojājumi. Rakstot bakalaura darbu tika uzbūvēts stends ar kura palīdzību novēroju frekvenču pārveidotāja izejas sprieguma ietekmi uz asinhronā dzinēja darbību. Veicot pieejamās literatūras analīzi un to salīdzinot ar praktiskajiem mērījumiem izdarīju arī attiecīgus secinājumus:
1. Pie tīkla frekvences 50 Hz netika novērotas gultņu strāvas un vārpstu sprieguma izmaiņas.
2. Pieslēdzot pie frekvenču pārveidotāja un mainot tā frekvences diapazonu no 3 – 12 kHz, parādījās vārpstu sprieguma impulsi, kuru vērtība pat sasniedz 3 – 5 V.
3. Noizolējot vienu no gultņiem, tika pārtraukta gultņu strāvas ķēde, kā rezultātā dzinēja gultņi tika pasargāti no kaitīgo strāvu iedarbes.
4. Noizolējot gultni pieauga mehāniskie zudumi – to varēja izraisīt nepareiza konstrukcijas salikšana.
5. Salīdzinot izpētes rezultātā iegūtās oscilogrammas, tās sakrīt ar publikācijās esošajām oscilogrammām, kas apliecina, ka šāda problēma pastāv un iegūtie rezultāti ir reāli.
6. Ar izdarītajiem mērījumiem es panācu darbā izvirzīto mērķi, pierādot, ka pie noteiktām rotora griešanās frekvencēm rodas gultņu strāvas.
7. Publikāciju autori, kas ir izpētījuši šo tēmu iesaka divas populārākās metodes gultņu strāvu novēršanai – gultņu izolāciju un suku vai oglīšu izmantošanu vārpstas sazemēšanai.
Darba izstrādes gaitā es izvirzīju priekšlikumus:
1. Veicot gultņu izolāciju, var pasargāt dzinēju no kaitīgajām gultņu strāvām.
2. Izmantojot sukas vai oglītes, var sazemēt vārpstu, kas arī pasargātu gultņus no strāvu iedarbes.
3. Veicot vāku un skrūvju izolāciju no statora, var pārtraukt šo gultņu strāvas ķēdi.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −20,20 €
Materiālu komplekts Nr. 1323773
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Gultņu strāvas un vārpstu sprieguma ietekme uz asinhrono dzinēju”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/450237

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties