Diplomdarbs
Māksla, kultūra un vēsture
Māksla
Fotogrāfes profesionālā tēla veidošana sociālo mediju vid...-
Fotogrāfes profesionālā tēla veidošana sociālo mediju vidē: Latvijas gadījumu analīze
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
ANOTĀCIJA | ||
ANNOTATION | 5 | |
IEVADS | 5 | |
1. | IDENTITĀTE UN PAŠA VEIDOTS TĒLS MŪSDIENU KOMUNIKĀCIJĀ | 8 |
1.1. | Pašprezentācijas jēdziens | 8 |
1.2. | Dramaturģiskās pieejas un metodes: Ērvinga Gofmaņa skatījumā | 9 |
1.2.1. | Izrādes | 9 |
1.2.2. | Biznesa dramaturģija | 13 |
1.3. | Tēla veidošana | 13 |
1.3.1. | Tēls | 15 |
1.3.2. | Paštēls | 17 |
1.3.3. | Profesionālais tēls | 17 |
2. | SOCIĀLIE MEDIJI | 19 |
2.1. | Sociālo mediju nozīme un īpatnības | 20 |
2.1.1. | Sociālo mediju nozīme uzņēmuma darbībā | 22 |
2.2. | Auditorija | 23 |
2.3. | Profila fotogrāfijas un teksta nozīme virtuālajā vidē | 24 |
3. | SIEVIETE UN TEHNOLOĢIJAS | 27 |
4. | FOTOGRĀFES PROFESIONĀLĀ TĒLA VEIDOŠANA SOCIĀLO MEDIJU VIDŪ: LATVIJAS GADĪJUMU ANALĪZE | 29 |
4.1. | Pētījuma metodes un izlases apraksts | 29 |
4.2. | Pētījuma rezultātu apkopojums un analīze | 32 |
4.2.1. | Sociālo mediju lietošanas nolūki | 32 |
4.2.2. | Tēla nozīme un tā pielietojuma īpatnības | 39 |
4.2.3. | Fotogrāfes attiecības darbā ar tehnoloģijām | 47 |
4.3. | Pētījuma gaitā iegūtās atziņas | 51 |
DISKUSIJAS DAĻA | 55 | |
NOBEIGUMS | 57 | |
IZMANTOTO INFORMATĪVO AVOTU SARAKSTS | 60 | |
PIELIKUMI | 65 |
NOBEIGUMS
Mūsdienās sociālie mediji patiešām sniedz daudz un dažādas iespējas. Tie ir kļuvuši multifunkcionāli, kas nozīmē to, ka tie pilda nevis vienu funkciju, bet vairākas, respektīvi, lietotājam ir iespējams ne tikai sociālos medijus izmantot tikai saziņai, bet veidot un izplatīt sevis veidoto saturu, dalīties informācijā ar citiem sociālo mediju lietotājiem, publicēt vizuālu saturu, kas ir fotogrāfijas, video, konstruēt savu identitāti, mijiedarboties ar citiem cilvēkiem, sekot līdzi tam, ko dara citi. Sociālie mediji pamazām pārņem ikvienu no mums, no kā mēs saņemam mūsu interešu un vajadzību apmierināšanu. Katrs no lietotājiem pats izvēlās, kādus sociālos medijus tas izmantos, balstoties uz saviem personiskajiem mērķiem un nolūkiem. Mūsdienu kultūrā arvien svarīgāka ir vizuālā komunikācija, ievērojama ir vizuālās komunikācijas pakalpojumu nepieciešamība.
Sociālie mediji piedāvā alternatīvu informācijas kanālu tēla veidošanai ar iespēju veidot to pašam. Cilvēks pats pēc brīvas izvēles var veidot un atspoguļot sevi tā, kā viņš pats to vēlas, tas nozīmē to, ka katrs indivīds var konstruēt dažādas tiešsaistes identitātes un atspoguļot sevi tā auditorijai. Tēla veidošana ir ļoti liela nozīme, jo tas ir pirmais iespaids par cilvēku tikai virtuālajā vidē. Pašprezentācija rada konkrētu priekšstatu par to, atkarībā no tā, kā indivīds sevi reprezentē, tādēļ ir ļoti svarīgi sekot līdzi tam, ko publicēt un ko labāk atstāt pie sevis, lai tādejādi neradītu negatīvu priekšstatu. Tas, kas ir svarīgi jebkuram lietotājam, iemācīties atdalīt publisko un privāto telpu. Tādēļ ir jāprot vispirms izvērtēt, kādiem mērķiem tiks izmantoti sociālie mediji, mācēt viņus pareizi izmantot. Daudzi cilvēki sociālo mediju platformās prezentē sevi pretēji tam, kādi viņi patiesībā ir dzīvē, jo virtuāli cilvēks jūtas drošāks, tas atspoguļo sevi tā, kā viņš gribētu sevi redzēt, tā arī veidojot savu virtuālo identitāti un tēlu. Par cik identitāte ir šī izpratne par to, kas mēs esam, respektīvi, mūsu paštēls, tad ir svarīgi, lai cilvēks spētu vispirms raksturot savu individuālo “Es”, lai pēc tam pareizi to mācētu pielietot arī sociālo mediju vidē. Personas ārējais tēls ir pirmais noteicošākais priekštats par cilvēku kā tādu, kas raksturo ne tikai to kāds, ir apģērbs, smaids, mati, bet arī svarīgus faktorus kā manieres, žestus un komunikāciju un tas viss atspoguļojas no savas paštēla koncepcijas, kādu cilvēks sev to ir izveidojis un tikai tā var veiksmīgi sevi parādīt arī sociālo mediju platformās.…
Bakalaura darbs ir par tēmu “Fotogrāfes profesionalā tēla veidošana sociālo mediju vidē: Latvijas gadījumu analīze”, kur mērķauditorija ir fotogrāfes, kas ar šo profesiju nodarbojas profesionāli. Darba mērķis ir noskaidrot, kā fotogrāfes veido profesionālo tēlo sociālo mediju vidē, lai palielinātu efektivitāti profesionālās attīstības sekmēšanai. Lai varētu noskaidrot atbildi uz pētāmo jautājumu, darbā tiek iegūta un apskatīta tēla nozīme, aprakstot dramaturģiskās pieejas un paņēmienus no sociologa Ērvinga Gofmaņa skatījuma, kā arī veicot detalizētāku izklāstu par tēlu, paštēlu un profesionālo tēlu, lai būtu izpratne par to, kā tos raksturo un kā tie savā starpā mijiedarbojas. Tika izpētīta un atlasīta informācija par sociālo mediju nozīmi, īpatnībām un funkcijām, kā arī kāda nozīme ir sociālo mediju vidē auditorijai un par vizuālās komunikācijas iespējām.
PDF formāts.
- Darba un sociālo tiesību attīstība Latvijas teritorijā no 19.-20.gadsimtā
- Fotogrāfes profesionālā tēla veidošana sociālo mediju vidē: Latvijas gadījumu analīze
- Glezniecības un sietspiedes studijas "Peahen" tēla veidošana
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku veidošanās
Diplomdarbs augstskolai54
-
Latvijas tēls pasaulē no 1990. līdz 2007.gadam
Diplomdarbs augstskolai62
-
Čellu grupas "Melo-M" tēla atspoguļojums drukātajā presē
Diplomdarbs augstskolai58
-
Jātnieka tēla pielietojums 20.gadsimta reklāmas materiālos
Diplomdarbs augstskolai42
-
Baltijas valstu drošības politika pēc 2004.gada
Diplomdarbs augstskolai67