Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,79 (13%)
Cena ar atlaidi*:
18,69
Pirkt
Identifikators:794823
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.11.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 43 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 1991.g. - 2007.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Saīsinājumu saraksts    4
  Ilustratīvo materiālu saraksts    5
  Ievads    6
1.  Valsts tēla veidošanas politika    8
1.1.  Valsts zīmolvedības stratēģija pozitīva valsts tēla veidošanā    10
1.1.1.  Zīmolvedības plāna izveide    10
1.1.2.  Valsts kā produkts    11
1.1.3.  Valsts vērtība    12
1.1.4.  Valsts atrašanās vieta    13
1.1.5.  Valsts sabiedriskās attiecības un reklāma    13
1.1.6.  Valsts zīmolvedības plāna īstenošanas uzraudzība    14
1.1.7.  Zīmolvedības plāna ieviešana, vērtēšana un kontrole    14
1.1.8.  Patērētāju psiholoģija    15
1.1.9.  Valsts tēla veidošanā iesaistītās valsts aģentūras    16
1.1.10.  Latvijas Institūta izstrādātā valsts zīmolvedības stratēģija    26
1.2.  Ekspertu viedokļi par valsts tēlu    33
1.3.  Latvijas tēls ārvalstu medijos un internetā    37
1.4.  Valsts ekonomiskās attīstības saistība ar valsts tēlu    40
1.5.  Plānotā valsts tēla attīstīšanas stratēģija    44
2.  Īrijas un Igaunijas pieredze valsts tēla veidošanā    46
3.  Pētījums par Latvijas iedzīvotāju viedokli par valsts tēlu pasaulē    53
  Noslēgums    57
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    59
  Pielikumi    63
  Anotācija    73
  Annotation    74
Darba fragmentsAizvērt

Ievads

Lai arī atsevišķās ārvalstu mērķauditorijās Latvija ir labi pazīstama, tomēr kopumā ārvalstīs Latvijas atpazīstamība ir relatīvi zema. Latviju bieži uztver kā bijušo padomju republiku un Austrumeiropas bloka valsti, kuru identitāte drīzāk ir negatīva un rada asociācijas ar korupciju, noziedzību, nekompetentu pārvaldību un zemu dzīves līmeni. Kaut arī līdzās negatīvajām asociācijām, ārvalstu presē pietiekami bieži parādās Latvijas vārds pozitīvu asociāciju kontekstā, kas saistīti ar izcilību dažādās kultūras jomās, panākumiem sportā, Latvijas dabas tīrības augsto vērtējumu, ļoti lielai daļai ārvalstnieku priekšstata par Latviju vai nu nav, vai tas ir aplams vai negatīvas asociācijas raisošs. Tāpēc kā viens no būtiskākajiem uzdevumiem Latvijai kā valstij, kas vēlas ieņemt savu vietu globālajā apritē un tirgū, ir pozitīva tēla veidošana, jo starptautiskā prakse liecina, ka stabili pozitīvs valsts tēls sekmē ārvalstu investīciju pieplūdi, tai sekojošo sociāli ekonomiskās labklājības augšupeju un veicina ārvalstu tūristu pozitīvu interesi par valsti. Tā kā Latvijā tūrisma nozare ir viena no visstraujāk augošajām, un tūrisma nozarē valsts tēla nozīme ir izšķiroša brīdī, kad potenciālais valsts apmeklētājs izvēlas par labu vienai vai otrai vietai kā sava ceļojuma galamērķim, tad šī tēma ir aktuāla

Bakalaura darba mērķis ir analizēt valsts tēla veidošanas nozīmi, tajā iesaistītās politiskās nostādnes un institūciju darbību, iepazīties ar citu valstu pieredzi tēla veidošanā un praktiski noskaidrot vai laika periodā no 1990. līdz 2007.gadam Latvijas valsts tēls pasaulē ir uzlabojies.

Lai sasniegtu darba mērķi tiek izvirzīti sekojoši uzdevumi:
1. Analizēt teorētiskās koncepcijas par valsts tēla veidošanas nozīmi;
2. Teorētiski analizēt valsts zīmolvedības stratēģijas izstrādāšanu un realizēšanu;
3. Teorētiski analizēt literatūru par citu Eiropas valstu pieredzi valsts tēla veidošanā;
4. Veikt praktisku pētījumu izmantojot tādas pētījuma metodes kā aptaujas veikšana, teorētiska literatūras analīze, aprakstošā un izzinošā statistika;
5. Apkopot, analizēt un interpretēt iegūtos rezultātus.

Pētījuma hipotēze: Laika periodā no 1990. līdz 2007.gadam Latvijas valsts tēls pasaulē ir uzlabojies.

Pētījuma gaitā tiks veikta nejauši izvēlētu cilvēku aptauja izmantojot anketu par Latvijas iedzīvotāju viedokli par valsts tēlu pasaulē. Cilvēki tiks aptaujāti pa vecuma grupām un pēc dzimuma. Anketēšanā tiks iesaistīti aptuveni 30 garāmgājēji.

Pētījumā izmantotie literatūras avoti: internets, zinātniskie pētījumi, Latvijas likumi un normatīvie akti, vispārējā un speciālā literatūra, valsts statistikas dati, periodiskie izdevumi, internetā ievietotā informācija. Darba izstrādē galvenokārt tiek izmantoti Vaknin, S. „Nation Branding and Place Marketing” un informatīvais ziņojums „Par Latvijas ārējās komunikācijas pamatnostādņu 2004. – 2006. gadam īstenošanu.”

Darbs ir strukturēts trīs daļās. Pirmajā nodaļā ir analizēta valsts tēla veidošanas politika – valsts zīmolvedības stratēģija pozitīva valsts tēla veidošanā, Latvijas dalība starptautiskās organizācijās, Latvijas tēls ārvalstu medijos un internetā, kā arī valsts ekonomiskās attīstības saistība ar valsts tēlu un plānotā valsts tēla attīstīšanas stratēģija. Darba otrajā daļā ir analizēta Īrijas un Igaunijas pieredze valsts tēla veidošanā. Trešajā daļā ir veikts pētījums par Latvijas iedzīvotāju viedokli par valsts tēlu pasaulē, vai tas ir uzlabojies laika periodā no 1991. – 2007.gadam.

1991.gadā Latvijai kļūstot par neatkarīgu valsti, tā iestājās dažādās starptautiskās organizācijās – Apvienoto Nāciju Organizācijas, Pasaules Tirdzniecības organizācijā u.c., kā rezultātā Latvijas valsts tēls pasaulē vismaz politiskā ziņā mainījās, bet tas joprojām asociējās ar post-padomju valsti. Pirmā Valsts aģentūra (Latvijas institūts), kura veicinātu pozitīvu starptautisko atpazīstamību pasaulē, rūpētos par valsts zīmola izstrādāšanu un popularizēšanu tika nodibināta tikai 1998.gada 29.septembrī. Tātad laika posmā no 1991.gada līdz 1998.gadam pozitīva valsts tēla veidošanā netika pieliktas īpašas pūles. Tas veidojās no sasniegumiem kultūrā, sportā, valsts apmeklētāju iespaidiem u.c. faktoriem. Arī laika posmā no 1998. līdz 2004.gadam valsts tēla attīstīšanas ziņā netika veikti būtiski pasākumi.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Latvijas tēls pasaulē no 1990. līdz 2007.gadam”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/794823

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties