Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,65 (17%)
Cena ar atlaidi*:
17,83
Pirkt
Identifikators:484527
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.05.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 28 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Efektīvas skolas un tās vadīšanas raksturojums izglītības vadības un pārvaldes literatūrā    4
  Efektīvas skolas darbības kritēriji un to ietekme uz mācību procesu    12
  Efektīvas skolas priekšnosacījumu pētījums izglītības iestādē    21
  Secinājumi    27
  Literatūras saraksts    30
Darba fragmentsAizvērt

Pēc iestāšanās Eiropas Savienībā arī Latvijai, kā visās citās pasaules valstīs jādomā par sakārtotu izglītības sistēmu. Izglītības kvalitāte būs tā, kas ietekmēs cilvēkus mūsdienu mainīgā sabiedrībā. Izglītības kvalitāte ir būtisks nosacījums valsts sekmīgai attīstībai un konkurētspējai.
Ne tikai citur pasaulē, bet arī Latvijā liela uzmanība tiek pievērsta izglītības novērtēšanai, kas sastāv no pašnovērtēšanas un novērtēšanas (ārējie eksperti). Veiksmīgas novērtēšanas pamatā ir skolas vadības kompetence un viss skolas pedagoģiskais kolektīvs, kas vadās pēc vienoti izstrādātiem kritērijiem skolas darbības izvērtēšanai. To pamatā ir demokrātisks vadības stils, dialogs ar skolotājiem un sabiedrību, to iesaistīšana dažādu jautājumu risināšanā, visbeidzot skolas kolektīva un sabiedrības iesaistīšana skolas darbības novērtēšanā.
Izglītības iestādes viena no galvenajām lomām ir veidot apstākļus, lai personība veidotos izglītota, kulturāla, brīva, fiziski vesela, ar izvēles tiesībām pašrealizēties. Par to atbildīgi ir skolas vadītājs un pedagogi, kas virza un attīsta skolēnu izziņas procesu.
Mūsdienu skolu sistēma piedāvā daudz un dažādas iespējas padziļināti apgūt gan eksaktos, gan humanitāros mācību priekšmetus. Vecākiem un bērniem ir lielas iespējas izvēlēties skolu. Uzskatu, ka galvenais ir lai skola būtu atvērta, ar bērnam draudzīgu vidi. Valsts pamatizglītības standartos ir rakstīts: „Mācību vide, kas ļauj sajust un noticēt tam, ka viņi paši var izdarīt daudz; labvēlīga un optimistiska gaisotne stundās, kas rada drošības un aizsargātības izjūtu un sniedz iespējas katram bez bažām mēģināt, kļūdīties, mācīties no savām un citu kļūdām – tie visi ir nozīmīgi priekšnosacījumi veiksmīgām mācībām, skolēnu saskarsmes kultūras un vērtībuzskatu attīstībai”[22;8]. Izvēlētais temats aktuāls, jo ikvienam izglītības iestādes vadītājam ir jāzina un jāizprot efektīvas vadības un efektīvas skolas kritēriji un to ietekmi uz skolas darba kvalitāti. Ne katra skola ir efektīva un atvērta, bet katra var kļūt par tādu.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Efektīvas skolas kritēriji”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/484527

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties