Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,01 (14%)
Cena ar atlaidi*:
18,47
Pirkt
Identifikators:477184
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.06.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 58 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2002.g. - 2012.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts    5
  Ievads    6
1.  E-izglītība    8
1.1.  E-izglītības jēdziens    8
1.2.  E-izglītības attīstības vēsture un attīstības tendences Latvijā    12
1.3.  Likumdošanas aspekts e-izglītībā    19
2.  Eiropas Savienības iniciatīvas e-studiju jomā    21
3.  E-studiju un e-mācību mācīšanās vadības sistēmas    25
4.  E-izglītības iespēju analīze    28
4.1.  E-izglītības iespējas Latvijā    28
4.1.1.  Latvijas Universitāte    29
4.1.2.  Biznesa Augstskola Turība    32
4.1.3.  Projekts „Latvijas Virtuālā Universitāte”    33
4.1.4.  RTU Tālmācības Studiju centrs    34
4.1.5.  Baltijas Datoru Akadēmija SIA    34
4.1.6.  Informācijas Sistēmu Menedžmenta Augstskola    35
4.1.7.  Mācību centrs „Buts”    35
4.1.8.  Portāls „Skolas.lv”    36
4.1.9.  Mykoob mācību sociālais tīkls    38
4.1.10.  Projekts „E-Klase”    40
4.2.  E-izglītības iespēju salīdzinājums Latvijā un ārzemēs    47
  Secinājumi un priekšlikumi    63
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    67
  Pielikumi    72
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi un priekšlikumi
Izpētot un izanalizējot e-izglītību iespējas, un salīdzinot to ar ārvalstu e-studiju piedāvājumiem, autore secināja:
1. Mūsdienās daudzkārt pieaug izglītības sistēmas loma sabiedrisko attiecību pārveidošanā straujas sociālās izmaiņu dēļ. Izglītības sistēma kā sabiedrības institūts ne tikai regulē sabiedriskās attiecības, bet arī veido nākotni
Jāmodernizē izglītības un apmācības sistēmas, lai palielinātu to efektivitāti un kvalitāti, tādēļ, ka e-izglītība ir viena no svarīgākajām inovācijām izglītībā, jo tā nodrošina jauno un diferencēto pieeju, kas sagatavo izglītojamos darbam un dzīvei modernā informācijas sabiedrībā.
Jāpārveido arī izglītības sistēmas pārvalde (ir nepieciešamas jaunas darba metodes, jauni darba paņēmieni, jaunas darba organizācijas formas un visu izglītības sistēmā iesaistīto pušu partnerības izveidošana).
2. Izglītība ir viens no svarīgākajiem priekšnoteikumiem ilgtermiņa ekonomiskajai attīstībai un dzīves līmeņa uzlabošanai, bet IKT var padarīt mācīšanu efektīvāku, kvalificētāku un pievilcīgāku. Līdz ar ko jauno tehnoloģiju ietekmē izglītības tirgus kļūst ievērojami atvērtāks un lielākā mērā pakļauts konkurencei.
Jāattīsta IKT un vairāk jāizmanto tās izglītībā, tādējādi var atrisināt vairākas problēmas, kuras skar augstākās izglītības pieejamības vienlīdzību, tālmācību programmu attīstības izmaksas, iespējas kontrolēt programmu kvalitāti u.tml.
Jāattīsta kvalitatīvi multimediju studiju materiāli, kvalitatīvi multimediju produkti un pakalpojumi.
Jāapmāca cilvēkus šo tehnoloģiju lietošanai mācību vajadzībām.
Jāattīsta Eiropas izglītības pakalpojumi un programmatūras.
3. Tālmācībai ir neierobežots potenciāls radikāli pārveidot mācības universitātēs un augstskolās, publiskajās un privātajās skolās, kā arī darbinieku apmācības birojos, jo katrs var studēt sev izdevīgā laikā, vietā un tempā. Neattīstot šo virzienu, Latvija zaudēs iespēju eksportēt savu augstāko izglītību uz ārvalstīm un brīvi piedāvāt to Eiropas un pat pasaules tirgū.
Sākumā tālmācības veidu jāizmanto kopā ar tradicionālajām studiju metodēm. Tādi kombinētie apmācību risinājumi jāizmanto pilnībā visās augstākās izglītības iestādēs. Katrā augstākā izglītības iestādē ir jāizstrādā tādi risinājumi, kas ietver apmācības klasē, e-apmācības vidi un e-kursu moduļus, lai paaugstinātu apmācību efektivitāti un samazinātu apmācību izmaksas.
Tad varētu sākt šo veidu realizāciju ārzemēs, piedāvājot augstāko izglītību angļu un vācu valodās Eiropas valstu tirgū un krievu valodā – bijušās Padomju Sociālistisko Republikas Savienības valstīs.
4. Mūsu sabiedrību mēdz dēvēt par informācijas sabiedrību, mediju sabiedrību vai zināšanu sabiedrību, un tai raksturīgi trīs savstarpēji saistīti procesi – globalizācija, komercializācija un digitalizācija.
Vairāk un labāk jāizmanto IKT potenciālu, lai veicinātu inovāciju, progresu un ekonomisko izaugsmi.
Ir nepieciešams pēc iespējas ātrāk pārņemt strauji attīstītās IKT, lai radītu reālu uz zināšanām balstītu ekonomiku.
5. Interneta nodrošinātā sakaru kvalitāte un daudzpusīgās informācijas resursu pieejamība sniedz ievērojamu ieguldījumu sociālās dzīves attīstībā, paaugstinot vispārējo sabiedrības informētības līmeni, pilnveidojot izglītības iespējas un metodiku, kā arī nodrošinot brīvas informācijas pieejamību.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „E-izglītības iespēju analīze un to salīdzinājums Latvijā un ārzemēs”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/477184

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties