Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
4,08 (19%)
Cena ar atlaidi*:
17,40
Pirkt
Identifikators:115107
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.06.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 30 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2008.g. - 2009.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    5
1.  UZŅĒMUMA FINANŠU PLĀNOŠANAS NEPIECIEŠAMĪBAS    7
1.1.  Finanšu analīzes nozīme mūsdienu apstākļos    7
1.2.  Finansu analīzes veidi    10
1.2.1.  Uzņēmuma bilances analīze un tā struktūra    11
1.3.  Budžets un tā plānošana    13
1.4.  Finanšu analīzes pamatmetodes    16
1.5.  Uzņēmuma finanšu rezultātu formēšanās    18
1.6.  Likviditātes rādītāji    20
1.7.  Finansu stabilitātes novērtējums    23
1.8.  Rentabilitātes novērtējums    24
1.9.  Bankrota prognoze    27
2.1.  Uzņēmuma raksturojums    29
2.1.1.  Uzņēmuma struktūra    31
2.2.  Cilvēka loma uzņēmumā    32
2.3.  Produkta loma uzņēmumā un konkurenti    34
2.4.  Produkta cenas noteikšana    39
2.5.  Uzņēmuma produktu nodrošinājums    41
2.6.  Produkta virzīšana tirgū    42
3.  SIA „ADAM AUTO” FINANSIĀLĀ STĀVOKĻA ANALĪZE UN PERSPEKTĪVAS    46
3.1.  SIA „Adam auto” aktīva bilances horizontālā analīze    46
3.1.1.  Aktīvu finansēšanas lietderības novērtējums ar bilances Zelta likumiem    48
3.2.  SIA „Adam auto” bilances vertikālā analīze    49
3.3.  SIA „Adam auto” peļņas vai zaudējumu aprēķins    52
3.4.  SIA „Adam auto” likviditātes rādītāji    53
3.5.  SIA „Adam auto” saistību un maksātspējas rādītāji    57
3.6.  SIA „Adam auto” aprites rādītāji    58
3.8.  SIA „Adam auto” rentabilitātes rādītāju analīze    61
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    64
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    70
  PIELIKUMI    72
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Apkopojot bakalaura darbu, autors secina:
1. Pēc SIA „Adam auto” uzņēmējdarbības analīzes var secināt, ka uzņēmumam ir labas pozīcijas automašīnu tirgū. 2009.g neto apgrozījums sastāda 22,41 %, tas ir zemākais rādītājs no visām analizētajām firmām, vislielāko rezultātu sasniedz SIA „Karlo Motors” 30,61%. Tomēr, tas neliecina, ka SIA „Adam auto” dīleris darbojas ar negatīvu tendenci..
2009.g SIA „Aadam auto pārdeva (200 gab.) Opel automašīnas, no izpētītām mašīnām dotā automašīna ierindojās otrajā vietā, bet visvairāk Opel automašīnas pārdeva (240 gab.) SIA „Hansa auto”. Lai nākotnē nezaudētu un paaugstinātu pozīcijas tirgū, nepieciešams veikt reklāmas pasākumus, kuru rezultātā iespējams palielināt uzņēmuma realizācijas apjomu, lai sasniegt labus rādītājus uzņēmējdarbībā, nepieciešama rūpīga tirgus izpēte.
2. Analizējot SIA „Adam auto” piegādātājus, vislielāko atlaidi dod SIA „Auto palete”, tie ir 20%, šī firma nodarbojas ar auto ķīmiju, bet 17% atlaidi dod SIA „Riepnieks, kuri nodarbojas ar riepu un disku tirdzniecību. 17% atlaidi piedāvā arī firma „Sīvers-ERL”, kura nodarbojas ar auto piederumu tirdzniecību.
Firmai nevajadzētu pārtraukt sadarbību ar šiem piegādātājiem, vajag rūpīgi analizēt piedāvātos pakalpojumus un preču klāstu, lai nākotnē iegūtu lielākas atlaides.
3. Pēc reklāmas analīzes var secināt , ka uzņēmums intensīvi reklamējas dažādos mēdijos un dažādās sabiedrībā bieži izmantotās vidēs, kā, piemēram:
• restorānos;
• vides reklāmas;
• interneta portālos;
• auto žurnālos.
Tā ir laba reklāmas stratēģija, jo uzņēmums vēlas ar šo paņēmienu pastatīt par sevi , paradīt savus pakalpojumus un preču piedāvājumu plašai mērķu auditorijai. Ar šo reklāmas principu, var paaugstināt realizācijas apjomu.

Balstoties uz veikto SIA „Adam auto” finansu analīzi, varam izdarīt šādus secinājumus:
4. Analizējot bilances aktīvu struktūru un dinamiku jāatzīmē, ka ilgtermiņa ieguldījumiem ir pozitīva novirze un tas sastāda 98714 Ls. Lielu daļu ietekmē pamatlīdzekļi (iekārtas un mašīnas), kur novirze sastāda 112101 Ls. Arī apgrozāmo līdzekļu novirze ir pozitīva un tā sastāda 27218 Ls. Lielu daļu no tās ietekmē (pircēju un pasūtītāju parādi – 80461 Ls).
5. Pasīva bilances pieauguma novirze galvenokārt notikusi uz iepriekšējo gadu nesadalītā peļņa, pieaugumu novirze sastāda 153707 Ls. Vis lielākais indekss ir pie parādi piegādātājiem un darbuzņēmējiem, kur sastāda 1,69.
Kopumā bilancei ir pozitīva novirze, kas sastāda 125932 Ls un indeksa novirze 1,06, piegumu temps ir 6 %.
6. Pēc peļņas uz zaudējumu aprēķināšana var secināt, ka bruto peļņai ir relatīvas izmaiņas 6,3% , kas ir 56308 Ls. Tīrā peļņa palielinājās par 1,80%, kas ir 5407 Ls, lielākoties to ietekmē neto apgrozījumu palielinājums, 227055 Ls un uzņēmuma saimnieciskās darbības ieņēmumi, kas sastāda 8555 Ls.
7. Rezultātā SIA „Adam auto” sasniegusi šādus rezultātus:
Visu aktīvu aprites koeficents palielinājās par 1 dienu, un tā ir negatīva tendence, jo samazinās aktīvu izmantošanas efektivitāte. Debitoru parādu aprite samazinājusies no 7,7 līdz 6,35 , tas ir labi, bet 2009.g kreditoru laiks samazinājās un kļuva mazāk par debitoru laiku, tas ir slikti.
8. Pēc maksātspējas rādītājiem SIA „Adam auto” varam secināt, ka :
- finansiālam atkarības koeficientam ir pozitīva tednce,2008g. tas sastāda 20% no aktīviem un 2009.g , tas nokritās uz 2 %.
- finansiālās neatkarības koeficientiem arī ir pozitīva tendence, 2008. gadā 0,80% no aktīviem tika finansēti ar pašu kapitālu, 2009.g.,tas palielinājās par 3 %. Tas vērtējams pozitīvi, jo uzņēmums ir finansiāli neatkarīgs un stabils.
- finansiālā līdzsvara koeficients ir stipri mazāks, 2008.g tas sastādīja 0,24, tas ir ļoti labs radītājs, un 2009.g, šis radītājs atkal samazinājās un sastādīja 0,20. Tas vērtējams ļoti pozitīvi jo ir iespēja ņemt kredītu ar labiem nosacījumiem, jo kreditori izvēlas šo rādītāju zemāku līmeni.
- maksājamo procentu seguma koeficients samazinājās, 2008.g. tas sastāda 94 un 2009.g.sastāda 69, bet tomēr tas neietekmē uzņēmuma stabilitāti, tas liecina, ka uzņēmums spēj nomaksāt procentu maksājumus no uzņēmuma peļņas un uzņēmumam atliks lielākā peļņas daļa.
- investīciju seguma koeficients 2008.g sastāda 84% un 2009.g palielinājās uz 87%, tas nozīme, ka uzņēmumam ir racionāla, aktīva finansēšana.
Tas viss liecina, par to, ka uzņēmums strādā stabili un nevar saskatīt būtiskus iemeslus, kas uzņēmumam radītu kritisku situāciju.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −34,16 €
Materiālu komplekts Nr. 1230568
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Uzņēmuma uzņēmējdarbības un finanšu analīze”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/115107

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties