Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Didaktiskās spēles kā mācību metodes izmantošanas iespējas sociālo zinību stundās 1.klasē

     

    Diplomdarbs70 Pedagoģija

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:920224
 
Vērtējums:
Publicēts: 22.11.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 24 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
2016. - 2020. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    6
1.  Sociālās zinības kā integrēts un skolēnu kompetenci veidojošs mācību priekšmets    9
1.1.  Sociālo zinību mērķis un uzdevumi    10
1.2.  Sociālo zinību mācību saturs un metožu izvēle    11
1.3.  Mācīšanās process sociālo zinību mācību stundās    13
1.4.  Sociālo zinību mācību materiāli    14
2.  1.klases skolēnu vecumposma raksturojums    16
3.  Spēle kā mācību metode    20
3.1.  Spēļu klasifikācija    21
3.2.  Intelektuāli radošo jeb didaktisko spēļu raksturojums    22
3.3.  Spēles organizācijas nosacījumi    24
4.  Praktiskais pētījums par didaktisko spēļu izmantošanas iespējām sociālo zinību stundās 1. klasē    28
4.1.  Pētījuma plāns un metodika    29
4.2.  Iegūto datu apstrāde un analīze    31
4.3.  Didaktisko spēļu mērķu sasniegšanas novērotie nosacījumi un ieteikumi    45
  Nobeigums    48
  Izmantotā literatūra un avoti    51
  Pielikumi    53
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
Diplomdarba ietvaros tika plānots analizēt teorētisko literatūru un dokumentus, lai rastu informāciju par sociālajām zinībām kā mācību priekšmetu, par 1. klases vecumposmu un spēli kā mācību metodi, īpaši izceļot intelektuāli radošo jeb didaktisko spēļu analīzi. Pēc literatūras analīzes tika atrastas un pielāgotas četras didaktiskās spēles, izmēģinātas tās divās 1. klasēs Rīgas X skolā un vēlāk analizētas. Pamatojoties uz novērojumiem spēļu vadīšanas laikā, tika izstrādāti ieteikumi spēļu organizešanai.
Analizējot literatūru tiek secināts, ka:
Sociālo zinību mācību stundas paredz aktīvu mācīšanos, problēmorientētu mācīšanos un praktisku mācīšanos, lai tās būtu izdevušās un veiksmīgas. (Avotiņa, Ose, u.c. 2003)
Sociālo zinību mācību priekšmeta ietveros skolēnam tiek dota iespēja izprast sevi, savu saistību ar ģimeni, tautu, kopienu, saprast atbildību par savu lēmumu un darbību, izprast rīcības sekas. (Avotiņa, Ose, u.c., 2003)
Mūsdienās mācību satura apguvē skolotājam vairs nav “diktatora” loma, bet gan palīga, atbalsta, koordinētāja loma.
1. klases vecumposms paredz skolēnu aktīvu darbošanos, vēlmi izzināt, kustēties. (Svence, 1999)
7-8 gadu vecumā bērniem funkcionē loģiski reālā domāšana, tas ir viņiem ir nepieciešama situāciju un lietu sasaiste ar reālo dzīvi, ikdienu. (Avotiņa, Ose, u.c. 2003)
Lai bērna vajadzība pēc aktivitātēm būtu apmierināta, skolotājam nepieciešams izvēlēties mācību metodes, kur ir iespējama praktiska un aktīva darbošanās. (Krastiņa, Pipere, 2004)…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −10,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1388851
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties