Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
1,99 (14%)
Cena ar atlaidi*:
12,21
Pirkt
Identifikators:227351
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 35 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
1.  Mācību satura atlases un izveides pedagoģiski psiholoģiskie nosacījumi    16
1.2.  Mācību satura raksturojums    16
1.3.  Mācību satura atlases principi un kritēriji    23
1.4.  Mācību satura integrācija    33
1.5.  Mācību satura specifikas un vecumposma īpatnību nozīme tā izveidē    43
2.  Mājturības mācību satura izpēte un analīze    48
2.1.  Mācību sautru reglamentējošiedokumenti    48
2.2.  Mājturības satura attīstības un izmaiņu izpēte    57
2.3.  Personīgās pieredzes apkopojums integrētā mācību satura izveidē    61
3.  Integrētā mācību satura patērētājzinībās modelis    63
4.  Ekspertu novērtējuma apkopojums un analīze    71
  Nobeigms    73
  Anotācija    75
  Literatūras saraksts    77
1.  Anketa skolniekiem    79
2.  Anketu rezultātu apkopojums    81
3.  Anketa skolotājiem    84
4.  Anketu rezultātu apkopojums    86
5.  Ekspertu vērtējums    91
6.  Tematiskais plāns    99
Darba fragmentsAizvērt

Lai iekļautos šodienā, cilvēkam jāprot sekot līdzi laikam. Lai izdzīvotu, jāmāk pielāgoties pārmaiņām, kas nemitīgi ienāk dzīvē. Sabiedrība savai maiņai gaida gudrus, “elastīgus cilvēkus”, kas spēj ātri uztvert visu jauno, kas spēj orientēties šodienā un tikt līdzi laikam. Tāpēc cilvēkam jāzina, kā racionāli izmantot savu laiku, lai neatpaliktu. Šodien harmoniska personība ir cilvēks, kas savā attīstībā un darbībā saskaņo gan individuālās dzīves, gan sabiedriskās dzīves vajadzības, gūst gandarījumu un piepildījumu katrā no tām, apzinās savas dzīves jēgu un, nezaudējot vērtību orientierus, spēj nepārtraukti mainīties līdz ar apkārtējās pasaules pārmaiņām, kā arī pats pārveidot šo pasauli, saskaņojot savas un citu vēlmes, vajadzības un iespējas (27;4). Tas tiek prasīts ne tikai no skolēniem, kas ir attīstītas valsts nākotnes pamats, bet arī no pašiem skolotājiem, kas vada šo cilvēces izglītošanās procesu, kura kvalitāte ir atkarīga no tā, cik pats skolotājs kā personība atbildīs iepriekš minētajām prasībām. No tā tad arī būs atkarīgs tas, cik prasmīgi un efektīgi viņš spēs izmantot mācību saturu, kas ir pirmais un noteicošais līdzeklis mācību procesā.
Pasauli iespējams saprast tad, kad ir izprasts veids, kādā tā mijiedarbojas un funkcionē, un kad ir iegūta personīgās orientācijas spēja. To veidot ir skolas galvenā funkcija.
Spēja spriest un izvēlēties – lūk, divas būtiskas iemaņas, kas ļauj izprast apkārtējo pasauli. Tās ietver sevī izvēles kritērijus, pagātnes mācību ievērošanu un spēju novērtēt nākotni (3;24). Tātad tas viss ir pirmais nosacījums mācību satura izveidei.
Kaut arī mājturības priekšmeta satndarts un programma tiek izstrādāti uz vairākiem gadiem un tajos ietvertās galvenās vadlīnijas var noderēt skolotājiem kā labs orientieris mācību procesa organizēšanā gadu no gada, ne uz brīdi nedrīkst aizmirst par nepārtrauktajām pārmaiņām un novitātēm modernajā pasulē, kuras raksrurīgākās iezīmes ir pasaules ekonomiskā, kultūras, tehnoloģiskā vienotība un daudzveidība, pāreja uz informācijas sabiedrību. Tas izvirza skolotājam prasību sekot līdzi jaunajām tendencēm un aktualitātēm, lai tām pakārtotu savu mācību saturu, kā rezultātā skolēns iegūst kvalitatīvu izglītību, jo ir svarīgi, lai jaunā paaudze veiksmīgi sagatavotos dzīvei sarežģītajā, mainīgajā šodienas un rītdienas pasaulē. Tieši tāpēc tik svarīga loma ir integrācijas procesam, kas palīdz skolotājam no patstāvīgajām mācību tēmām atmest novecojušo informāciju un piesaistīt tām jauno, aktuālo.
Kā zināms, integrācija ir atsevišķu diferencētu daļu savstarpēja saistība vienotā veselumā, kā arī process, kas izraisa šādu stāvokli. Šis jēdziens ir attiecināms arī uz skolu, jo vide, kurā skolēnam būs jādzīvo un jādarbojas,dažādās zināšanas jomas un dažādie realitātes komponenti pastāv nevis nošķirti, atsevišķi, bet gan veido sarežģītu veselumu. Tāpēc tieši integrētā pieeja veicina dzīvei nepieciešamo zināšanu, prasmju un vērtībattieksmju apguvi (27;9). Tātad bez tā, ka integrācija palīdz skolotājam piesaistīt mācību saturam visu jauno, tai pateicoties skolotājs var arī sakārtot savu mācību saturu tā, lai dažādu tēmu atsevišķie komponenti veidotu vienu veselumu. Pēc autores domām, izmantojot integrēto pieeju skolā, skolēni labāk uztver lietu būtības, jo tās viena ar otru mijiedarbojas – paskaidro, papildina, kā rezultātā skolēniem ir vieglāk uztvert kopainu.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −13,69 €
Materiālu komplekts Nr. 1139127
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Tēmas "Patērētājzinības" integrētā mācību satura izveide mājturībā pamatskolā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/227351

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties