Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:323433
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.01.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 55 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  SĀKUMSKOLAS SKOLĒNU ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAS    6
2.  DABASZINĪBU SATURS UN MĀCĪŠANA    7
2.1.  Situācija dabaszinību mācīšanā Latvijā salīdzinājumā ar citām valstīm    7
2.2.  Dabaszinību mācīšana    9
2.2.1.  Mācību procesa organizēšana dabaszinībās    12
2.2.2.  Skolotājs kā mācību procesa vadītājs    13
2.3.  Mācību satura vispārīgs apskats dabaszinībās 2.klasei    16
3.  MĀCĪBU FORMU UN METOŽU RAKSTUROJUMS DABASZINĪBĀS    19
3.1.  Dabaszinībās izmantojamās mācību metodes    19
3.1.1.  Izskaidrojoši ilustratīvā mācību metode    21
3.1.2.  Reproduktīvā mācību metode    22
3.1.3.  Pētnieciskā mācību metode    23
3.2.  Mācību organizācijas formas dabaszinību apguvē    24
3.2.1.  Mācību stunda    24
3.2.2.  Āra nodarbība    27
3.2.3.  Mācību ekskursija    28
4.  EMPĪRISKAIS PĒTĪJUMS PAR TĒMAS „IEŽI” APGUVI DABASZINĪBU STUNDĀ 2.KLASĒ    30
4.1.  Pirmais dabaszinību stundas konspekts    30
4.2.  Otrais dabaszinību stundas konspekts    34
4.3.  Trešais dabaszinību stundas konspekts    38
4.4.  Skolēnu mācību rezultātu analīze    42
  Nobeigums    49
  Izmantotie avoti un literatūra    51
  Kopsavilkums    55
  Summary    56
  Pielikumi    57
1.pielikums.  Māls    57
2.pielikums.  Pētījums   
Darba fragmentsAizvērt

KOPSAVILKUMS
Darba mērķis bija izpētīt un izanalizēt mācību darba organizācijas formas un metodes dabaszinībās efektīvākai tēmas „Ieži” apguvei 2.klasē. Autore izpētīja sākumskolas skolēnu vecumposma īpatnības, bērnu psiholoģisko un fizioloģisko raksturojumu. Iepazinās ar dabaszinību saturu 2.klasē, mācību metodēm un mācību darba organizācijas formām. Balstoties uz izpētītajiem zinātniskajiem avotiem, empīriskajā daļā autore izstrādāja trīs stundu konspektus par tēmu „Ieži” dabaszinībās 2.klasei ar dažādām mācību metodēm. Pētījuma analīzei tika sagatavoti kontroluzdevumi, kurus skolēniem deva pēc katras stundas. Par pamatu skolēnu zināšanu analīzei, tika ņemti vērā kontroluzdevumu rezultāti. Tika noskaidrots, kura mācību metode ir efektīvākā tēmas tēmas „Ieži” apguvei dabaszinībās 2.klasei.
Darba pamatā tika izmantota zinātniskā literatūra par bērnu sākumskolas vecumposma īpašībām, mācību metodēm, Valsts Izglītības standarts un autores personīgais viedoklis par dabaszinību mācīšanu. Tāpat darbs tika balstīts uz uz M. Montesori, E.H. Ēriksona un K. Rodžera atziņām un teorijām par sākumskolas skolēnu vecumposma īpatnībām, par mācīšanās iespējām.
Darba gaitā tika noskaidrots, ka katrai mācību metodei tēmas „Ieži” apguvē ir savi pozitīvie un negatīvie aspekti. Izskaidrojoši ilustratīvās metodes pozitīvie aspekti – skolēns izmanto mācību grāmatu, var apskatīt iežu paraugus, pats mācīties tos veidot un uzglabāt, negatīvie aspekti – skolēna darbība ir pasīva, skolēns nevar tik sekmīgi, tikai no skolotājas stāstījuma, ar dažu iežu paraugu apskati, iegaumēt mācību vielu. Reproduktīvās mācību metodes pozitīvie aspekti – skolēns aktīvi piedalās mācību procesā, veic prakstiskas darbības, eksperimentus ar iežiem, attīsta atmiņu, valodas spēju, apgūst interaktīvo tāfeli. Pētnieciskās metodes pozitīvie aspekti – skolēns attīsta prasmi darboties patstāvīgi ar iežiem, tiek attīstīta radošā darbība, negatīvais aspekts – tēmas „Ieži” apguvei ļoti laikietilpīgs process.
Darbam izvirzītais mērķis tika sasniegts, uzdevumi izpildīti un darbā izvirzītā hipotēze tika apstiprināta.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −9,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1364171
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties