Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:831235
 
Vērtējums:
Publicēts: 05.05.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 92 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.1.  Mobinga vispārējs raksturojums    10
1.1.  Mobinga jēdziens    10
1.2.  Mobinga izpausmes veidi    14
1.3.  Mobinga cēloņi    19
3.  Mobings skolas vidē    26
2.1.  Mobinga cēloņi skolā    26
2.2.  Mobinga dalībnieki skolā    31
  Mobinga novēršanas iespējas skolā. Pētījumu analīze    46
4.  Pētījums par mobinga izpausmēm vispārizglītojošās skolās    59
4.1.  Skolēnu anketēšanas rezultātu analīze    55
4.2.  Skolotāju anketēšanas rezultātu analīze    55
4.3.  Vēcāku anketēšanas rezultātu analīze    55
4.4.  Pedagoģiska novērošana un iegūtās informācijas analīze    57
4.5.  Fokusa grupas diskusija un tās analīze    58
5.  Sociālā pedagoga darbības programma mobinga mazināšanai skolā un tās ekspertu novērtējums    85
  Nobeigums    97
  Pielikumi    101
  Izmantotā literatūra un avoti    106
Darba fragmentsAizvērt

Bērna izglītošanā liela vērtība ir gudriem un apdomīgiem vecākiem, bet vecākiem ir jāmācās kļūt par labākiem tētiem, mammām. Ir labi, ja skola spēj piedāvāt vērtīgas izglītojošas nodarbības vecākiem. Tomēr, pedagogi ir mācījušies skolēnu mācīšanas metodes. Tas nav tas pats, kas strādāt ar pieaugušajiem. Visbūtiskākā vērtība skolā ir laimīgi skolotāji. Līdz šim vecāki ir sapratuši, ka skolotājiem ir liela slodze, ka būt par skolotāju nozīmē ļoti atbildīgi strādāt. Nepārprotama netikumiskas rīcības un sliktas uzvedības nosodīšana nav tikai viena vai visu skolotāju problēma, tā jau ir visas sabiedrības problēma. Demokrātiskā sabiedrībā par vērtību uzskata sabiedrības līdzdalību. Tomēr vecāku līdzdalība izglītības politikā, skolas, pašvaldības un valsts līmenī ir ļoti zema. Līdzdalība visbiežāk aprobežojas ar informācijas iegūšanu un atsevišķos gadījumos ar viedokļa paušanu, kam tikai retos gadījumos seko lēmumu/rīcības ietekmēšana un izvērtēšana. Sadarbībā ar vecākiem skolas kļušt aktīvas gadījumos, kad nepieciešams vecāku viedoklis skolas darba novērtēšanai kontrolējošām institūcijām. (34)
Vairāki faktori, kas var palielināt risku atsevišķos mobinga gadījumos - skolām būtu mērķtiecīgi jāievieš profilakses un intervences programmas. Tajās iekļauj:
• Individuālos riska faktorus, piemēram, kā agresīva un opozicionāra uzvedība, impulsivitāte, slikti akadēmiskie sasniegumi, sociālās un emocionālās mācīšanās trūkumi. Tomēr vajātājam nevienmēr trūkst sociālās prasmes un pašapziņa, daudzi ir diezgan populāri starp vienaudžiem.
• Skolas faktorus, piemēram, kā pieaugušo uzraudzības nepietiekamība, labas uzvedības gaidas, atbalsts skolotāju-skolēnu un skolēnu-skolēnu attiecības un mobinga politika.
• Mājas faktorus, piemēram, vecāku pārāk barga vai pieļaujama bērna atstumšana, vardarbība ģimenē, slikti lomu modeļi un nepietiekama vecāku
• Noteikumi vecakiem mobinga gadijuma:
1. solis Uzmanīgi uzklausiet bērnu, izrādiet rūpes un piedāvājiet atbalstu.
2. solis Dodiet saprātīgus padomus. Neiesakiet bērnam iesaistīties kautiņā, takā no tā mobings var pastiprināties.
3. solis Palīdziet bērnam izstrādāt pozitīvu stratēģiju:
1. pāridarītājam teikt “Liec mani mierā” un turies no manis tālāk;
2. izvairīties no situācijas, kas veicina mobingu;
3. iegūt jaunus draugus.
4. solis Uzdot bērnam jautājumus un noskaidrot, vai mobingam ir sistemātisks raksturs:
1. Kas notika? Kur un kad notika mobinga gadījums?
2. Kas ņēma dalību katrā no incidentiem?
3. Vai bija kāds notikušā liecinieks, un, ja jā, tad kas?
4. Kādi pasākumi ir jau pieņemti, lai mobingu novērstu?
5. Kādi skolotāji vai skolas darbinieki zina par notikušo?

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties