Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Sociālā pedagoga darbība mobinga mazināšanā vispārizglīto...-
Sociālā pedagoga darbība mobinga mazināšanā vispārizglītojošā skolā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1.1. | Mobinga vispārējs raksturojums | 10 |
1.1. | Mobinga jēdziens | 10 |
1.2. | Mobinga izpausmes veidi | 14 |
1.3. | Mobinga cēloņi | 19 |
3. | Mobings skolas vidē | 26 |
2.1. | Mobinga cēloņi skolā | 26 |
2.2. | Mobinga dalībnieki skolā | 31 |
Mobinga novēršanas iespējas skolā. Pētījumu analīze | 46 | |
4. | Pētījums par mobinga izpausmēm vispārizglītojošās skolās | 59 |
4.1. | Skolēnu anketēšanas rezultātu analīze | 55 |
4.2. | Skolotāju anketēšanas rezultātu analīze | 55 |
4.3. | Vēcāku anketēšanas rezultātu analīze | 55 |
4.4. | Pedagoģiska novērošana un iegūtās informācijas analīze | 57 |
4.5. | Fokusa grupas diskusija un tās analīze | 58 |
5. | Sociālā pedagoga darbības programma mobinga mazināšanai skolā un tās ekspertu novērtējums | 85 |
Nobeigums | 97 | |
Pielikumi | 101 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 106 |
Bērna izglītošanā liela vērtība ir gudriem un apdomīgiem vecākiem, bet vecākiem ir jāmācās kļūt par labākiem tētiem, mammām. Ir labi, ja skola spēj piedāvāt vērtīgas izglītojošas nodarbības vecākiem. Tomēr, pedagogi ir mācījušies skolēnu mācīšanas metodes. Tas nav tas pats, kas strādāt ar pieaugušajiem. Visbūtiskākā vērtība skolā ir laimīgi skolotāji. Līdz šim vecāki ir sapratuši, ka skolotājiem ir liela slodze, ka būt par skolotāju nozīmē ļoti atbildīgi strādāt. Nepārprotama netikumiskas rīcības un sliktas uzvedības nosodīšana nav tikai viena vai visu skolotāju problēma, tā jau ir visas sabiedrības problēma. Demokrātiskā sabiedrībā par vērtību uzskata sabiedrības līdzdalību. Tomēr vecāku līdzdalība izglītības politikā, skolas, pašvaldības un valsts līmenī ir ļoti zema. Līdzdalība visbiežāk aprobežojas ar informācijas iegūšanu un atsevišķos gadījumos ar viedokļa paušanu, kam tikai retos gadījumos seko lēmumu/rīcības ietekmēšana un izvērtēšana. Sadarbībā ar vecākiem skolas kļušt aktīvas gadījumos, kad nepieciešams vecāku viedoklis skolas darba novērtēšanai kontrolējošām institūcijām. (34)
Vairāki faktori, kas var palielināt risku atsevišķos mobinga gadījumos - skolām būtu mērķtiecīgi jāievieš profilakses un intervences programmas. Tajās iekļauj:
• Individuālos riska faktorus, piemēram, kā agresīva un opozicionāra uzvedība, impulsivitāte, slikti akadēmiskie sasniegumi, sociālās un emocionālās mācīšanās trūkumi. Tomēr vajātājam nevienmēr trūkst sociālās prasmes un pašapziņa, daudzi ir diezgan populāri starp vienaudžiem.
• Skolas faktorus, piemēram, kā pieaugušo uzraudzības nepietiekamība, labas uzvedības gaidas, atbalsts skolotāju-skolēnu un skolēnu-skolēnu attiecības un mobinga politika.
• Mājas faktorus, piemēram, vecāku pārāk barga vai pieļaujama bērna atstumšana, vardarbība ģimenē, slikti lomu modeļi un nepietiekama vecāku
• Noteikumi vecakiem mobinga gadijuma:
1. solis Uzmanīgi uzklausiet bērnu, izrādiet rūpes un piedāvājiet atbalstu.
2. solis Dodiet saprātīgus padomus. Neiesakiet bērnam iesaistīties kautiņā, takā no tā mobings var pastiprināties.
3. solis Palīdziet bērnam izstrādāt pozitīvu stratēģiju:
1. pāridarītājam teikt “Liec mani mierā” un turies no manis tālāk;
2. izvairīties no situācijas, kas veicina mobingu;
3. iegūt jaunus draugus.
4. solis Uzdot bērnam jautājumus un noskaidrot, vai mobingam ir sistemātisks raksturs:
1. Kas notika? Kur un kad notika mobinga gadījums?
2. Kas ņēma dalību katrā no incidentiem?
3. Vai bija kāds notikušā liecinieks, un, ja jā, tad kas?
4. Kādi pasākumi ir jau pieņemti, lai mobingu novērstu?
5. Kādi skolotāji vai skolas darbinieki zina par notikušo?
…
SOCIĀLĀ PEDAGOGA DARBĪBA MOBINGA MAZINĀŠANĀ VISPĀRIZGLĪTOJOŠĀ SKOLĀ
Darbā ir gramatikas kļūdas.
- Sociālā pedagoga darbība mobinga mazināšanā vispārizglītojošā skolā
- Sociālā pedagoga darbs ar bērniem invalīdiem un viņu ģimenēm
- Sociālā pedagoga pieredze darbā ar romu tautības skolēniem
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Sociāli atstumto bērnu problēmas sociālā pedagoga skatījumā
Diplomdarbs augstskolai50
-
Sociālā pedagoga loma darbā ar vardarbībā cietušajiem bērniem
Diplomdarbs augstskolai44
Novērtēts!TOP 100 -
Sociālā pedagoga darbs ar bērniem, kuriem ir valodas sistēmas nepietiekama attīstība
Diplomdarbs augstskolai71
Novērtēts! -
Sociālā pedagoga darbība deviantas uzvedības mazināšanai internātskolā
Diplomdarbs augstskolai51
Novērtēts! -
Preventīvā sociālpedagoģiskā darbība pusaudžu alkoholisma mazināšanā bērnu namā
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts!