3 Tirgus analīze
Latvijā saskaņā ar šeit pastāvošo nozaru klasifikāciju, ir izdalītas 15 tautsaimniecības nozares. Uzņēmums SIA „Laimiņa” pārstāv pirmskolas izglītības nozares, kurām ar savu darbības veidu pēc vispārējās ekonomiskās darbības klasifikācijas - NACE kods P sadaļa 85.1 – pirmsskolas izglītība. Starptautiskie pētījumi izglītības jomā, kā arī smadzeņu darbības un citu starpdisciplināro jomu pētījumi pārliecinoši apliecina, ka tieši pirmie pieci dzīves gadi būtiski ietekmē bērna turpmākās sekmes gan akadēmiskās izglītības apguvē, gan personības attīstības un socializācijas ziņā. Pirmsskolas izglītība ir pirmā izglītības pakāpe Latvijas izglītības sistēmā, kurā notiek bērna personības daudzpusīga veidošanās, veselības stiprināšana, sagatavošanās pamatizglītības apguvei. Pirmsskolas izglītība ir ikviena indivīda, ikviena Latvijas sabiedrības locekļa izglītības pamati. Neatkarīgi no tā, vai tie tiek iegūti pašvaldības vai privātajā pirmsskolas izglītības iestādē vai ģimenē, šiem pamatiem ir jānodrošina priekšnosacījumi humānas, zinošas, rīcībspējīgas, brīvas un atbildīgas personības veidošanās procesam, kas spēj dzīvot un strādāt demokrātiskā 21. gadsimta sabiedrībā ar tai raksturīgo arvien pieaugošo etnisko, lingvistisko, reliģisko un sociālo daudzveidību. Tieši šādam vajadzētu būt pirmsskolas izglītības virsmērķim.
Pirmsskolas izglītības mērķis ir:
• katra bērna attīstība – intelektuālā, fiziskā, ētiski estētiskā un
• savas patības – sava ES apziņas veidošana,
• kas balstīta uz savas rīcības, darbības, jūtu, vēlmju un interešu apzināšanu, savu spēju izpausmi aktīvā darbībā, ievērojot vispārcilvēciskās vērtības.
Sasniegtais4 Atbilstoši plānotajam valstī tiek īstenota pirmsskolas vecuma bērnu uzskaite. Palielinājies piecgadīgo un sešgadīgo bērnu skaits, kuri apgūst pirmsskolas izglītības programmas (līdz 96%), ko veicinājusi Izglītības likuma norma par obligāto piecgadīgo un sešgadīgo bērnu sagatavošanu pamatizglītības apguvei. Ir pieaudzis pirmsskolas izglītības vecuma bērnu ar speciālām vajadzībām skaits, kuri apgūst atbilstošas programmas. Uz 2005.gadu pavisam kopā bija 222 speciālās grupas.
Problēmas5 Pieprasījums pēc pirmsskolas izglītības iestādēm būtiski pārsniedz esošo piedāvājumu. Uz 2005.gada 20.septembri valstī 15 080 bērniem trūkst vietas pirmsskolas izglītības iestādēs.
Latvijā pēdējo gadu laikā dzimstība aizvien vairāk pieaug, bet uzņēmumu, kas piedāvā bērnu aprūpi, kā arī bērnudārzu skaits palielinās ļoti lēni.
…