Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
0,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:608586
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Reliģija    4
  Ķīnas reliģija    4
  Konfūcisms – Cilvēcības ceļš    5
  Konfūcija mācība    6
  Konfūcija mācības vēlākā attīstība    .6
  Konfūcisms kā valsts reliģija    7
  Nobeigums    8
  Izmantotā literatūra    9
Darba fragmentsAizvērt

Reliģija ir veids kā pasaulei piešķirt jēgu. Tā var piešķirt nozīmi un mērķi cilvēkiem un viņu dzīvei un dot cerību esības turpinājumam pēc nāves. Daudzas reliģijas nosaka likums, kas veicina labu uzvedību, bet reliģiskas nesaskaņas ir novedušas arī līdz karadarbībai. Neviens tieši nevar pateikt, kad aizsākās reliģiski ticējumi, bet daudzi arheologi izsaka pieņēmumu, ka tie radušies līdz ar pirmo valodu rašanos aptuveni pirms diviem miljoniem gadu. Tiklīdz pirmatnējie cilvēki bija iemācījušies sazināties saistībā ar savām praktiskās dzīves vajadzībām, nepagāja ilgs laiks, un viņi spēja izteikt savas dziļākās izjūtas un reliģiskos priekšstatus.
Ķīnas reliģija ir unikāla. Daļēji to nosaka fakts, ka Ķīnas reliģija ir vienīgā lielā pasaules reliģija, kas veidojās izolācijā, un to neskāra citu lielo pasaules reliģiju ietekme. Divas no trim Ķīnas ticībām – konfūcisms un daoisms – noformējās, pirms Ķīna nodibināja kaut cik nozīmīgus kontaktus ar citām pasaules daļām. Šī iemesla dēļ ķīniešu reliģija atšķiras no visām citām. Piemēram, konfūcisms un daoisms nelīdzinās ne jūdaismam, ne kristietībai vai islāmam – monoteistiskām reliģijām, kuru centrā ir Dievs. Īpaši konfūcisms ir reliģija, kurā tikpat kā nekāda uzmanība netiek veltīta Dieva dabai un viņa funkcijām. Šī iemesla dēļ to bieži pat vispār neuzskata pa reliģiju. Tomēr konfūcisms ir reliģija, un tas pārstāv senās Ķīnas galveno tradīciju.
Ilgās Džou dinastijas valdīšanas laikā parādās tie ieskati, ar kuriem saistīta Ķīnas reliģiskā un filozofiskā attīstība. Šajā laika – no 6. gs. līdz 2. gs. p.m.ē. – dzīvo tās personas un attīstās tās skolas, kuras dod ķīniešu reliģijām to raksturīgās izpausmes.
Galvenās ķīniešu reliģijas ir divas:
1.daoisms (taoisms), kas īpaši saistīts ar Laodzi (6. – 5. gs. p.m.ē.) un viņa sekotāju Džuandzi (ap 369. – 286. p.m.ē.);
2.konfūcisms, kas saistīts ar Konfūciju (ap 551. – 479. g. p.m.ē.) un viņa tuvākajiem sekotājiem – Mendzi (371 – 289. g. p.m.ē.) un Sjuņdzi (298. – 238. g. p.m.ē.).…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1129660
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties