Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,99
Ietaupījums:
0,44 (11%)
Cena ar atlaidi*:
3,55
Pirkt
Identifikators:742584
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.01.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Veģetārisma vēsture    3
  Veģetārisma jēdziens    3
  Veģetāra dzīvesveida priekšrocības    6
  Veģetārisma trūkumi    11
  Ēdienkarte veģetārietim    12
  Izmantotās literatūras saraksts    14
Darba fragmentsAizvērt

Veselīga veģetāra uztura ieteikumi
Katrs veģetārietis iesācējs gribētu zināt, kā tad viņam tālāk dzīvot, un ko tad viņš var un ko vajadzētu ēst. Daži ieteikumi, kādus produktus un ko veģetārietim vajadzētu lietot uzturā.
• Jāēd pēc iespējas vairāk termiski neapstrādātu, svaigu un ekoloģiski tīru produktu: augļus, ogas, dārzeņus, zaļumus, diedzētus graudus un sēklas.
• Jāpievērš uzmanība tam, lai ēdienkartē netrūktu olbaltumvielu. Lieliski olbaltumvielu avoti ir pupas, pupiņas (it īpaši soja), zirņi, lēcas, ķirbju sēklas, saulespuķu sēklas, rieksti un auzu pārslas. Minētie produkti ir arī lielisks dzelzs avots.
• Jānodrošina savs organisms ar nepieciešamajām taukvielām, lietojot dažādas augu eļļas, priekšroku dodot nerafinētām, mehāniski iegūtām eļļām. 1-2 tējkarotes linsēklu eļļas nodrošina ar nepieciešamo omega-3 taukskābju diennakts devu. Lieliski taukvielu avoti ir arī rieksti un sēklas.
• Jāminimizē cukura un sāls, kā arī balto miltu izstrādājumu lietošana. Nevajag aizrauties ar saldinātajiem dzērieniem, kafiju un alkoholu; tāpat jācenšas izvairīties no produktiem, kuriem pievienotas pārtikas piedevas (e-vielas). Jācenšas ierobežot arī konservētu un marinētu produktu lietošana.
• Jāevēro mērenība un jālieto pēc iespējas dažādāki veselīgi produkti. Nav ieteicams lietot ļoti daudz sojas produktu, jo soja cita starpā satur cilvēka organismam nelabvēlīgas vielas, it īpaši nevārītas sojas pupiņas. Arī citi produkti, kuros ir daudz uzturvielu un maz ūdens, jāēd ar mēru, jo tos organismam ir grūtāk sagremot. Pie koncentrētajiem produktiem pieder rieksti, sēklas un pākšaugi. Šos produktus vēlams ēst mērcētus (rieksti) un vārītus (pākšaugi).

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Veģetārisma fizioloģija. Veģetārisma plusi un mīnusi, ēdienkarte veģetārietim”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/742584

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties