Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,49
Ietaupījums:
0,42 (12%)
Cena ar atlaidi*:
3,07
Pirkt
Identifikators:765087
Vērtējums:
Publicēts: 14.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Dodekafonija, jeb sērijmūzika
Iezīmes: dodekafonisks skaņdarbs tika konstruēts pēc stingriem noteikumiem, balstoties uz noteiktu, 12 neatkārtotu skaņu “sēriju”. 50. gados balstoties uz šo principu, tika radīta vēl radikālāka mūzikas sistēma – totālais seriālisms. Par puantilismu sauca “Totāli seriālu” skaņdarbu, kurš sastāv no atsevišķiem “punktiem”, ko atdala pauzes un pārlēcieni. Taču seriālismā nebija vietas iedvesmai tāpēc tas ātri sevi izsmēla
Pārstāvji: I. Stravinskis “Ugunsputns”, “Petruška”, O. Mesiāns, P. Bulēzs, L. Nono.

Aleatorika
Iezīmes: aleatoriku sauc arī par
“nejaušības mūziku”. Šāda tipa
skaņdarbos daži muzikālās formas
elementi netika fiksēti notīs – tie
bija atkarīgi no izpildītāja izvēles.
Vienlaicīgi izpildītājam vajadzēja
izpildīt autora norādījumus, kuri
varēja būt diezgan konkrēti, vai arī
varēja būt ļoti vispārīgi. Aleatorikā
iekļaujas arī mūzika, kuras kompo –
nēšana pakļauta nejaušības principiem.
Pārstāvji: K. Štokhauzens ”Skaņdarbs klavierēm XI”, A. Pusēra opera ”Mans Fausts”, Džons Keidžs “Pārmaiņu mūzika”.

Elektroniskā mūzika
Iezīmes: elektroniskā mūzika radās eksperimentu ceļā. Tajā tika paplašināts izmantotais skaņu diapazons. Šādas mūzikas izveidošanai tika izmantoti elektroniskie ģeneratori. Visai strauji izplatījās arī konkrētā mūzika, kurā bija iekļautas ikdienas dzīves skaņas( maisiņu čaukstoņa, ūdens čalas, smiekli, sarunas, ) tās tika pārveidotas montējot un atskaņojot ierakstus dažādos ātrumos.

Pārstāvji: P. Šefērā opera “Orfejs”.

Sonorika
Iezīmes: sonoriku mēdz saukt arī par “krāsaino skaņu slāņu mūziku”. Sonoriska skaņdarba pamatelementi ir nevis atsevišķi mūzikas toņi, bet sapludināti daudzskanīgi klasteri, kuros nav iespējams izšķirt atsevišķas skaņas. Sonoristikā izšķir divus variantus – sonorais impresionisms un sonorais ekspresionisms. Sonorajam impresionismam raksturīgas smalkas skanējuma stipruma un blīvuma gradācijas, kā arī nenoteikts ritms. Sonorais ekspresionisms ir skarbāks un emocionālāks, tur spēcīgāk izpaužas tiešā fizioloģiskā
iedarbība, kādu klausītājā rada
tembrālie un dinamiskie slāņi.
Pārstāvji: K. Pendereckis “Poli –
morfija”, “Hirosimas upuru aprau –
dāšana”, Ģ. Ligeti “Atmosfēra”. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „50-to un 60-to gadu mūzikas avangards”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/765087

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties