Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
4,99
Ietaupījums:
0,60 (12%)
Cena ar atlaidi*:
4,39
Pirkt
Identifikators:272279
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Tirdzniecības uzņēmuma raksturojums    4
1.1.  Tirdzniecības uzņēmuma vispārējais raksturojums    4
1.2.  Tirdzniecības uzņēmuma ēkas piemērotība tirdzniecības funkciju veikšanai    4
1.3.  Uzņēmuma atrašanās vietas novērtējums    4
1.4.  Tirdzniecības uzņēmuma iekārtojums un aprīkojums    4
1.5.  Kases sistēmas raksturojums    5
1.6.  Tirdzniecības uzņēmuma novērtējums    6
2.  Preču sortiments un preču kustības process    7
2.1.  Preču sortimenta raksturojums    7
2.3.  Preču piegādes organizācija    8
2.4.  Galvenie preču piegādātāji, to izvēles kritēriji un preču piegādes līgumi    8
2.5.  Preču pasūtīšanas kārtība    8
2.6.  Preču transportēšanas veids    9
2.7.  Preču tara, tās veidi, taras operācijas    9
2.8.  Preču pieņemšanas organizācija veikalā    10
2.9.  Preču pavaddokumenti, preču kvalitāti apliecinoši dokumenti    10
2.10.  Preču pavaddokumentu reģistrēšana    11
2.11.  Tirdzniecības uzņēmuma noliktavas raksturojums    11
2.12.  Preču krājumu organizācija    12
2.13.  Pasūtāmo preču daudzuma un piegādes laika noteikšanas kārtība    12
2.14.  Preču bojājumi un zudumi, to norakstīšana    13
2.15.  Preču sagatavošana pārdošanai    13
3.  Pircēji (klienti) un to apkalpošana, reklāma un pircēju piesaistīšana    14
3.1.  Mērķpircēja raksturojums    14
3.2.  Tirdzniecības uzņēmuma aptuvenā tirgus daļa    14
3.3.  Tirgus izpētes paņēmieni un tirgus informācijas vākšanas avoti    14
3.4.  Vidējais pircēju skaits dienā, to ietekmējošie faktori    14
3.5.  Reklāmas darbs tirdzniecības uzņēmumā    14
3.6.  Pircēju piesaistīšanas metodes un paņēmieni    15
3.7.  Pircēju apkalpošanas taktika, pārdevēju attieksme pret pircēju    15
4.  Tirdzniecības uzņēmuma darba organizācija    16
4.1.  Tirdzniecības uzņēmuma darbinieki, to pienākumi    16
4.2.  Tirdzniecības uzņēmuma darba laiks, tā pamatotība    17
4.3.  Iekšējās darba kārtības noteikumi    17
4.4.  Ugunsdrošības noteikumi    17
4.5.  Tirdzniecības uzņēmuma darbības kontroles un uzraudzības iestādes    18
4.6.  Sertifikāti, licences un reģistrācijas apliecības veiklā “Beta    18
5.  Pienākumi, kurus veicām ejot praksi mazumtirdzniecības veikalā “Beta”    19
  Secinājumi    20
  Secinājumi    21
  Priekšlikumi    22
  Izmantotā literatūra    23
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Laikā no 2006. gada 12. jūnija līdz 7. jūlijam mēs veicām tirgzinību praksi. Mēs praktizējāmies mazumtirdzniecības veikalā „Beta,” kurš atrodas Preiļos, Brīvības ielā 2. Mūsu prakses vadītāja, prakses vietā, bija veikala vadītāja Svetlana Moslobojeva. Viņa pret mums izturējās laipni un veltīja savu laiku, lai iepazīstinātu ar veikalu un veicamajiem pienākumiem.
Prakses vietu izvēlējāmies patstāvīgi. Tieši šo veikalu izvēlējāmies tāpēc, ka tas ir viens no lielākajiem veikaliem Preiļos un atrodas pilsētas centrā (liels cilvēku apgrozījums), kā arī mums iepatikās veikala vadītājas attieksme pret praktikantiem, viņa ar lielāko prieku mums piedāvāja šo veikalu kā prakses vietu.
Koledžā tika iegūtas teorētiskās zināšanas tirgzinībā. Praksē mēs papildinām, pilnveidojam un attīstām savas iemaņas un prasmes. Apgūstot teorētiski dažreiz lietas netiek līdz galam izprastas, tāpēc nepieciešama prakse, kur mēs ar šīm lietām varam sastapties praktiski un izprast šo lietu būtību. Prakse viennozīmīgi palīdz nostiprināt un pilnveidot savas zināšanas.
Prakses atskaitē esam aprakstījušas visus jautājumus ar kuriem iepazināmies prakses vietā.





1.Tirdzniecības uzņēmuma raksturojums
1.1. Tirdzniecības uzņēmuma vispārējais raksturojums
Mazumtirdzniecības veikals „Beta,” kurš pieder SIA „ALVIRA,” juridiskā adrese – Rīga, Rušonas 26-32, LV-1057, Preiļu filiāle „Beta” atrodas Brīvības ielā 2. Mazumtirdzniecības veikala „Beta” darbības pamatvirziens ir preču pārdošana individuālajam sadzīves patēriņam vai izmantošanai.
1.2. Tirdzniecības uzņēmuma ēkas piemērotība tirdzniecības funkciju veikšanai
Mazumtirdzniecības veikals „Beta” atrodas divstāvu ēkas pirmajā stāvā. Šajā pašā ēkā atrodas arī citi veikali – 1. stāvā: elektropreču veikals „RD Electronic,” bet 2. stāvā: lietoto apģērbu veikals „Degas” un mēbeļu veikals „Manas mēbeles,” tātad veikals „Beta” ir vienīgais pārtikas preču veikals šajā ēkā un tas sekmē veikala augšupeju.
Ēka, kurā atrodas veikals tika celta tā, lai atbilstu visām prasībām, kas saistītas ar tirdzniecības funkciju veikšanu, jo jau iepriekš tika paredzēts, ka tajā tiks izvietoti tirdzniecības uzņēmumi. No tā varam secināt, ka šī ēkā ir piemērota tirdzniecības funkciju veikšanai.
1.3. Uzņēmuma atrašanās vietas novērtējums
Veikals „Beta,” kurš atrodas Preiļu pilsētas pašā centrā, pretī autoostai un blakus tirgum ir viens no lielākajiem veikaliem Preiļos gan platības, gan arī piedāvātā sortimenta daudzveidības ziņā. Tas dod priekšrocības konkurēt ar blakus esošajiem mazumtirdzniecības veikaliem – „Alexis” un „Preilis.” Priekšrocības dod arī autostāvvieta, kas atrodas tikai dažu metru attālumā no tirdzniecības uzņēmuma „Beta”.
1.4. Tirdzniecības uzņēmuma iekārtojums un aprīkojums

Mazumtirdzniecības veikals „Beta” ir aprīkots ar dūmu detektoriem un signalizāciju, kas pasargā veikalu no dažādiem negadījumiem. Kā arī pa visu tirdzniecības vietu ir izvietoti 7 ugunsdzēšamie aparāti un izveidota papildus izeja, kas paredzēta avārijas gadījumos.
Tirdzniecības zāle ir sadalīta sektoros pa preču veidiem un katram preču veidam ir iekārtots savs plaukts, kurš atrodas noteiktā vietā veikalā . Veikala galvenie sektori:
• piena produkti;
• augļi un dārzeņi;
• gaļa un tās izstrādājumi;
• maize;
• alkohols.
Bet akcijas un īpašā piedāvājuma preces veikalā „Beta” tiek izvietotas speciālos grozos. Šī tirdzniecības zāle noslēdzas ar trim kasēm, kuras nodrošina ātru un kvalitatīvu apkalpošanu.
Tirdzniecības procesā tiek izmantotas dažādas iekārtas, kā, piemēram, datori, ledusskapji, saldētavas, kases, elektriskie svari u.c. Viens no svarīgākajiem veikala inventāriem ir iepirkuma grozi un ratiņi, kas atvieglo gan pircēju iepirkšanos, gan arī darbinieku veicamo darbu. Mazumtirdzniecības vietas inventāra neatņemama sastāvdaļa ir daudzie plaukti un galdi, kuros tiek izvietotas preces pārdošanai zālē un uzglabāšanai noliktavā.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Prakses atskaite tirgzinībā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/272279

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties