Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
6,99
Ietaupījums:
1,05 (15%)
Cena ar atlaidi*:
5,94
Pirkt
Identifikators:364611
Vērtējums:
Publicēts: 24.05.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 17 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Vispārējs organizācijas raksturojums    5
1.1.  Pakalpojumu veidi, lietotāju kategorijas    7
1.2.  Sadarbības partneri un konkurenti    8
2.  CZB organizatoriskais raksturojums    11
2.1.  Organizācijas struktūra    11
2.2.  Vadības līmeņi un vadīšanas stils    12
2.3.  Organizācijas personālvadīšanas stratēģija    15
3.  Organizācijas darba organizēšana un vadīšana    24
3.1.  Nodaļu organizācijas struktūra    26
3.2.  Informācijas apmaiņas sistēma    27
4.  Informācijas tehnoloģijas un programmnodrošinājums    29
5.  Mārketings bibliotēkās    30
5.1.  Plānošana Liepājas CZB    32
  Secinājumi    36
  Priekšlikumi    38
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    39
  Pielikumi    40
  Anotācija latviešu valodā    49
  Anotācija angļu valodā    50
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
1. Liepājas CZB pēc organizatoriskās struktūras ir lineāra organizācija, kur katrs darbinieks pakļauts tikai vienam vadītājam un rīkojumu pieņemšanas sistēma saprotama – virzās no augšas uz leju.CZB lineārās struktūras lielākais trūkums – direktoram ir pārāk liels padoto skaits, tādējādi izveidojas garš distanču ceļš.
2. CZB darbībā tiek pielietota centralizētā vadīšanas sistēma – galveno lēmumu pieņem CZB direktors. Tā kā vadība ir ietekmēšanas process, to veic, izvēloties attiecīgu vadības stilu – vadības uzvedības veidu, lai ietekmētu pārējo uzvedību. To izvēlas atkarībā no situācijas, padoto kompetences, darbinieku attīstības līmeņa un uzņēmības. Tam jābūt elastīgam. Liepājas CZB – demokrātiskais un autoritārais stils.
3. Organizācijas sekmīgu darbu un attīstību nodrošina informācijas nodošanas ceļš. CZB tiek pielietota lejupejošā, augšupejošā un horizontālā komunikācija.
4. CZB darbības efektivitāti nodrošina informācijas tehnoloģiju (datoru) izmantošanu un attiecīgs programmnodrošinājums (IT ALISE, MS Office programmu pakete).
5. CZB un to filiāļu, struktūrvienību vadītāji atkarībā no līmeņa, veicot amata un darba pienākumus pielieto plānošanu, organizēšanu, motivāciju un kontroli.
6. CZB direktors atbild par organizācijas galvenajiem resursiem – cilvēku, finansu, materiālajiem un informācijas.
7. CZB direktora, filiāļu un struktūrvienību vadītāju pienākumu un amatu efektīva izpilde veicina bibliotēkas misijas - padarīt savus resursus pieejamus un noderīgus tautai, ikvienam tās loceklim, kā arī uzturēt informācijas un kultūras mantojuma universālu krājumu nākamajām paaudzēm un tās darbības mērķa – sniegt izglītību, kultūru un informāciju tās lietotājiem sasniegšanu.
8. CZB darba organizēšanas rezultātā notiek organizācijas visu veida resursu koncentrēšana, sadale un koordinēšana.
9. Vadīšanas rezultātā, pielietojot varu – formālo (CZB) tiek ietekmēti darbinieki ar mērķi, lai ar viņu darbību palīdzību tiktu īstenoti organizācijas mērķi un uzdevumi.
10. Pielietojot kontroli tiek veikta uzraudzība pār plānu un darbu izpildi, un nepieciešamā plānu koriģēšana, ko ietekme iekšējās un ārējās vides izmaiņas. Ieviešot regulāru un savlaicīgu kontroli pār padarīto, tiek nodrošināta organizācijas darbības efektivitātes rādītāju paaugstināšanās.
11. CZB un tās filiāļu lielākā pamatvērtība ir cilvēks un viņa rīcība.
12. Cilvēku resursus, to skaitu, kvalifikāciju, izvietošanu un citus raksturojošos lielumus nosaka CZB stratēģijas izvēle – cilvēks, informācijas aprite, apkalpošanas kultūra.
13. Pamatprasības bibliotēku sistēmā strādājošajam personālam ir kompetence, komunikabilitāte, vēlme apgūt jauno, vēlme strādāt. Papildus prasības ar bērnu un jauniešu auditoriju strādājošam personālam – prasme saprast un cienīt bērnus, pusaudžus un jauniešus.
14. Darbinieka attieksmi pret darbu un darba kvalitāti ietekmē viņa izglītības līmenis un izvērtēšanas sistēma. No šejienes izriet CZB mērķis – ar profesionālām zināšanām nodrošināt pašas CZB un tās filiāļu tehnoloģiskos procesus, kā arī celt darbinieku vispārizglītojošo un kultūras līmeni (semināri, stažēšanās, konsultācijas, sanāksmes utt.).
15. Pateicoties veiksmīgi izstrādātai darbinieku motivācijas sistēmai (novērtēšana – gan materiāli, gan mutiskā, rakstiskā veidā), aug apmierinātība ar darbu, palielinās darba izpildes kvalitāte. Liepājas CZB un filiālēs strādājošajiem ir svarīgi, lai darbs būtu interesants un noderīgs, lai tas tiktu novērtēts. Darbinieki vēlas nozīmīgu, sabiedrībai noderīgu darbu.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Bibliotēkas darba vadīšana un organizēšana”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/364611

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties