Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
7,49
Ietaupījums:
0,97 (13%)
Cena ar atlaidi*:
6,52
Pirkt
Identifikators:465656
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.04.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

A vitamīns (retinols)
Taukos šķīstošs vitamīns
Nepieciešams organisma augšanai; tas veicina epitēlijaudu attīstību, pasargā audus no parragošanās, palielina organisma spēju pretoties infekcijai, ir svarīgs redzes faktors.
Vitamīns spēj uzkrāties iekšējos orgānos, galvenokārt aknās.
A vitamīns izplatīts dzīvnieku izcelsmes produktos : zivju eļļā, liellopu aknās, mencu aknās, krējumā, pienā, sviestā, treknā sierā, olās.
A vitamīna provitamīns – beta karotīns ir izplatīts sarkanīgi dzeltenos un zaļajos augu valsts produktos – burkānos, paprikā, tomātos, garšaugu zaļumos, salātos, skābenēs, ķirbjos, pīlādžos, smiltsērkšķos, rožu augļos, aprikozēs.
Lai A vitamīns uzsūktos organismā, tas jālieto kopā ar taukvielām. Tāpēc ieteicams burkānu vai ķirbju salātus aizdarīt ar eļļu, kā arī, dzerot burkānu sulu, pievienot pāris pilienus olīveļļas.
A vitamīna pārdozēšana
Grūtniecības laikā var veicināt iedzimtu kroplību veidošanos, pat augļa bojā eju.
Ir iespējami aknu bojājumi. Pastiprināta uzmanība jāpievērš aknu slimniekiem.
Pieaugušiem var parādīties mutes kaktiņu plaisas. Var parādīties redzes traucējumi – izplūduši attēli.
A vitamīna deficīts
Pasliktinās redze. Var attīstīties traucēta redze vai pat aklums. Vitamīna trūkums izraisa ādas sausumus līdz āda sāk plaisāt.
B1 vitamīns (tiamīns)
Ūdenī šķīstošs vitamīns
B1 vitamīns pozitīvi ietekmē sirds un asinsvadu sistēmas, gremošanas orgānu, endokrīnās un nervu sistēmas darbību. B1 vitamīns nepieciešams pareizai ogļhidrātu maiņai.
Galvenie B1 vitamīna avoti : rupja maluma milti, zemesrieksti, dažādas sēklas, olas dzeltenums, griķu putraimi, pākšaugi, kartupeļi, rieksti un gaļa. Ar B1 vitamīnu sevišķi bagāts ir raugs.
Ja ar uzturvielām netiek uzņemts daudz B1 vitamīna, ogļhidrāti pārvēršas taukos un uzkrājas kā rezerve.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Vitamīni”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/465656

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties