Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:673400
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.01.2000.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.NODAĻA.  IEVADS PAR VISUAL BASIC    4
  VISUAL BASIC TERMINOLOĢIJA    4
  DARBS IZSTRĀDES VIDĒ    5
  Notikumorientēta programmēšana    6
  Programmu veidošana ar Visual Basic    7
  MATERIĀLA PĀRBAUDE    7
2.NODAĻA.  VISUAL BASIC PAMATI    8
  OBJEKTI    8
  Vārdu došana objektiem    8
  Vārdu došanas parašas    8
  OBJEKTU KONTROLĒŠANA    9
  ĪPAŠĪBAS (PROPERTIES)    10
  Īpašību uzstādīšana izstrādes laikā    10
  Īpašību uzstādīšana izpildes laikā    10
  Visual Basic konstantes    11
  Īpašību vērtību atgriešana    11
  METODES    11
  NOTIKUMI (EVENTS)    12
  MATERIĀLA PĀRBAUDE    13
3.NODAĻA.  FORMAS    14
  MODUĻI    14
  Formas moduļi    14
  Standartmoduļi    14
  IEVADS PAR FORMĀM    14
  Formu īpašību uzstādīšana    15
  Formu notikumi    17
  Formas metodes    17
  DARBĪBAS AR FORMĀM    17
  Aplikācijas apturēšana    18
  MIJIEDARBĪBA AR LIETOTĀJIEM    18
  MsgBox funkcijas lietošana    19
  MsgBox argumenti    19
  Atgriezto vērtību izmantošana    19
  InputBox funkcijas lietošana    20
  FORMAS “MĀTE” UN “BĒRNI”    21
  MDI formas    21
  MDI Child    21
  MATERIĀLA PĀRBAUDE    22
4.NODAĻA.  KONTROĻI    23
  IEVADS PAR KONTROĻIEM    23
  Kontroļu pievienošana formai    23
  Name īpašības uzstādīšana    23
  End…With konstrukcijas lietošana uzstādot objekta īpašības    24
  STANDARTKONTROĻI    24
  Label (Uzraksts)    24
  TextBox (Teksta lodziņš)    25
  CommandButton (Komandpoga)    26
  APKOPOJUMS PAR STANDARTKONTROĻIEM    27
  KOMBO LODZIŅU (COMBOBOX) UN SARAKSTU (LISTBOX) KONTROĻI    28
  Sarakstu papildināšana    28
  Ierakstu izmešana no saraksta    28
  Saraksta kārtošana    29
  METRONOMA (TIMER) KONTROLIS    29
  MATERIĀLA PĀRBAUDE    30
5.NODAĻA.  PROGRAMMAS GAITAS VADĪŠANA    32
  SALĪDZINĀŠANAS UN LOĢISKIE OPERATORI    32
  NOSACĪJUMU KONSTRUKCIJAS    32
  If…Then Konstrukcija    33
  If…Then…Else Konstrukcija    33
  If…Then…ElseIf Konstrukcija    34
  Select Case Konstrukcija    34
  CIKLI    35
  Do…Loop konstrukcijas    35
  For…Next Konstrukcija    37
  Iziešana no cikliem    37
  MATERIĀLA PĀRBAUDE    38
6.NODAĻA.  MAINĪGIE UN PROCEDŪRAS    39
  MAINĪGĀ JĒDZIENS    39
  DATU TIPI    40
  Datu tipu izvēle    40
  Vārdu došana mainīgajiem    40
  MAINĪGO DEKLARĒŠANA    41
  Dim komandas izmantošana    41
  Option Explicit komandas lietošana    42
  Redzamības apgabali    42
  Lokālo mainīgo deklarēšana    43
  Statisko mainīgo deklarēšana    43
  Moduļa, Formas un Publiskie mainīgie    44
  MASĪVU LIETOŠANA (ARRAYS)    44
  Fiksēta izmēra masīvu deklarēšana    45
  DARBS AR PROCEDŪRĀM UN FUNKCIJĀM    45
  Procedūru tipi    45
  Notikuma (event) procedūras    46
  Parastās (general) procedūras    46
  Standartmoduļa izveidošana    47
  Parasto procedūru izsaukšana    47
  Sub procedūru lietošana    47
  Function procedūru lietošana    48
  Argumentu nodošana procedūrām    49
  MATERIĀLA PĀRBAUDE    51
7.NODAĻA.  DATU APSTRĀDE AR DATU KONTROLI    52
  Ievads par relāciju datu bāzēm    52
  PIEKĻŪŠANA DATIEM IZMANTOJOT DATU KONTROLI    52
  Ierakstu kopa (recordset)    53
  DATU KONTROĻA LIETOŠANA    53
  IERAKSTU APSKATE PIESAISTĪTAJOS (BOUND) KONTROĻOS    54
  Kontroļa piesaistīšana datu kontrolim    54
  Datu kontroļa metodes    55
  MATERIĀLA PĀRBAUDE    56
  ATBILDES UZ MATERIĀLA PĀRBAUDES JAUTĀJUMIEM    57
Darba fragmentsAizvērt

Microsoft Visual Basic ir efektīva izstrādes platforma, kuru jūs variet lietot, lai radītu funkcionāli bagātas aplikācijas Windows 95 un Windows NT operacionālajām sistēmām. Šo rīku lieto gan profesionāli programmētāji, gan iesācēji.
Visual Basic balstās uz Basic programmēšanas valodu. Tas atšķiras no iepriekšējām Basic versijām, jo izmanto notikum-orientētu programmēšanas modeli. Visual Basic piedāvā aplikāciju izstrādes vidi (RAD), bagātu objekt-bāzētu programmēšanas valodu un ērtus atkļūdošanas rīkus.
Visual Basic terminoloģija
Šajā tabulā ir apkopoti galvenie termini, kas tiks lietoti šajā materiālā saistībā ar Visual Basic. Par katru no tiem tiks pastāstīts vairāk šī kursa laikā.
Notikumorientēta programmēšana
Visual Basic rakstītas aplikācijas ir notikumorientētas. Notikumorientētu programmēšanu vieglāk saprast salīdzinot to ar procedurālo programmēšanu.
Aplikācijas, kas veidotas ar procedurālu programmēšanas valodu, tiek izpildītas loģiski virzoties caur programmas kodu, izpildot vienu koda rindiņu katrā solī. Loģiskā virzīšanās var tikt uz laiku pāvietota uz citu programmas daļu ar GoTo, GoSub un Call komandām.
Pretstatā tam, notikumorientetā programmā komandas tiek izpildītas tad, kad specifisks notikums izsauc koda daļu, kas piekārtota šim notikumam. Notikumus (events) var izraisīt ievads no klaviatūras, darbības ar peli, operacionālā sistēma vai aplikācijas kods. Piemēram, aplūkosim, kas notiek, kad lietotājs uzklikšķina uz formas novietotai komandpogai Command1. Peles klikšķis ir notikums. Kad tiek izraisīts Click (klikšķa) notikums, Visual Basic izpilda apakšprogrammas kodu ar nosaukumu Command1_Click. Kad kods ir izpildīts, Visual Basic gaida turpmākos notikumus.
Šajā nodaļā jūs iepazīsieties ar pamatdarbībām, lietojot formas un kontroļus. Jūs mācīsieties par objektiem, īpašībām, metodēm un notikumiem, un redzēsiet, kā tie tiek izmantoti Visual Basic.

Objekti
Visual Basic terminoloģijā objekts ir koda un datu apvienojums, kas var tikt aplūkots un kontrolēts kā viena atsevišķa vienība. Komandpogas un citi formas kontroļi ir atsevišķi objekti. Katra Visual Basic forma ir atseviķš objekts.
Objekti var saturēt citus objektus, piemēram, forma var saturēt komandpogas.
Tā kā objekts satur gan datus, gan kodu, ievietojot eksistējošu objektu programmā, automātiski tiek ievietots arī objekta kods. Piemēram, kad komandpogu ievieto programmā, tā jau satur nepieciešamo kodu, lai reaģētu uz noteiktiem notikumiem, piemēram, peles klikšķi. Kad tiek izraisīts Click notikums, komandpoga reaģē mainot savu izskatu.
Vārdu došana objektiem
Kad tiek izveidots jauns objekts, tam tiek iedots noklusējuma vārds balstoties uz objekta tipa, piemēram Form1, Command2, Text3. Ir lietderīgi nekavējoties nomainīt katra kontroļa īpašības Name (vārds) vērtību uz vārdu, kas paskaidro kontroļa uzdevumu (jēgu). Tam ir šādi iemesli:

Nomainot kontroļa vārdu programmas kods kļūst vieglāk saprotams un labojams.
Kods tiek piekārtots objektam balstoties uz objekta vārdu. Ja mainīsiet objekta vārdu pēc tam, kad būs uzrakstīts kods, tad kods zaudēs saiti ar objektu un netiks izpildīts.

Vārdu došanas parašas
Jūs variet dot objektam jebkuru vārdu, bet tiek ieteikts izmantot vārdu došanas parašas un neatlaidīgi lietot tās visās jūsu programmās.
Šajā tabulā ir apkopoti Visual Basic lietotās vārdu došanas parašas. To ievērošana ļauj citiem vieglāk saprast jūsu kodu.…

Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties