Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,49
Ietaupījums:
0,45 (13%)
Cena ar atlaidi*:
3,04
Pirkt
Identifikators:241722
Vērtējums:
Publicēts: 04.02.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Elektro motoru vēsture    4
2.  Asinhronā dzinēja uzbūve un darbības princips    5
3.  Asinhrono dzinēju darbība no vienfāzes tīkla    7
4.  Asinhronais kondensatoru dzinējs    8
  Secinājumi    10
  Izmantotā literatūra    11
Darba fragmentsAizvērt

2. ASINHRONĀ DZINĒJA UZBŪVE UN DARBĪBAS PRINCIPS
Asinhronā dzinēja galvenās sastāvdaļas ir stators un rotors. Stators – dzinēja nekustīgā daļa – ir no 0,5 mm bieziem elektrotehniskā tērauda skārdiem salikts dobs cilindrisks ķermenis
1. Gar cilindra iekšējo aploci izštancētas rievas
2, kurās ievietots statora trīsfāzu tinums
3. To pieslēdzot trīsfāzu strāvai, iegūst rotējošo magnētisko lauku. Stators nekustīgi nostiprināts ķeta, tērauda vai alumīnija apvalkā. Rotors 4 – dzinēja rotējošā daļa – ir no 0,5 mm bieza elektrotehniskā tērauda skārda salikts cilindrisks ķermenis, kas nekustīgi nostiprināts uz dzinēja vārpstas 6 un centriski ievietots statora cilindriskajā dobumā.
Mašīnas vārpsta balstās divos gultņu vairogos iestiprinātos gultņos. Rotora rievās ievietoti vara vai alumīnija stieņi 7, kuri abos galos savienoti ar gredzeniem 6. Stieņi un gredzeni veido īsi slēgtu rotora tinumu. Rotora tinumam nav nekādas saites ar ārējo elektrisko tīklu. Statora tinumu pieslēdzot trīsfāzu strāvas tīklam (rotors nekustīgs), rotējošās magnētiskās plūsmas līnijas šķeļ rotora īsi slēgtā kontūra stieņus un inducē tajos elektrodzinējspēku E2, kas uztur indukcijas strāvu I2. Inducētā E2 resp. I2 virzienu rotora kontūrā nosaka pēc labās rokas likuma, pieņemot, ka plūsma ir nekustīga, bet rotors rotē pretī plūsmas griešanās virzienam ar kādu relatīvo ātrumu, jo EDS indukciju izraisa magnētiskās plūsmas un vadītāja relatīvā kustība. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Vienfāzes asinhronais dzinējs”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/241722

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties