Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Vecās Derības Jesajas grāmatas apskats un galvenie teoloģiskie jautājumi

     

    Konspekts7 Reliģija

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
4,49
Ietaupījums:
0,85 (19%)
Cena ar atlaidi*:
3,64
Pirkt
Identifikators:508359
Vērtējums:
Publicēts: 20.09.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Ja jau Jesaja pravieto, ka zars riesīsies no Isaja celma un atvase no viņa saknēm, tad varam saprast, ka Isaja dzimta turpināsies līdz Mesijas atnākšanai. To apliecina Matejs sava evaņģēlija 1.nodaļā rūpīgi uzskaitot Jēzus Kristus ciltsrakstus, dodot tai nosaukumu 1.pantā: „1 Jēzus Kristus, Dāvida dēla, Ābrahāma dēla, cilts grāmata.”. Lai parādītu, ka Kristus tiešām ir zars un atvase, Matejs uzskaita arī tās paaudzes, kas bijušas pirms Jesajas, sākot no Ābrahāma – īstenā izredzētās tautas ciltstēva (skat. Mt 1: 2-16).
Kristu kā Mesiju – zaru, atvasi, – apliecina arī Lūkas evaņģēlijā aprakstītais aklais ubags (Lk.18:33-43): „„Dzirdēdams ļaužu barus garām ejam, viņš sāka taujāt, kas tur esot. Tad viņam pateica, ka Jēzus Nacarietis ejot garām.” Šis aklais vīrs daudz nopietnāk nekā redzīgie, ieklausās vārdos. Vārds „Nācarietis” viņam saistās nevis ar Nācaretes pilsētiņu, bet ar ebrejisko šā vārda nozīmi – zars. Viņš zina Rakstu pravietojumu, ka Zars riesīsies no Dāvida tēva Isajas celma, un atvase no viņa saknēm nesīs augļus. Pār šo zaru klāsies un to sargās Tā Kunga Gars (Jes. 11:2). Savā pirmajā sprediķī Nacaretes sinagogā Jēzus pasludināja šā Jesajas pravietojuma piepildīšanos un pasludinot sevi par Kristu, apsolīja atgriezt redzi aklajiem. Aklais vīrs zina, ka zars, kas riesīsies no Isaja saknes – jūdu gaidītais Kristus – būs Dāvida Dēls, un šādi Viņš uzrunā Jēzu: "Jēzu, Dāvida dēls.” (Lk.18:38) Atšķirībā no lielākās Israēla tautas daļas aklais ubags ticībā redz, ka Jēzus ir Vecajā Derībā apsolītais Ķēniņš un Mesija, kurš dodas uz svēto pilsētu, lai piepildītu Vecās Derības pravietojumus. Aklais ubags zina arī, ka šis Ķēniņš Jēzus ir žēlsirdīgs un tādēļ viņš no visas sirds sauc: „apžēlojies par mani!"” (6)
Luters šādi raksturojis Jesaju un viņa pravietojumus: “Otrkārt, viņš sagatavo un noskaņo tautu ņemt vērā Kristus valstību, par kuru Jesaja pravieto daudz skaidrāk un daudzveidīgāk kā visi pārējie pravieši. 7. nodaļā viņš pat apraksta Kristus māti, jaunavu Mariju, kā viņa ieņem un dzemdē Jēzu savā jaunavībā. 53. nodaļā Jesaja pat apraksta Kristus ciešanas un Viņa Augšāmcelšanos no nāves, pasludinot Viņa valstību tik spēkpilni un skaidri, it kā tas jau būtu noticis tai laikā.” (LW 35:275) (5)

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,34 €
Materiālu komplekts Nr. 1325416
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Vecās Derības Jesajas grāmatas apskats un galvenie teoloģiskie jautājumi”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/508359

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties