Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
9,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:945599
 
Vērtējums:
Publicēts: 18.04.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

PĀRMAIŅAS UN TO IETEKME UZ ORGANIZĀCIJU
Pārmaiņas organizācijās obligāti saskaras ar šādiem iekšējās vides elementiem:
• Organizācijas mērķi – lai organizācija izdzīvotu, tās vadītājam periodiski jāpārvērtē un jāmaina savi mērķi atbilstoši izmaiņām ārējā vidē un pašā organizācijā. Mērķu radikālas izmaiņas ietekmēs visas pretējās izmaiņas;
• Struktūra – attiecas uz izmaiņām pilnvaru un atbildības jomā, koordinētajos un integrētajos dienestos, sadalē pa nodaļām, vadības hierarhijā, decentralizācijas un centralizācijas pakāpē;
• Tehnoloģija – izriet no pārkārtojumiem uzdevumu izpildes procesā vai grafikā, jaunu iekārtu un metožu ieviešana, normatīvu un darba raksturu izmaiņām;
• Darbinieki – lai sekmētu pārmaiņas pašos cilvēkos, tie jākoordinē, līdz ar citām pārmaiņām
L.Likerta izstrādātais pārmaiņu vadīšanas modelis, kas aptver 6 savstarpēji saistītus posmus:
1. Iedarbe un pamudinājums darbībai – iedarbe var rasties ārējo faktoru rezultātā (pieaugoša konkurence, likumdošana) kā arī no iekšējiem faktoriem (darba ražīguma samazināšanās, izdevumu palielināšanās u.c.);
2. Uzmanības pārorientēšana – starpnieku un konsultantu līdzdalība;
3. Problēmas noteikšana un apzināšanās – jāsavāc vajadzīgā info, kas parāda problēmas patiesos cēloņus.;
4. Jaunu risinājumu izstrāde – vairākos gadījumos vadībai struktūras pārmaiņu īstenošanai nepieciešams atbildīgo darbinieku atbalsts;
5. Eksperiments un atklāšana – ar kontroles palīdzību vadība var noteikt, cik lielā mērā plānotās izmaiņas palīdz atrisināt problēmu, kā tas tiek atbalstīts, kā tās vēl var uzlabot. Veicot eksperimentus un atklājot negatīvās sekas, vadība var koriģēt savus plānus un panākt visaugstāko pārmaiņu procesa efektivitātes pakāpi;
6. Darbinieku motivēšana – jāmotivē darbinieki, lai viņi pieņemtu pārmaiņas.
L.Greinera 3 veidi varas pārdalīšanā starp dažādām hierarhijas pakāpēm:
• Pilnvaru dalīšana – vadot pārmaiņas, darbinieki piedalās lēmumu pieņemšanā. Pilnvaru dalīšana ir efektīva pētīšanas un izstrādes procesos, kā arī mārketinga jaunas stratēģijas noteikšanā;
• Pilnvaru saglabāšana – vadot pārmaiņas, pilnvaras ir tikai augstākā līmeņa menedžeriem;
• Pilnvaru deleģēšana – augstākā līmeņa vadība nodot padotajiem info par nepieciešamajām pārmaiņām un pēc tam deleģē viņus pārmaiņu īstenošanai.
Galvenie iemesli, kāpēc darbinieki pretojas pārmaiņām:
• Nenoteiktības sajūta – sajūtot draudus, apzināti vai neapzināti izrāda negatīvu attieksmi pret pārmaiņām;
• Zaudējuma sajūta – darbinieki pārkārtojuma laikā vienmēr būs uztraukti par to, vai viņu personīgās vajadzības netiks apmierinātas mazākā mērā, nekā iepriekš;
• Nedrošības sajūta – var domāt, ka plānotās pārmaiņas ne tikai neatrisinās problēmas, bet vairos tās.

STRESS KĀ KONFLIKTA IZRAISĪTĀJS
Stress – organisma un psihes kompleksa reakcija un emocionāli nozīmīgu kairinājumu, signālu vai problēmsituāciju.
Stress, kas saistīts ar menedžmenta problēmām un vadītāja rīcību organizācijā, ir tieši pārmērīgs stress. Šim stresam ir noteiktas negatīvas fizioloģiskās(ēstgribas zudums, depresija u.c.) un psiholoģiskās pazīmes (apātija, nekontrolēta darbība u.c.).

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties