Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:268642
 
Vērtējums:
Publicēts: 31.05.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

1. Ekonomikas pamatproblēmas
Visu ražošanas faktoru mērķtiecīga mijiedarbība nodrošina ražošanu, kuras mērķis ir cilvēku vajadzību nemitīga apmierināšana. Problēma ir tā, ka augošās un mainīgās cilvēku vajadzības ir neierobežotas, bet ražošanas resursi ir ierobežoti. Te parādās nepieciešamība pēc ekonomikas, kuras galvenais uzdevums – risināt problēmu starp neierobežotajām cilvēku vajadzībām un ierobežotajiem ražošanas resursiem.
Resursu ierobežotība spiež risināt problēmu ko, cik, kam un kā ražot. Vienmēr pastāv daudzi resursu izlietošanas varianti jeb alternatīvas. Alternatīvās izmaksas ir to lietu kopums, no kā nākas atteikties, lai iegūtu citu lietu.
Lai izvēlētos, cilvēkam ir jāpieņem lēmums, kas izpaužas noteiktā ekonomiskā uzvedībā vai rīcībā. Jebkurai apzinātai rīcībai ir savi motīvi. Motīvs ir apstāklis, kas pamudina uz kādu darbību. Ekonomikā motīvs ir svarīgs, mainot to var mainīties cilvēka rīcība, uzvedība. Tiek uzskatīts, ka visstiprākais saimnieciskās darbības motīvs ir vēlēšanās nopelnīt naudu.
Viens no ekonomikas teorijas uzdevumiem ir atklāt un izpētīt šīs objektīvās cēloņsakarības un formulēt tās kā zinātnes likumus.

2. Ekonomikas organizācijas modeļi (ekonomiskās sistēmas?)

3. Pieprasījums, to ietekmējošie faktori
Pieprasījumus ir naudas summa, ko patērētājs vēlas un var samaksāt par zināmu preču un pakalpojumu.
Pieprasījumu ietekmē šādi faktori:
1) patērētāja ienākumi;
2) citu preču cenas;
3) subjektīvais preču novērtējums.

4. Piedāvājums, to ietekmējošie faktori
Piedāvājums (supply) – pārdošanai piegādāto preču un pakalpojumu kopums par noteiktu cenu, noteiktā laikā. Attiecības starp cenu un piedāvājumu apjomu ir proporcionālas. Jo augstāka cena, jo mazāks piedāvājuma apjoms un otrādi, jo zemāka cena, jo lielāks piedāvājuma apjoms.
Piedāvājumu ietekmē arī ārpuscenu faktori:
1) ražošanas resursi;
2) tehnoloģija;
3) nodokļi;
4) ražotāju skaits.

5. Tirgus līdzsvara veidošanās un līdzsvara cenas


Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties