Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,99
Ietaupījums:
0,72 (18%)
Cena ar atlaidi*:
3,27
Pirkt
Identifikators:676957
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.03.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Priekšrocības un mīnusi fokusa grupām.
Priekšrocības.
1. Ļoti efektīvs paņēmiens kvalitatīvai datu ievākšanai, kopš datu daudzums un apmplitūda ir palielinājusies, ievācot to no dažādiem cilvēkiem vienā laikā.
2. Dabiska kvalitātes kontrole datu ievākšanā, piemēram, dalībnieki cenšas pierādīt sevi un balansēt viens ar otru, un ekstrēmos gadījumos tie “izaug ārā”.
3. Grupas dinamika palīdz fokusēties uz svarīgākajiem tematiem un ir viegli piekļūt pakāpei, kur ir pastāvīgs un dalīts skatījums.
4. Dalībnieki parasti izbauda šo pieredzi.
5. Metode parasti nav dārga un ir elastīga, var tik paveikta ātrā laikā.
6. Dalībnieki ir spējīgi un pilnvaroti sniegt komentārus par citiem grupā.
7. Palīdzība var tik sniegt iedrošināta no cilvēkiem, kas ir nepakļāvīgi intervijām vai tiem nepatīk parasti piedalīties aptaujās.
8. Cilvēki, kuri nespēj lasīt, rakstīt vai tiem ir citas specifiskas grūtības, netiek diskriminēti šajā gadījumā.
9. Sekmēšanas veicināšana var palīdzēt diskusijās runāt par tabū tēmām, par cik mazāk grupas biedri var nostāties pretēji teiktajam vai piebiedroties ar savu atbalstu.

Mīnusi.
1. Jautājumu skaits ir ierobežots. Parasti vienā stundā var uzdot 10 jautājumus.
2. Lai veicinātu grupas darbību, ir vajadzīga uzskatāma pieredze.
3. Intervijas procesam ir jābūt labi vadītam vai mazāk daiļrunības var tik izmantota, retos gadījumos var novērot kāda dominanci un neobjektivitātei rodoties no divu cilvēkus dominances grupā.
4. Var rasties konflikti starp dalībniekiem, kad notiek mijiedarbība grupas situācijai.
5. Konfidencialitāte var būt problēma dalībniekiem mijiedarbojoties grupā.
6. Ir grūti vispārīgot rezultātus, par cik tie nevar tikt iedalīti kā prezentējoši no kādas iedzīvotāju grupas.
7. Dzīvā un tūlītējā mijiedarbība var novest pētnieku pie lēmumu pieņemšanas uz vietas un paļaujoties uz likteni atklājumos, kā tas ir patiesībā garantēts.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −1,44 €
Materiālu komplekts Nr. 1347256
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Sociālo pētījumu metodes - interviju veidi”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/676957

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties