Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:952091
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.08.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Kas ir reliģija    4
2.  Kas ir kultūra    5
3.  Reliģija un kultūra    6
  Autonoma kultūra    6
  Heteronoma kultūra   
  Teonomu kultūra   
  Dziļuma dimensija    7
3.1.  Teonomijas saturs    7
  Ira un Dievs    7
  Ontoloģiskie elementi   
  Individualitāte un universālums   
  Dinamika un forma   
  Brīvība un liktenis   
  Par galīgumu   
  Dieva jautājums   
  Personiskais Dievs   
  Dievs kā rādītājs   
  Pārdabiskais un dabiskais    9
3.2.  Eksistence un Kristus    9
Darba fragmentsAizvērt

Eksistence un Kristus
Teonomija, kas nodrošina reliģijas un kultūras vienību, tikusi īstenota, pateicoties Jaunās iras atklāsmei Jēzus Kristus personā.
Teoloģiskās domas virzienu var noteikt pēc tā, kādu vietu tajā ieņem kristoloģija, jo Kristus figūra ir visas teoloģizēšanas sākums un gals. Šī iemesla dēļ arī teoloģijas un kultūras savstarpējas attiecības būtībā ir atkarīgas no attiecībām starp dievu un Jēzu, no vienas puses, un starp Jēzu un pasauli, no otras.
Kristietības un kultūras savstarpējās attiecības ir viena no galvenajām teoloģijas problēmām. Mēģinot to atrisināt, amerikāņu teologs R.Nībūrs savā darbā „Kristus un kultūra” ir izstrādājis tipoloģiju, kurā uzskati par kristietības un civilizācijas savstarpējām attiecībām ir sadalīti vairākās grupās. Pirmajā grupā Kristus un kultūra parādās kā nesamierināmi pretstati. Šī nostāja balstās Jāņa evaņģēlija vārdos: „Mana valstība nav no šīs pasaules.” Pasaule ir jāpakļauj Kristus virskundzībai, ticībai jāvalda pār prātu, dabai nevar uzticēties, kultūra ir grēku auglis. Cilvēki, kas pieder pie šīs grupas, mēdz apvienoties puritāniski noskaņotās kopienās, lai vairītos no pasaules.
Otra grupa identificē kristu ar kultūru, un to pārstāv cilvēki, kas neizjūt spriegumu starp baz-nīcu un pasauli, starp galīgo un laicīgo, starp evaņģēliju un sabiedrības prasībām.
Ir acīmredzams, ka reliģija un kultūra ir savstarpēji cieši saistītas. Daudzi uzskata, ka kultūru vienlīdzības pamatā jābūt radikāli visu reliģiju vienlīdzībai. Pat pārliecināti kristieši saka : „Mums ir savs ceļš pie Dieva, bet viņiem ir savs. Mūsu ceļš ir pareizs, tas der viņiem.”

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties