Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
1,99
Ietaupījums:
0,38 (19%)
Cena ar atlaidi*:
1,61
Pirkt
Identifikators:764442
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.06.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Motīvi ir galvenie dzinēji, kas vada pircēju uz viņa/viņas vajadzību apmierināšanu. Jo lielāka ir atšķirība starp pircēja pašreizējo stāvokli un vēlamajiem mērķiem, jo lielāks ir dzinulis rīkoties, lai apmierinātu patērētāja vēlmes. Motīvu dzinējs tieši ietekmē specifisko labumu kritērijus, ko pircēji izmanto, lai novērtētu zīmolus.
Pircēji iegādājas un lieto daudzus produktus atkarībā no sociālās vides. Automašīnas iegāde bieži ir ģimenes lēmums, un katrs ģimenes loceklis šo lēmumu ietekmē. Kaimiņi un biznesa partneri arī var būt nozīmīgi informācijas un ietekmes avoti.
Iepriekš redzētā informācija par zīmola raksturlielumiem un cenām arī ietekmēs pircēja vajadzības. Pircējs iegūst informāciju no reklāmām, veikalā esošajiem stimuliem un veikala darbiniekiem. Lielākoties par iepriekš redzēto informāciju rūpējas uzņēmuma mārketinga speciālisti. Mārketinga aktivitātes, kas ir mērķētas uz sākotnējo pieprasījumu savā būtībā ir mēģinājumi radīt vispārēju vajadzību apzināšanos. Selektīvo vajadzību apzināšanās, tomēr, parādās līdz ar vajadzību pēc specifiska zīmola, kad notiek stimuls konkrētas produkta kategorijas (selektīvais pieprasījums) robežās.
Mārketinga speciālisti var uzrunāt vairāku Maslova vajadzību piramīdā esošo vajadzību robežās. Piemēram, viņi var uzrunāt psiholoģiskās vajadzības caur seksuālās pievilcības izmantošanu personiskās higiēnas produktu reklāmās. Drošības vajadzības var tikt uzrunātas ar reklāmas ziņojumu par automašīnas drošības uzlabojumiem vai drošākas vides virzīšanu. Sociālā vajadzība var tikt uzrunāta parādot pieņemšanu konkrētā grupā, ja cilvēks velkā noteiktu apģērbu vai lieto konkrēta zīmola ziepes. Vajadzības pēc sociālās atzinības var tikt aizskartas, asociējot produktu ar panākumiem biznesā (kredītkartes) vai sportā (sporta apavi). Pašīstenošanās vajadzība var tikt apmierināta, atspoguļojot sevis pilnveidošanos ceļojumā, izglītībā vai kulturālās darbībās.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Pirkšanas lēmuma pieņemšanas posmi, tos ietekmējošie mārketinga faktori”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/764442

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties