Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
1,99
Ietaupījums:
0,28 (14%)
Cena ar atlaidi*:
1,71
Pirkt
Identifikators:513534
Vērtējums:
Publicēts: 12.10.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

19.gadsimts
G. V. F. Hēgelis
Cilvēka gribas patiesā brīvība izpaužas savu mērķu pakļaušanā sabiedrības mērķiem. Audzināšanai jāstiprina cilvēka pašapziņa, mazāk jācenšas viņu ierobežot.
Svarīgākais pedagoģijas uzdevums- audzināt domājošu cilvēku ar tikumisku uzvedību. Valstij jārūpējas par audzināšanu elementārajās skolās. Skolai jāsagatavo skolēns dzīvei sabiedrībā, jāattīsta viņa dotības, jāiemāca dzīvot saskaņā ar valsts likumiem, ar savas tautas tikumiem. Pretēji Ž. Ruso Hēgelis lielāku lomu audzināšanā piešķir nevis dabatbalstības, bet kultūratbilstības principam.

J. H. Pestalocijs
Cilvēkā ir jāattīsta visas viņa iedzimtās spējas. Viņš uzskatīja, ka cilvēka spējas pašattīstās. Audzināšanai jāpalīdz šai tieksmei īstenoties. Audzināšanas galvenais princips- saskaņa ar dabu- jāievēro šādi:
1)nedrīkst apspiest bērna dabisko attīstību (Pestalocija laika skolu prakse)
2)jānovērš attīstību kavējoši šķēršļi.
Pestalocijs atšķirībā no Ruso, neidealizē bērna dabu: “.. ja dabas pūliņi cilvēka spēku attīstīšanā netiek pienācīgi veicināti, tie cilvēkus no jutekliski dzīvnieciskām īpašībām atbrīvo lēni..”. Audzināšanai jābūt mērķtiecīgai.
Vispārējais izglītības līmenis valstī bija zems. Augstākās un vidējās izglītības līmenis bija samērā labs, bet nemantīgo slāņu draudzes skolas nožēlojamas. Pestalocijs šo stāvokli tēlaini salīdzina ar lielu namu: augšējais stāvs mākslinieciski un priekšzīmīgi celts, bet tur dzīvo nedaudz cilvēku. Vidējā stāvā dzīvo nedaudz vairāk cilvēku, bet viņiem trūkst trepju uz augstāko stāvu. Kad daži tomēr mēģina uzrāpties augšējā stāvā, tad tā iedzīvotāji viņiem sit pa pirkstiem, gadās arī, ka izstiepto roku vai kāju lauž. Zemākajā stāvā dzīvo neskaitāms pulks cilvēku, kam gluži vienādas tiesības ar augšējā stāva iemītniekiem uz saules gaismu un tīru gaisu, bet viņiem nav iespējas izkļūt no briesmīgās tumsas.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,73 €
Materiālu komplekts Nr. 1245815
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Pedagoģijas vēsture”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/513534

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties